[BenQ FP231W] Geen video bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-07 01:16
Ik ben nou zo'n anderhalf jaar de gelukkige eigenaar van een 23" BenQ FP231W tft scherm, maar iets stoort me al ruim een jaar aan dat ding, namelijk het volgende:

Regelmatig bij het aanzetten van de computer geeft de monitor een zwart scherm zodra hij Windows XP in komt. Soms komt dit na enkele minuten vanzelf terug, maar 4 van de 5 keer moet ik de stroom eraf halen er weer erop voordat ik weer beeld krijg. Bij het zwarte scherm kan ik niet eens de monitor uitschakelen met het powerknopje aan de zijkant. Het rare is ook dat in sommige gevallen de monitor aangeeft geen signaal te krijgen en in stand-by schiet (amber led, en meestal is even wachten genoeg voor het beeld om terug te komen), en in andere gevallen, geen beeld, geen melding, en gewoon een groene led (=signaal). In dit laatste geval moet de stroom er helemaal vanaf..

Dit probleem doet zich overigens alleen voor als de computer eventjes heeft uitgestaan (=paar uurtjes is al voldoende). Bij een reboot is er geen probleem.

Iemand enig idee hoe dit kan komen? Googlen heeft me niks opgeleverd :{

Think of me long enough to make a memory

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 14:17
Ik weet dat het offtopic is maar zou je is een kleine review van dit scherm willen geven.

Ik vind dit scherm toch wel erg mooi en dan vooral de vraag.
Waarom ben je niet voor de Dell 24inch gegaan?

• Pantalaimon
Versteegrob schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:41:
Ik weet dat het offtopic is maar zou je is een kleine review van dit scherm willen geven.

Ik vind dit scherm toch wel erg mooi en dan vooral de vraag.
Waarom ben je niet voor de Dell 24inch gegaan?
Hmm die zat toen niet in mn lijst van opties denk ik :P Ik meen dat dit scherm ook nog niet zo lang op de markt was, en de specs spraken me sowieso erg aan van deze BenQ.

Verder ben ik, naast dit kleine probleempje, nog steeds zeer tevreden over de monitor. Perfect voor games (goeie respondtijd), Prima geschikt voor beeldbewerking (kleur-echt) en ik kijk er ook regelmatig DVD's mee (goede contrast-ratio).

Het nadeel vind ik wel de menu-bediening. De knopjes zitten wat onhandig links aan de zijkant en maakt het navigeren wat rottig.

Verwijderd

Het lijkt wel alsof de computer is ingesteld op 2 schermen. Dus een bureaublad uitbreiding op het 2de scherm.
Ik heb hier namelijk mee gewerkt en dan starte hij op scherm 1 op. (Dus daar zie je bios en windowslogo.) Scherm 2 bleef zwart. En toen hij daarmee klaar was, werd scherm 2 ineens het hoofdscherm. Misschien heeft het hiermee te maken, want je kunt je dus bedenken als je scherm 2 weg zou halen, komt het dus overeen met jouw probleem.

• Pantalaimon
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:18:
Het lijkt wel alsof de computer is ingesteld op 2 schermen. Dus een bureaublad uitbreiding op het 2de scherm.
Ik heb hier namelijk mee gewerkt en dan starte hij op scherm 1 op. (Dus daar zie je bios en windowslogo.) Scherm 2 bleef zwart. En toen hij daarmee klaar was, werd scherm 2 ineens het hoofdscherm. Misschien heeft het hiermee te maken, want je kunt je dus bedenken als je scherm 2 weg zou halen, komt het dus overeen met jouw probleem.
Nee, de scherminstellingen staan gewoon goed. Het probleem doet zich ook niet altijd voor. Het vaakst na een koude start, en meestal komt het beeld na even gewacht te hebben vanzelf terug. Vaak heb ik dan al 'blind' ingelogd en moet mn desktop al zichtbaar zijn. Na een warme boot zijn er nauwelijks tot geen problemen met het beeld.