sata schijven niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• schobbejak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb 2 sata schijven uit een computer gehaald, en in mijn computer gezet. In mijn computer zaten ook al 2 sata schijven(in raid 0). De 2 nieuwe schijven worden niet herkend.

-asus k8vdeluxe moederbord
-schijven die niet herkend worden: 250 gb WD en 300 gb WD (?)

Deze schijven hebben prima gewerkt in de andere computer, en hebben beide een geplaatst jumpertje; bij de 300 gb schijf weet ik dat dat is om hem op sata 1 in plaats van 2 te laten lopen.

Ik heb geen gebruiksaanwijzing bij het moederbord, en kan die ook niet krijgen op de asus site (het bestand crashed de browser, of is passworded)

In het bios staat : onboard promise controller = enabled
operating mode = raid

In promise fastbuild wordt enkel de raid herkent die er al in zat.

Wat te doen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Haal de jumpers eens van je SATA schijf af. Die hoef je namelijk in eerste instantie niet te gebruiken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• schobbejak
Outerspace schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:08:
Haal de jumpers eens van je SATA schijf af. Die hoef je namelijk in eerste instantie niet te gebruiken.
Heb ik gedaan, maar dat heeft niet geholpen.

Ik sleutel trouwens niet vaak aan computers, dus het is mogelijk dat ik iets simpels over het hoofd zie.

• schobbejak
heeft er iemand mischien een pdf-manual voor een asus k8v s754?

Edit: ze worden nu beide erkend; Ik moest nog via raid drivers installeren. De jumpertjes op de sata-schijven waren wel nodig.

[ Voor 51% gewijzigd door schobbejak op 23-04-2006 13:30 ]