Harde schijf voor de prullenbak?

Pagina: 1
Acties:

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-02 20:16
Toen ik een paar dagen geleden World of Warcraft opstartte, merkte ik dat het inloggen niet vlot gebeurde. Ik was nog maar m'n characters aan het bekijken toen plots de laptop herstartte en hij plots enorm traag werd. Had in op de middag nog zonder problemen kunnen spelen.
Opstarten duurt plots 5 minuten als het niet langer is.(zelfs m'n oude P2 350mhz was sneller)
Alles reageerd heel traag, zelfs na herstellen van laatst werkende configuratie.
Soms startte windows wel op soms blauw scherm en reboot.

Heb dan uiteindelijk kunnen zien dat de foutmelding op het blauw scherm te wijten was aan de harde schijf. weet de exacte formule niet meer maar heb het toen opgezocht op de website van microsoft (allemaal nullen met 7A vanachter denk ik) CHDSK vervolgens na reboot gedraaid en vond bad sectors en heeft een poging gedaan ze te herstellen.

Ben nu bezig met formatteren van de schijf maar ook dit gaat enorm traag.

Mijn vraag dus nu, is de schijf ten dode opgeschreven of toch niet? Data is al gebackuped dus dat is geen probleem meer.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:39
Lijkt me inderdaad een dode HD. Valt niet veel meer over te zagen, nieuwe kopen dus.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

De schijf is beschadigt dus sowieso al nie meer betrouwbaar,voreg of laat zal ie er helemaal mee kappen.En vooral als ie zo traag is,valt er niet meer mee te werken.

Zo snel mogelijk vervangen die schijf :)

Verwijderd

Het lijkt me sterk dat je hdd kapot is door een software probleem, formateren gaat trouwens altijd traag.
Gewoon windows opnieuw installeren op je lege schijf en zorgen dat je zeker ben dat er geen fouten/virussen in je gebackupte data zit.

Als het al een oude is kan hij mss ook kapot zijn ja, als formateren niet helpt vrees ik daar wel voor.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 11:27 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:41

lier

MikroTik nerd

skelleniels schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:23:
Lijkt me inderdaad een dode HD. Valt niet veel meer over te zagen, nieuwe kopen dus.
Zagen doe je meestal niet met je schijf. Echter wil ik er nog wel iets over zeggen:

Van de fabrikant van je HD is eigenlijk altijd wel een testtool te vinden. Draai deze en noteer eventueel de meldingen. Wellicht kan je nog aanspraak maken op garantie ?
Probeer (indien je geen back-up hebt) je data veilig te stellen.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:25:
Het lijkt me sterk dat je hdd kapot is door een software probleem, formateren gaat trouwens altijd traag.
Gewoon windows opnieuw installeren op je lege schijf en zorgen dat je zeker ben dat er geen fouten/virussen in je gebackupte data zit.
Petje af dat jij een software fout hieruit kan halen !

[ Voor 30% gewijzigd door lier op 22-04-2006 11:28 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

lier schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:26:

Petje af dat jij een software fout hieruit kan halen !
Ja sorry ik dacht dus dat het aan WoW lag, niet goed gelezen, nog maar net wakker :z
Pagina: 1