[2003] Kleur venster in parameter voor Access programmas

Pagina: 1
Acties:

• wannanoow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02-2025
Is het mogelijk om bij het openen van een bestand/applicatie een parameter mee te geven, zodat de kleuren van het vernster aan te passen zijn? Het is de bedoeling dat er onderscheid gemaakt kan worden tussen twee bestanden die exact hetzelfde zijn. Dus dat er direct te zien is in welke van de twee je aan het werk bent.

Ik wil dus bv. het ene bestand standaar openen en het andere bestand een parameter meegeven zodat deze wordt geopend in bv. een rood venster (i.p.v. blauw).

Is dit mogelijk, en zo ja hoe?

Bij voorbaat dank.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat zal toch echt applicatie afhankelijk zijn normaal gesproken, dus vertel eens in welke applicatie je di wilt openen?

Verder - in Windows Operating Systems vinden wij het wel leuk om te weten welke Windows versie het hier over gaat, dus vertel dat ook nog even dan zet ik dat in je topic titel :)

• wannanoow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02-2025
Excuses...

Het gaat om Windows Server 2003 en om twee applicaties geschreven in Access. Dus twee .mdb-bestanden. Het gaat om een Back Office-omgeving (train en normaal). Hier moet goed het onderscheid tussen te zien zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Ik veronderstel dat je met twee verschillende backends werkt. Dan kun je dus eenvoudig in je backend een settings-tabelletje maken met o.a. een kleurnummer. Bij het laden van forms moet je dan de backcolor instellen op dat kleurnummer.