Toon posts:

printserver nodig??

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb net een al in one gekocht met een netwerk en een usb aansluiting. Via de usb werkt ie perfect maar wil ook een computer via de netwerkaansluiting aankoppelen. Om de een of andere reden lukt dit niet. Heb de netwerkkabel van de computer direct in de all in one zitten, is dat misschien het probleem?? moet ik per se een printservertje er tussen zetten??

XP geeft ook aan dat er wel een netwerkkabel is aangesloten maar dat er geen net werkverbining is

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik weet t niet helemaal zeker, maar ik zou me voor kunnen stellen dat als je je pc direct op de netwerkaansluiting wil aansluiten dat je een crosscable moet gebruiken, of anders er eerst een switch achterhangen (is ook een logisch idee natuurlijk icm een netwerkaansluiting ;))

hoe je 'm dan verder precies moet configureren, en of die n eigen IP-adres enzo krijgt, das natuurlijk een kwestie van even in de handleiding kijken......

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Als er al een netwerkkabel op het ding zit, zit er al een printserver in :)

Dat betekent niet dat die printserver ook automagisch goed ingesteld staat... kijk in de handleiding van je printer voor de benodigde netwerkinstellingen... succes ;)

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
cross off een strait netwerkcabel.

Indien er geen gebruik word gemaakt van een hub of switch moet je vaak een cross gebruiken. Voor meer uitleg over dekabbels lees ff de stickie topics hier boven (onder Netwerken)

[ Voor 5% gewijzigd door hessel op 22-04-2006 10:44 ]

Grutte Pier fansels

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Denk dat het met de kabel wel goed zal zitten, als WinXP een (fysieke) verbinding ziet?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je all-in-one is zo'n scanner/pinter/fax ding neem ik aan?

Heb je gewoon een netwerkkabel aangesloten tussen printer en pc? In dat geval moet je op beiden en fixed ip's instellen :) Want dat is het probleem denk ik: een netwerk bestaat uit meer dan alleen kabels; je moet ook nog adresjes uitdelen, wat bijv ook met een dhcp server kan (zoals in veel routers, of met windows ics of dergelijke)

edit: om één pc met je printer te verbinden is USB overigens een makkelijkeren oplossing imho!

[ Voor 13% gewijzigd door the_stickie op 22-04-2006 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
John_Glenn schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:39:
Denk dat het met de kabel wel goed zal zitten, als WinXP een (fysieke) verbinding ziet?
windows ziet dus geen fysiek verbinding

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Borizz is het volledig met The_Stickie hierboven eens!

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:39:
je all-in-one is zo'n scanner/pinter/fax ding neem ik aan?

Heb je gewoon een netwerkkabel aangesloten tussen printer en pc? In dat geval moet je op beiden en fixed ip's instellen :) Want dat is het probleem denk ik: een netwerk bestaat uit meer dan alleen kabels; je moet ook nog adresjes uitdelen, wat bijv ook met een dhcp server kan (zoals in veel routers, of met windows ics of dergelijke)

edit: om één pc met je printer te verbinden is USB overigens een makkelijkeren oplossing imho!
en hoe deel ik aan de printer een ip adres uit??

aan mijn pc lukt me dat nog wel

overigens heb ik dus twee pc en de ene gat via usb en de andere wil ik via netwerkkabel aansluiten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 10:45 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Je kunt toch simpelweg een configuratiepagina printen met daarop de netwerkinstellingen van de printer ?

Op het adres wat is toegewezen kun je toch gewoon inloggen, en daar instellingen doen ?
Je kunt ook voor de duidelijkheid even het merk en type printer neer kunnen zetten, das wel zo makkelijk...

[ Voor 22% gewijzigd door Hoyden op 22-04-2006 10:46 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:44:
[...]

en hoe deel ik aan de printer een ip adres uit??

aan mijn pc lukt me dat nog wel

overigens heb ik dus twee pc en de ene gat via usb en de andere wil ik via netwerkkabel aansluiten
kijk eens in je handleiding 8)7
Soms kan je het ip instellen met knopjes op de printer, meestal moet het via een webinterface (en zal je dus eerst je pc moeten aanpassen aan de printer om op de webinterface te geraken)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:33:
...XP geeft ook aan dat er wel een netwerkkabel is aangesloten maar dat er geen net werkverbining is
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:42:
windows ziet dus geen fysiek verbinding
8)7

* John_Glenn denkt dat het tijd wordt dat je die handleiding even leest... meestal hebben die dingen ook een of andere softwaretool erbij om de printer op het netwerk te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
gelukt: ik moest idd een fixed ip op mijn pc instellen alvorens hij een netwerkconnectie tot stand kon brengen. helaas moet ik nu iedere keer het fixed ip op automatisch toewijzen zetten als ik wil internetten :(

ook geeft ie soms de foutmelding : priint spooler unable to connect to yor printer. heb nog niet echt goed kunnen uitvinden wanneer precies hij dit nu doet. het gebeurt met name ls ik de all in one aan en uit heb gezet. ik moet dan ook de computer rebooten wil ik weer kunnen printen

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan best wel met een fixed IP internetten hoor. Alleen zorgen dat je nameserver enzo in orde zijn op je pc (en op je router - indien van toepassing / nodig - aangeven dat statische IP's toegelaten zijn, en het desbetreffende MAC-adres toestaan te verbinden).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:50:
gelukt: ik moest idd een fixed ip op mijn pc instellen alvorens hij een netwerkconnectie tot stand kon brengen. helaas moet ik nu iedere keer het fixed ip op automatisch toewijzen zetten als ik wil internetten :(

ook geeft ie soms de foutmelding : priint spooler unable to connect to yor printer. heb nog niet echt goed kunnen uitvinden wanneer precies hij dit nu doet. het gebeurt met name ls ik de all in one aan en uit heb gezet. ik moet dan ook de computer rebooten wil ik weer kunnen printen
Denk dat het tijd wordt dat je alsnog of weer de handleiding lezen gaat.
Je hebt genoeg tips gekregen om er achter te komen hoe je de netwerkverbinding van die printer
kan aanpassen, zelfs zonder te weten wat voor een setup je hebt, want die wedervragen zijn nog niet beantwoord
Ook is al aangegeven dat als er maar 1 pc is, USB gemakkelijker is.
En als je internet niet werkt omdat je met ip instellingen loopt aan te passen, dan lijkt het me dat je
of die printer aanpast an je huidige (werkende) internet/netwerk setup of je past hetnetwer etc aan aan je printer of gebruikt USB of definieer een extra ipadres op de computers die printen moeten.

[ Voor 5% gewijzigd door SpamLame op 22-04-2006 13:01 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar als je nu eens met een kop koffie de handleiding gaat zitten lezen ipv als een dolle overal kabels in te drukken, moet je er toch echt wel uitkomen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.