Nieuwe Hometheatre: ik kom er niet uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-02 21:08
Ik ben al maanden dit forum, kieskeurig, hififora e.a. aan het afspeuren en kom er niet zo goed uit. Ik wil een eenvoudig bediening van een platte tv opgehangen aan de muur, HDD-recorder en mijn stereo. Ik heb het volgende uitgezocht.

TV voor rond de 1500-1700 euro
Ik wil een nieuwe Plasma of LCD kopen 82cc, 94cm of 1m doorsnee maakt mij allemaal niet zoveel uit. Kijkafstand is 4-5 meter. De kwaliteit van de ondrstaande tv's uitgebreid bestudeerd bij Mediamarkt, geen verschil kunnen ontdekken, dus dat lijkt me geen onderscheidend criterium.
Ik heb de volgende modellen op het oog:
- Een LCD Samsung LE32M51B; mooi design, goede kwaliteit heb ik horen zeggen
- Een Plasma Panasonic TH-37PV60E; volgens reviews een goed toestel
- Een Plasma Panasonic TH-42PW7; mooi model, maar zonder tuner... nu wil ik toch over op digitale TV via Mulitkabel dus dat zou geen groot bezwaar zijn (is zappen via digitale tv via de kabel nu traag?)

Welke van deze drie is "de beste", zou jij kiezen?
Zijn er betere TV's voor deze prijsklasse?
Is een losse tuner nu handiger ivm losse draadjes naar de tv? Is HDMI slim als mijn AV-tuner (Onyo) dit niet heeft?

Welke HDD recorder voor 500-750 euro? Ik wil EPG en een eenvoudig ding die gewoon DVD-kan branden, liefst met edit-funcit eom reclamestukjes er makkelijk uit te halen.
Ik heb gelezen dat de
- Pioneer DVR-530H-s er goed en eenvoudig is
- maar een Kiss-DVD-HDD ding lijkt me ook handig. Vooral de netwerkaansluiting zie ik zitten (draadloos fotootjes en filmpjes vanaf mijn laptopje showen enzo)
- of zijn er andere oplossingen die all-in one zijn (geen Windhoos Mediacenter, Dreambox, of gemodde Xboxjes ofzo)

Ik hoor graag wat ik volgens jou zou moeten doen.

[ Voor 11% gewijzigd door OmeRobbie op 22-04-2006 09:44 ]

Verwijderd

Voor die afstand zou ik gaan kijken naar een 40 inch lcd van sony (iets te duur misschien) of een 37 inch toshiba (toshiba 37wl66z) of jvc (LT-37R70). Qua plasma degene die je genoemd hebt inderdaad, alhoewel ik het uiterlijk een beetje goedkoop vind aandoen.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29
Als je toch voor eem plasma paneel aan het kijken bent zou beter voor de Panasonic 42" PWD8 gaan (nog binnen je budget). Dit is een van de beste SD plasma's die er is (vaak beter dan de goedkopere HD plasma's van andere merken). Voor 4-5 meter zou ik 37" al te weinig vinden.
Zit zelf net iets meer dan 3 meter van een 32" LX2R af en ik vind dat al te klein.
Volgende week krijg ik m'n 42PV60E.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik zou je willen aanraden om ook te kijken naar de nieuwe Benq.
Use the search to find it. :)
Staan aardig lovende dingen in, alleen op het gebied van normaal kabel tv schijnt hij minder te zijn...

Verwijderd

Sorry maar even een vraagje tussendoor (en mss weet de TS het ook niet dus doel niet op een hijack ofzo),
Wat is eigenlijk het verschil tussen plasma en lcd? (Ik weet wel dat ze verschilende technieken gebruiken, lcd kristallen die draaien enz lampje erachter enz, en van plasma ben ik het vergeten)
Qua beeld kwaliteit bedoel ik dan, is het bv zo dat plasma altijd beter is als lcd of maakt dat op zich niet uit?

• PhuSioN
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:15:
Sorry maar even een vraagje tussendoor (en mss weet de TS het ook niet dus doel niet op een hijack ofzo),
Wat is eigenlijk het verschil tussen plasma en lcd? (Ik weet wel dat ze verschilende technieken gebruiken, lcd kristallen die draaien enz lampje erachter enz, en van plasma ben ik het vergeten)
Qua beeld kwaliteit bedoel ik dan, is het bv zo dat plasma altijd beter is als lcd of maakt dat op zich niet uit?
http://www.ducab.nl/2005/...age=/2005/index.php?id=84

staan van beide de plus en min punten

• OmeRobbie
PhuSioN schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:05:
Als je toch voor eem plasma paneel aan het kijken bent zou beter voor de Panasonic 42" PWD8 gaan (nog binnen je budget). Dit is een van de beste SD plasma's die er is (vaak beter dan de goedkopere HD plasma's van andere merken). Voor 4-5 meter zou ik 37" al te weinig vinden.
Zit zelf net iets meer dan 3 meter van een 32" LX2R af en ik vind dat al te klein.
Volgende week krijg ik m'n 42PV60E.
Uiteraard ben ik gaan speuren naar de PWD8, maar die is volgns mij zo nieuw dat ik hem nog nergens op een site in NL (behalve Pana-website) heb kunnen vinden en dus ook geen prijs.
Enig idee waar ik naar deze tv kan gaan kijken?

• OmeRobbie
Iemand ook nog ideeen over Tv zonder tuner (via digitale tuner van kabelmij)
en de HDD-DVD recorder?

• PhuSioN
OmeRobbie schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:33:
[...]

Uiteraard ben ik gaan speuren naar de PWD8, maar die is volgns mij zo nieuw dat ik hem nog nergens op een site in NL (behalve Pana-website) heb kunnen vinden en dus ook geen prijs.
Enig idee waar ik naar deze tv kan gaan kijken?
http://www.kieskeurig.nl/...rm&qcode=0&q=pwd8&pcode=0

Op www.avforums.com is er veel over te vinden. Populair paneel in de UK, samen met de PHD8, maar die is ruim boven je budget.

Verwijderd

Panasonic maakt ook zeer goede Hdd-DVD recorders,misschien zijn die ook wat voor jou :)

Deze schijnt echt goed te zijn:
Panasonic DIGA DMR-EH60

Ze maken zeer degelijke apparaten in ieder geval.

Welk merk je in ieder geval hetbeste kan vermijden is Philips,volgens de verkoper,van de winkel waar ik mijn DVD-recorder heb gekocht,heeft Philips een hoge uitval qua DVD-recorders

Ik heb zelf een RDR-HX 710 van Sony,een super apparaat,ik kan niet anders zeggen

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 00:45 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Croga

The Unreasonable Man

Heb je, qua TV, al aan de nieuwe generatie projectie TVs gedacht? Slechts iets dieper dan een plasma/LCD, betere scherpte en kleur-echtheid en vele, vele malen goedkoper.

Sony heeft een 42" rear-projection HD-ready TV voor zo'n 1700 euro (bij de IT's, dus 1400-1500 bij een echte winkel). Kijk daar eens voor rond....

• OmeRobbie
Croga schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:44:
Heb je, qua TV, al aan de nieuwe generatie projectie TVs gedacht? Slechts iets dieper dan een plasma/LCD, betere scherpte en kleur-echtheid en vele, vele malen goedkoper.

Sony heeft een 42" rear-projection HD-ready TV voor zo'n 1700 euro (bij de IT's, dus 1400-1500 bij een echte winkel). Kijk daar eens voor rond....
Ik heb er niet aan gedacht. Zeker niet aangezien ik in de veronderstelling verkeerde dat projectie-tv groot/zwaar is en een doodlopende techniek. Maar niet gestoeld op onderzoek ofzo, maar puur op hearsay. Kun je mij overtuigen dat ik het helemaal mis heb?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Croga schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:44:
Die dingen zijn nooit scherper dan een LCD of plasma, verder zijn ze alleen aan te kijken als niet al te veel licht is, en is de kijkhoek ook nog eens behoorlijk beperkt. Echter in de juiste omstandigheden zijn het fantastische TV's, en dingen als contrast en kijkhoek zijn ook hier wel vooruit gegaan. Als je dus een grote TV voor weinig geld zoekt, dan kan dit nog niet eens zo verkeerd zijn. Deze bijvoorbeeld: http://www.sony.nl/view/S...ry=TVP+Rear+Projection+TV

Alleen jammer dat ie maar 1280x720 is en dat ie geen C tuner heeft (alleen DVB-T)

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 23-04-2006 11:48 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Nou het hier toch over de Panasonic plasma's gaat, welke type zonder tuner zijn hetzelfde als welk type met tuner? PWD8 -> PV60 en PWD7 -> PV50???

edit:
Na een beetje zoeken op het Avs forum lijkt het alsof de pv60 9e, de pv50 8e generatie is en de 7 en de 8 in de typenummers van de tunerloze ook voor de generatie staan. Dan zou er dus nog een PWD9 moeten komen.

[ Voor 46% gewijzigd door |sWORDs| op 23-04-2006 15:38 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Croga

The Unreasonable Man

OmeRobbie schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:29:
Ik heb er niet aan gedacht. Zeker niet aangezien ik in de veronderstelling verkeerde dat projectie-tv groot/zwaar is en een doodlopende techniek. Maar niet gestoeld op onderzoek ofzo, maar puur op hearsay. Kun je mij overtuigen dat ik het helemaal mis heb?
Het groot/zwaar is definitief opgelost door een LCD systeem voor rear-projection te gebruiken in plaats van het CRT gebeuren van weleer. Ze zijn nu grofweg 2 keer zo diep als een LCD/Plasma scherm.
Doodlopend is het ook zeker niet. Toshiba en Sony stoppen nogsteeds veel geld in onderzoek.

Ik ben nogsteeds op zoek naar een zaak hier in de buurt waar ze zo'n ding in de winkel hebben staan zodat ik de beeldkwaliteit gewoon eens van dichtbij kan zien....

• OmeRobbie
Het lijkt erop dat je je erin verdiept hebt: waarom zou je kiezen voor de PV60 of juist voor de PWD9? Ben er nog niet helemaal uit.

Ik neig trouwens wel naar een Pana-Plasma ipv een LCD. Nog iets bekend over stroomverbruik van deze apparaten?
sWORDs schreef op zondag 23 april 2006 @ 12:16:
Nou het hier toch over de Panasonic plasma's gaat, welke type zonder tuner zijn hetzelfde als welk type met tuner? PWD8 -> PV60 en PWD7 -> PV50???

edit:
Na een beetje zoeken op het Avs forum lijkt het alsof de pv60 9e, de pv50 8e generatie is en de 7 en de 8 in de typenummers van de tunerloze ook voor de generatie staan. Dan zou er dus nog een PWD9 moeten komen.

Verwijderd

Voor het uitzoeken van een nieuwe tv, of geluidsinstallatie, is er eigenlijk maar 1 manier van testen, vind ik persoonlijk, namelijk, neem 1 of 2 DVD's mee van je eigen collectie en ga dan op je gemak rustig naar een speciaal zaak om aldaar je films op te bekijken, alleen dan krijg je een goeie impressie van de kleuren of wat een scherm visueel kan. Zo ook met hifi installatie's, het is gewoon weg droog testen tot iets je "aanspreekt".

De diverse details over een toestel kan je over het algemeen wel online vinden en zo dus al tijd besparen in een winkel hierover.

Beeld en geluid, imo, zijn heel erg persoonsgebonden. Wat de 1 mooi vind kan een ander spuug lelijk vinden. Ik test voor mijzelf altijd op deze manier en heb er nog nooit voor mezelf een miskoop door gehad, in de trend van, had ik nou maar dit of dat genomen.

Waar het om gaat is dat je straks met plezier toestellen koopt naar tevredenheid en waar je 10 jaar mee vooruit kan, gemiddelde leeftijd, en dat bereik je alleen maar door droog te kijken en te luisteren waardoor je steeds meer afstreept op je lijstje totdat je bij 1 produkt aankomt. Meestal ga ik en week later dan nog een keer om van dat ene toestel overtuigd te raken. Zojah, dan ga ik over tot aanschaf en bij twijfel kijk ik nogmaals een keer rond.

Het is allemaal heel induvidueel, een ander kan je dan, imo, hier in niet adviseren, alleen jijzelf :)

Succes :)

• OmeRobbie
Enkele specifieke (ongetwijfeld domme) vraagjes waar ik nog mee zit zijn:

* Guide+ is voor mij een vereiste. Als ik dit heb via mijn via digitale decoder; heeft Guide+ dan eigenlijk wel meerwaarde op mijn HDD-recorder?

* In welk videoformaat worden programma's opgenomen? Vob's, Mpeg2, Avi/Divx ?

* Zijn videoprogramma's ook via een PC-link om te zetten naar een netwerk/externe HDD?

* als je HDMI van HDD-recorder <--> TV hebt, is dit dan betere beeldkwaliteit? Is het draadje makkelijker ipv zo'n dikke scartkabel? (ivm draadje via een buisje wegwerken "in de muur")

Qua tv ben ik er bijna uit. dat gaat de Panasonic TH-37PV60 worden.

Qua HDD-recorder denk ik dat het normale HDD-recorder tov Kiss-aparaat gebruiksvriendelijker is, maar eigenlijk gestoeld op nix. Om in de Pana-lijn te blijven is denk ik aan de DMR-EH55. Iemand nog suggesties waarom Kiss DP558 toch slimmer is? Alles lijkt zo mooi...

• OmeRobbie
schopje: iemand een idee?
Pagina: 1