Redirecten met mod_rewrite in Apache

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Ik wil dat wanneer er blaat/43 wordt opgevraagd op de server het request worden doorgestuurd naar blaat/boe/43. Met een RewriteRule is dat niet zo moeilijk:
code:
1
RewriteRule ^blaat/([0-9]+)$ blaat/boe/$1 [L]

Maar in dit geval moet het nieuwe adres ook in de adresbalk komen te staan. Dat kan door een Redirect te doen op deze manier, het adres veranderd dan:
code:
1
Redirect /blaat/43 http://example.com/blaat/boe/43

Het probleem is dat het getal 43 dan niet niet meer kan worden aangepast en ik een heleboel verschillende Redirects zou moeten maken voor ieder mogelijk nummer.

Is er een manier om deze twee te combineren?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

[R] toevoegen aan je RewriteRule :? .

code:
1
RewriteRule ^blaat/([0-9]+)$ blaat/boe/$1 [R,L]

DM!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met echt ontwikkelen heeft dit topic niet echt te maken maar meer met het configureren van apache, dus deze vraag had beter in SA kunnen staan. Daarnaast geeft de documentatie en voorbeelden van mod rewrite de R optie toch echt wel aan ;)

Met het antwoord van JHS moet je er wel uitkomen denk ik. Mocht je er nu echt nog niet uitkomen dan kan je een nieuwe topic openen. Als het een pure Apache vraag is dan hoort je topic dus in SA :)

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 22-04-2006 13:13 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.