[DVD] Backup maken van Drive

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10-2025
Beste Mensen,

Na het probleem die ik had met mijn schijf partities, ben ik over gegaan op een andere toer.
Het backuppen naar DVD.

Ik dacht ik maak een backup van alle files.
Nu ben ik met NERO BackItUp bezig (nieuwste versie)

Ik heb ben altijd bang om veel dvd's te vernielen met dit soort programmas. Maar er zit niets anders op dan een backup maken naar DVD.

Waarom zegt Nero BackItUp na de verificatie van disc 8 dat er CRC fouten zijn. Zie? Dit wist ik wel. Dus nu heb ik 20 DVD stuk gemaakt. Al kosten ze niet veel geld toch vind ik het zonde.

Waarom is er nu niet ergens een goed backup programma naar DVD. Ik ga geen externe HDD kopen. Er moet gewoon een mogelijkheid zijn op meteen op DVD te backuppen toch?

Image van Ghost wil ik dus even mee wachten tenzij hier iemand me kan vertellen dat die een backup kan maken zonder de info van de partitie er in te zetten. Dus puur alleen de files en folders.

Heb Acronis geprobeert. Die kan niet naar DVD schrijven zonder DirectCD of InCD van Nero. Misscien zou ik dat nog kunnen proberen al heb ik ook daar niet zo veel vertouwen meer in.

Tja Nero was en is geloof ik nog steeds perfect voor het branden van DVD's maar BackItUp? Wat doe ik nu fout? Ik heb alleen maar CRC controle in de opties aan gegeven. En zelfs het branden van 8 speed naar 5 speed gezet. (Je weet maar nooit )

Nu een test van 40 GB. Omdat als ik meteen 200 GB doe ik eerst wel eens wil weten of ie 40 GB wel goed kan backuppen.

Backup maken -- Geen fouten.

Verificatie? ----- > CRC fout op DVD nummer 8. Sterker nog me drive gaat niet eens spinnen, lampje blijft lang branden en dan zegt ie.

Iets met Buffer ofzo. Buffer vol? de tijdelijke Image maakt ie op E:\ dus ik heb genoeg ruimte voor zijn schaduw image.

Ik dacht ik begin niet een nieuw topic, wie weet kan iemand mij helpen of moet ik wel een heel ander programma gebruiken. Ik wil gewoon 200% zeker zijn dat als ik 3 dagen me pc niet kan gebruiken en daar voor rond de 50 DVDs wil branden dat het in ieder geval goed gata en 100% betrouwbaar is.

Kan niet via google een review vinden wat het beste is voor mijn probleem

enige wat ik kon vinden was Genie Backup Manager Home. Ik las dat die erg betrouwbaar was.

Nero zet ook geen hulp voor fouten in hun documentatie erg slecht.
Er is blijkbaar alleen een duits telefoon nummer.

Maar goed, hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik kan best een week zonder me pc omdat ie alle kracht nodig heeft voor de backups, maar als het fout gaat na de 8e dvd hm. en dan heb ik het alleen nog maar over 40 GB nog niet eens over 200 GB.

Ik weet het externe drive is beter tuurlijk, maar je kan me niet wijs maken er geen backup naar DVD programma is die dat ook kan voor 99,9% betrouwbaar.

Hoe het maar een keer te maken, zeg maar een jaar backup en dan doe ik die in de kast ergens op een veilige plek. Dan alle drives formateren en doe ik alles wel opnieuw.

Hopelijk weer iemand raad

• maartn
Sorry ik even hier wat aan wil toevoegen.

Ghost kan dus direct op DVD branden uti Dos!

Pfff tewijl ik dus problemen met Ghost in dos had. Maar dit is toch wel wat ik zoek hehe Damn.

Nu hoop ik dat het mogelijk is dat Ghost dan alleen de inhoud van de Partitie naar DVD kan zetten maar niet de $MFT (Omdat ik dus denk dat ik een probleem heb met mijn Primary Partitie)
Dat zal ik niet allemaal hier weer in zetten maar komt er op neer dat ik die partitie niet meer kan mounten. Alleen de gratis ntfs dos versie kan hem'nog wel zien. Maar de Pro versie dus niet. Rest gaat allemaal prima tis alleen die ene partitie op me hoofdschijf.

Aangezien het om 200 gb aan belangrijke data gaat, wil ik dit dus op dvd branden (weet dat mensen de voorkeur hebben voor een externe hdd, maar dit geval is maar een jaar backup voor dvds)

Goed, omdat ik wat problemen heb in dos met ghost (dus versie Corp symantec ghost 8.3)
Kan ik toch wel met dit wonderbaarlijke programma op dvd branden. hij zegt zelfs hoeveel dvds ik nodig heb, vind dat een groot pluspunt.

Nu vraag ik me dus af als ie een image maakt van een hele partitie of hij dan dus ook de partitie info er op / in zet. Ik denk dat hij dat dus wel doet? Of is dat niet waar?

Mij gaat het er namelijk om na het formateren straks en nieuwe parities te maken dat ik vanaf DVD gewoon weer de Image in een nieuwe partitie kan zetten. Maar als ghost dan ook de gegeven terug zet en overschijft van de 'oude verkeerde partitie'dan ben ik nog geen stap verder hehe.

Maar goed er zit niets anders op dan dit te proberen. Ik denk trouwens dat ik Symantec binnenkort even ga bellen. Ik vind ondanks die problemen die ik heb gehad dat ghost in dos bepaalde mappen niet kan 'zien' , het nog steeds het beste programma.
1 ding weet ik namelijk zeker de .gho zijn mega betrouwbaar (Apart genoeg)
En ja acronis? Ik weet niet, die kan dus niet vanuit dos op DVD branden hoor, laat staan ze terug zetten. Maar dat is ook een mega bekend programma en zal ook wel 100% in orde zijn.

Jammer vind ik wel aan hun product dat je weer packed writing nodig hebt, notabene IN windows om te kunnen branden naar DVD.
Hoe dan ook, ik ga Symantec bellen om te vragen of hun weten waarom ik dat probleem heb dat die bepaalde mappen niet kan zien in dos dan bedoel ik in de browser van ghost dos. Ze betaan wel, maar je 'ziet'ze niet. Vreemd maar waar.

Hoe dan ook als hun mij kunnen vertellen wat ik fout doe. Misschien zijn mijn partities wel niet goed.
Ik heb bijvoorbeeld 2 Primary partities en eigenlijk hoor je er 1 primair te hebben dan dos extend en dan een logical drive partition.

Je kan er idd wel 4 max hebben voor primary maar ze zijn dacht ik meer bedoelt om een OS op te installeren, en aangezien ik er toch maar 1 gebruik.
Misschien is dat wel het probleem voor ghost.

Hoe dan ook als ik er achter ben koop ik de nieuwe versie van symantec.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tip: koop je een ruime HD, een degelijke USB-behuizing, zet dat in mekaar, en maak je backups over USB of Firewire ;). Op termijn kost je dat héél wat minder dan al die DVD's, en je zit heel wat veiliger.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://www.runtime.org/dixml.htm

DriveImage XML is an easy to use and reliable program for imaging and backing up partitions and logical drives.

The program allows you to:
Backup logical drives and partitions to image files
Browse these images, view and extract files
Restore these images to the same or a different drive
Copy directly from drive to drive
Schedule automatic backups with your Task Scheduler

Image creation uses Microsoft's Volume Shadow Services (VSS), allowing you to create safe "hot images" even from drives currently in use.

Images are stored in XML files, allowing you to process them with 3rd party tools. Never again be stuck with a useless backup!

Restore images to drives without having to reboot.

DriveImage XML runs under Windows XP Home, XP Professional and Windows Server 2003 only.
The program will backup, image and restore drives formatted with FAT 12, 16, 32 and NTFS.

Since this program is currently distributed as freeware, we don't offer phone support for it. Please direct any questions to support@runtime.org.

edit Programma is gratis,maar kan geen image's wegschrijven op DVD,wel op een vrije partitie)

[ Voor 5% gewijzigd door jota op 22-04-2006 04:11 ]

• maartn
Thx man!! Ga ik meteen even naar kijken :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DriveImage XML vind ik zelf heel goed werken, zeker aangezien het gratis is.

Nog wel een kleine opmerking hierover: Als je een image terug wilt zetten naar dezelfde partitie als waar je Windows op staat, dan kan dat niet terwijl je Windows draait. Hiervoor kan je bijvoorbeeld een speciale Windows op CD gebruiken, zoals UBCD. Dit werkt erg eenvoudig vind ik. Ghost werkt iets sneller, maar werkt blijkbaar niet goed bij jou en is niet gratis.

• maartn
Dank je voor de uitleg.

Maar Ghost is 100% succesvol.

heeft effe moeten duren maar in ieder geval 50 GB van DVD. 100% correct terug gezet gewoon met ghost 2003 uit dos.

Ik blijf er bij dat ghost in dos nog steeds een probleem heeft met NTFS folders and files. Waarom ik dat blijf hebben geen idee. Maar als ik nieuwe maak in windows zijn ze niet te zien in ghost dos. Er staat NTFS support dus het lijkt me vaag dat ik niet direct op ntfs kan lezen.

Hoe dan ook Ghost was voor mij de oplossing. Het duurt wel 10000 uren hehe maar het is tenminste betrouwbaarder dan dat (*&^%*$%^$% BackItUp van Nero

Thxx all

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik heb laatst zelf ook te maken gehad met Acronis Trueimage. Ghost 9.0 was ik gewend, maar ik moet zeggen dat Trueimage ook een fijn programma is om mee te werken. Het programma heeft twee partities op 1 schijf voor mij vanuit DOS teruggezet. Alles keurig in orde.

Ik ondersteun de tip om je backups uiteindelijk om een aparte HD te zetten trouwens ook! Dit werkt veel sneller en betrouwbaarder als krasgevoelige DVD's, al dan niet rewritable.
Pagina: 1