'Het grote [insert 'iets'] topic', topicstart

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Een flinke tijd geleden (lees: 5 jaar) heb ik een topic gestart over een voor mij zeer geliefd vervoermiddel:

[rml][ BC3] Ligfietsen[/rml]

Er zijn inmiddels flink wat jaren verstreken, langzaam begint de ligfiets aan populariteit te winnen, users come and go van GoT, users doen nickchanges e.d. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe groot het aantal ligfietsers hier op GoT is. In veel gevallen zijn ligfietsers toch mensen uit de wat meer technische hoek, hier op GoT lopen (rijden) er ook wel wat rond.

Nu zit ik erover te denken om in VV een nieuw topic te starten over ligfietsen. Ik zie redelijk wat 'het grote' topics staan met fancy topicstarts. Ik denk niet zo snel dat je zal kunnen spreken van 'het grote ligfietstopic' gezien ik niet denk dat er gru-we-lijk veel GoTters zich voortbewegen op of in een ligfiets maar toch zou wel een topic willen starten.

Ik vraag mij het volgende af: zijn er specifieke eisen aan het starten van zo'n soort topic? Zo ja, welke? Is het de bedoeling dat zo'n topic gestart wordt met zo'n fancy topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Als het maar geen opsom topic wordt, en je een discussie kunt voeren lijkt me. Tevens kun je het topic ook "Het ligfiets topic" noemen...

(ben geen modje, maar denk dat dit antwoord wel in de buurt komt)

[ Voor 27% gewijzigd door Nik op 21-04-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Voor een topic in VV, SG of NSTM gelden in feite dezelde doelstellingen: zet een discussie neer of wanneer het een vraag betreft datgene wat je zoekt en wat je zoal gedaan hebt.

Als jij een nette topicstart maakt met het eea aan info over ligfietsen en je geeft daar een aanleiding mee om te discussiëren heb je globaal gezien een prima topicstart :)

Wat "grote" in titels betreft, daar hoef je imho niet aan te doen. Als het ooit echt groot wordt kan het altijd nog worden toegevoegd en het staat zo zielig bij een beginnend topic :+
Is het de bedoeling dat zo'n topic gestart wordt met zo'n fancy topicstart?
Uiteraard. Zonder geile tabellen, opmaak met strakke kleurtjes en 2000 woorden in je TS wordt zo'n topic afgekeurd B)

Maak een vette topicstart als je dat wilt, het is echter geen eis. Een eis is wel dat je een duidelijke topicstart neerzet, een die een discussie opstart. Wat je daarvoor nodig hebt is aan jou, als je van mening bent dat daar redelijk wat informatie bij komt kijken staat het je vrij dat erbij te noemen :)

[ Voor 33% gewijzigd door SmartDoDo op 21-04-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Modje of niet, maakt mij niet uit. Ik kan wel wat hints gebruiken. Goed, een opsomtopic schiet niet echt op. Maar dat zal het ook niet snel worden (zie ook het oudere topic). En 'het grote' hoeft inderdaad ook niet (zal het dus vermoedelijk ook niet worden :+ )

Ik ben dus (wederom) puur benieuwd naar in hoeverre de ligfiets 'leeft' onder de GoTters. Types fietsen, hoeveel gebruik van het ding, wat voor soort omstandigheden, bepaalde belevingen met de fiets, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Maak het interessant met een poll, of zelfs meerdere, stel wat vragen... verzin wat leuks...

De vragen die jij in de laatste zin gebruikt, kun je natuurlijk heel leuk uitwerken met een poll, en dan ook vragen hun mening toe te lichten. Ook dan kun je daar weer een discussie over starten. Je kunt ook hoofdvragen maken, die die onderverdelen in deelvragen. Voorbeeldje: Welk type fiets heb jij, en waarom heb je ervoor gekozen?

Hoop dat je er wat mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Vertel iets over jouw ervaringen met die dingen, wat voor soorten er zijn en wat jij wel/niet prettig vind van een ligfiets. Geef jouw mening en lok daarmee reactie uit van andere mensen.

Verder geldt uiteraard dit stukje als richtlijn voor een topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Uiteraard.... voor zover van toepassing. Van een 'probleem' kan ik niet spreken.

Ik zit te verzinnen wat ik zoal kan vermelden.

• Korte geschiedenis ('begin' van de ligfiets en de herontdekking in de jaren 70 ten tijde van de oliecrisis)
• Voordelen en uiteraard ook de nadelen van de ligfiets
• Grove indeling in soorten (alle modellen opnoemen is geen beginnen aan, er is een grotere verscheidenheid aan ligfietsen dan aan normale fietsen)
• (voor)oordelen over ligfietsen/ligfietsers
• Goed, dus m'n eigen ligfietsverhaal (als mogelijke inspiratiebron voor reacties?)
• Iinkjes naar (naar mijn mening belangrijke) ligfietswebsites waaronder ook wat 'grotere' fabrikanten van fietsen die je veel in Nederland (en België, laat ik onze zuiderburen niet vergeten) ziet rondrijden

* WFvN gebruikt dit even als kladblok

[ Voor 24% gewijzigd door WFvN op 21-04-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

http://gathering.tweakers.net/forum/notepad

Ook handig ;)

Verder wens ik je succes met je TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een normaal topic kan natuurlijk ook vanzelf een "groot" topic worden. Alleen een namechange is dan nog maar nodig. Een "groot" topic met maar een paar posts is ook niet echt de bedoeling lijkt mij.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
^^ eens. Topicstarts zijn tegenwoordig overrated imho, tabellen om de boel mooier te maken (terwijl ze daar niet voor bedoeld zijn) en vaak staat er zoveel informatie in dat ik het idee krijg dat er toch niet echt naar gekeken wordt. Liever een korte startpost zonder poespas die doorlinkt naar een pagina met uitgebreide informatie dan eentje waar alles in staat gepropt. KISS (Keep It Simple, Stupid) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Eens voor wat betreft de titel zonder "grote".
Maar topicstarts met veel (achtergrond-)informatie vind ik wel weer zinvol. Links naar uitgebreide specificaties en een beknopte samenvatting ervan, links naar reviews, Pricewatch, plaatjes... alles overzichtelijk in één post. Eventueel een mini-faq voor alle standaardvragen en -problemen.
En als de startpost er ook nog eens aantrekkelijk en overzichtelijk uitziet is dat een pré imo :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Rafe schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:31:
^^ eens. Topicstarts zijn tegenwoordig overrated imho, tabellen om de boel mooier te maken (terwijl ze daar niet voor bedoeld zijn) en vaak staat er zoveel informatie in dat ik het idee krijg dat er toch niet echt naar gekeken wordt. Liever een korte startpost zonder poespas die doorlinkt naar een pagina met uitgebreide informatie dan eentje waar alles in staat gepropt. KISS (Keep It Simple, Stupid) :)
:'(

Komtienumeeaanzetten

Heb ik net dit in elkaar zitten flansen (concept waar nog wat plaatjes in moeten, linkjes worden toegevoegd etc. ):

[edit]
Topic is gestart, topicstart is bijgeschaafd. Het is toch een grote TS geworden.

[ Voor 144% gewijzigd door WFvN op 22-04-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik vind de jouwe nog wel meevallen WFvN :) maar bij sommige startposts krijg ik het idee dat door alle achtergrondjes en mooie randjes het uiterlijk van sommige startposts belangrijker was dan de inhoud. Tabellen zijn een noodzakelijk kwaad om de startpost duidelijk te verdelen in koppen, iets waar helaas nog geen nette mogelijkheden voor zijn afaik.
Pagina: 1