2 routers koppelen

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb vandaag een nieuwe router gekocht een linksys wrt54g, nu heb ik hier momenteel al een router staan maar die doet ook nog dienst als adsl modem, dit is een belkin ding.

De nieuwe router zou in principe zijn internet moeten krijgen van de belkin, op de belkin staat dhcp server nog aan, deelt ip's uit in de rang 192.168.1.x, de webinterface staat op 192.168.1.1

De linksys die eraan gekoppeld is deelt ook adressen uit dmv dhcp in de range van 192.168.1.x, de webinterface staat op 192.168.1.2.

Om een of andere reden is vanaf de linksys router de belkin router niet meer te pingen (is wel degellijk aangesloten).

Op de linksys is mijn default gateway 192.168.1.2 wat in mijn ogen 192.168.1.1 zou moeten zijn, ik kan dit wel nergens aanpassen, alleen via advanced routing, maar daar is hij dus standaar ingesteld op .2 en dat kan ik niet aanpassen (of ik weet niet hoe...)

Zouden jullie me kunnen helpen?

[ Voor 19% gewijzigd door bibawa op 21-04-2006 22:19 ]

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 23:09
Zorg gewoon dat DHCP uitstaat op die Linksys router. Gebruik niet de WAN-poort van de linksys maar stop de 'inkomende' UTP-kabel (die je nu ws in de WAN-poort hebt zitten) in een normale poort (1-4 waarschijnlijk). Op deze manier diend de Linksys als switch, en niet meer als router. Alle pc's die dan op je Linksys worden aangesloten krijgen een IP assigned door de Belkin Router.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:58

_Ernst_

Mark It Zero!

DHCP moet je iig uitzetten op je linksys, want die hoeft nu alleen maar dienst te doen als switch, je belkin router deelt de ip's uit. Default gateway zou idd 192.168.1.1 moeten zijn... maar begin eerst eens met het uitzetten van dhcp (eenvoudig te doen door ipv de wan poort een lan poort te gebruiken om hem aan je belkin router te hangen geloof ik)

^precies wat Niles hierboven zegt dus :P

[ Voor 7% gewijzigd door _Ernst_ op 21-04-2006 22:25 ]

Last.fm

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
gene wat je ook zou kunnen doen is

je adsl modem in bridged mode zetten, en je linksys aansluiten op het adsl modem... dan krijg je linksys ip van je isp...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
Dutch2007 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:25:
gene wat je ook zou kunnen doen is

je adsl modem in bridged mode zetten, en je linksys aansluiten op het adsl modem... dan krijg je linksys ip van je isp...
Of je linksys laten bridgen op z'n WAN poort, dan is het ook gewoon een verlengstuk van t huidige netwerk.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Pagina: 1