Toon posts:

Printerserver E-TECH Router

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hiii

ik heb thuis een klein netwerkje met 1 server (2003), 3 pc's en 3 printers. Nu heb ik een E-TECH Router with USB Printerserver gekocht en wil graag mijn printer op het netwerk hangen zodat iedereen toegang heeft tot diverse printers en niet meer afhankelijk zijn van andere pc's. Nu heb ik mijn DHCP op de router uitgezet en de drivers geinstalleerd maar krijg ze niet gevonden de printers

kan iemand mij misschien helpen

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Ehm, wat wil je nou precies :? Je hebt het over printers en printer.
Wil je alle printers aansluiten, dan kan je printers delen via het netwerk. Maar als printer A aan computer A zit en je wil printen vanaf computer B met die printer, dan moet computer A ook aanstaan.

Met je router kan je 1 printer op USB aansluiten (via de USB poort op het kastje zelf). Deze is dan bereikbaar voor alle computers in het netwerk, zonder dat er een andere computer aan moet staan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik alles heb geinstalleerd en ik wil een printertoevoegen aan de printerserver ziet hij geen enkele printer

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
Euh, heb je wel de manual doorgelezen en de stappen gevolgd ???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

We willen je best helpen, maar dit verhaal is uiterst warrig en waarschijnlijk op de verkeerde plaats neergeplempt :o

- als je al een server hebt die Windows 2003 draait, waarom een apart kastje dat ook nog eens aan moet staan?
- wat heeft DHCP ergens mee te maken?
- waar heb je de drivers geinstalleerd en waarvan?
- exact welke types router en printer probeer je te gebruiken? (E-Tech is een merk, geen model) - en hoe weet je dat ze compatible zouden zijn?

Hoogstwaarschijnlijk is dit een probleem dat voorzover het op GoT thuishoort in Netwerken terecht zou moeten, maar dat kan zeker niet in deze vorm. GoT is geen helpdesk namelijk, en goed de manual en supportfora van de fabrikant lezen behoort tot de zelfwerkzaamheid die we van je verwachten voor je een topic opent, net zo goed als dat volledige specs vereist zijn in een topicstart. Anders kan niemand er met de beste wil in de wereld iets van bakken :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.