Ik heb een mooie dynamische functie geschreven die voor mij plaatjes inlaadt:
goed, een beetje ruw rond de randjes, maar hij werkt perfect, inclusief een functie aanroep als hij klaar is met laden (de handler aan het eind van de functie).
Werkt perfect, en toen ik met een plaatje dat lokaal opgeslagen was werkte wilde het allemaal prima.
De handler riep een simpele functie aan die het plaatje maskeerde en dat was dat:
geen probleem hier dus,
maar nu komt het: als ik het plaatje van een website aanroep dan geeft flash opeens een security sandbox error.
geeft
Dat slaat nergens op; ik acces helemaal geen data van een ander domein; ik haal het naar mijn domein, feitelijk haal ik het zelfs clientside, en ik krijg een error. Er is denk ik wel omheen te werken maar ik vraag me af waarom? Ik heb op het net her en der mensen gevonden met dezelfde fout; maar niemand met een reden of een oplossing, ook macromedia niet.
wie heeft een idee?
de boel is te downloaden op http://www.xangadix.net/download/tweakers/ dan kun je het zelf ook proberen.
overigens heb ik hetzelfde probleem met een kale loadMovie, dus zonder de fetch functie
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| // fetch object and put it to target function fetch(target, file, x, y, level, handler) { trace("fetching " add file add " and assign it to " add target); msg.text = msg.text add "fetching " add file add " and assign it to " add target add "\n" this[target+"Listener"] = new Object(); this[target+"Listener"].onLoadError = function(target_mc:MovieClip) { trace("### ERROR LOADING: " add file add " into " add target add " ###") msg.text = "ERROR:\n" add file add " was not loaded into " add target }; this[target+"Listener"].onLoadStart = function(target_mc:MovieClip) { trace(file+": start loading") msg.text = msg.text add file+": start loading\n" }; this[target+"Listener"].onLoadProgress = function(target_mc:MovieClip, bytesLoaded, bytesTotal) { trace( "loadprogress:" add bytesLoaded add " of " add bytesTotal ) } this[target+"Listener"].onLoadComplete = function(target_mc:MovieClip) { trace(file+": loading complete!") msg.text = msg.text add file+": loading complete!\n" }; this[target+"Listener"].onLoadInit = function(target_mc:MovieClip) { trace(file+": ready... setting position: " add x add ", " add y add "\n") msg.text = msg.text add "\n" add file+": ready... \nsetting position: " add x add ", " add y add "\ndone" target_mc._x = x target_mc._y = y _level0[handler](); this[target+"Listener"].removeListener(this[target+"Listener"]) }; createEmptyMovieClip(target, level) this[target+"_mcl"] = new MovieClipLoader(); this[target+"_mcl"].addListener(this[target + "Listener"]); this[target+"_mcl"].loadClip(file, target) } |
goed, een beetje ruw rond de randjes, maar hij werkt perfect, inclusief een functie aanroep als hij klaar is met laden (de handler aan het eind van de functie).
Werkt perfect, en toen ik met een plaatje dat lokaal opgeslagen was werkte wilde het allemaal prima.
De handler riep een simpele functie aan die het plaatje maskeerde en dat was dat:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
| fetch("pic", "dame.jpg", 0, 0, 1, "setMask") function setMask() { pic.setMask("mask") } |
geen probleem hier dus,
maar nu komt het: als ik het plaatje van een website aanroep dan geeft flash opeens een security sandbox error.
Flash ActionScript:
1
| fetch("pic", "http://www.xangadix.net/public/beerwakkermaken.jpg", 0, 0, 1, "setMask") |
geeft
code:
1
2
| *** Security Sandbox Violation *** SecurityDomain 'http://www.xangadix.net/public/beerwakkermaken.jpg' tried to access incompatible context 'file:///Q|/%5FActueel/ice%2Dmedia/image%2Dedit/test.swf' |
Dat slaat nergens op; ik acces helemaal geen data van een ander domein; ik haal het naar mijn domein, feitelijk haal ik het zelfs clientside, en ik krijg een error. Er is denk ik wel omheen te werken maar ik vraag me af waarom? Ik heb op het net her en der mensen gevonden met dezelfde fout; maar niemand met een reden of een oplossing, ook macromedia niet.
wie heeft een idee?
de boel is te downloaden op http://www.xangadix.net/download/tweakers/ dan kun je het zelf ook proberen.
overigens heb ik hetzelfde probleem met een kale loadMovie, dus zonder de fetch functie
Stoer; Marduq