[XP] Shell extension voor queue-en van kopieeracties?

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Doineann
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo (ik hoop dat ik met deze vraag op het juiste forum zit...)

Ik ben op zoek naar een shell extension voor windows (XP), en dan in het bijzonder een shell extension welke er voor zorgt dat wanneer ik verschillende kopieer (en of andere bestandsbeheer acties zoals verplaatsen, verwijderen, etc...) tegelijk wil uitvoeren, dat dit dan niet werkelijk allemaal tegelijk wordt uitgevoerd (in verschillende kopieer-vensters), maar dat deze 'opdrachten' in een queue (wachtrij) geplaatst worden en vervolgens sequentieel uitgevoerd worden.... 8)

Ik baal er namelijk altijd nogal van dat je eigenlijk maar 1 of 2 kopieer opdrachten tegelijk kan geven, omdat je anders enorme vertragingen krijgt bij het kopieren door de verspreidde schijf-toegang die dan plaatsvind, om nog maar niet spreken van de fragmentatie van de HDD('s) en uiteindelijke langere tijdsduur. (naar mijn 'deskundig' oordeel, zou zoiets eigenlijk per default in ieder fatsoenlijk OS moeten zitten :/)... of ben ik nu de enige die deze wens heeft ? :?

voorbeeld:

- op geselecteerde files >> CTRL-C >> right-mouse-popup >> 'paste via queue' (CTRL-SHIFT-V ;) oid)

Weet iemand of er dit soort shell extensions/tools/o.i.d. zijn? Ik heb wel eens gezocht maar eigenlijk niks kunnen vinden...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 15:39

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• Doineann
Secure Copy is het ook niet echt helemaal... Zijn er nog mensen met andere ideen?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 18:09

IEF

Why so serious?

http://sourceforge.net/projects/shellqueue

Lijkt erop dat je dat zoekt..
heb het niet geprobeerd maar ziet er wel interessant uit :)

• Doineann
IEFtm schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:33:
http://sourceforge.net/projects/shellqueue

Lijkt erop dat je dat zoekt..
heb het niet geprobeerd maar ziet er wel interessant uit :)
mmmhh.... Komt inderdaad erg in buurt... Ik heb het getest... en daar het nog in ontwikkeeling is mag je er uiteraard niet teveel van verwachten... Maar wat ik hierin vooral mis, is de mogelijkheid via soortgelijke manier als copy-paste zaken via een queue te regelen... Met ExQueues kan je (na wijzigen van xml file) wel queue-en naar een aantal vooraf ingestelde folders, maar niet 'custom' via copy-paste mogelijkheden, of op zijn minst via een copy/move-to browse dialog...

Ik ben benieuwd of iemand toevallig toch nog iets weet te noemen, waar ik naar op zoek ben, maar ik vrees dat dit toch moeilijk gaat worden...

Misschien moet ik maar eens kijken of ik (zodra ik wat vrije tijd over heb) een dergelijk tooltje zelf in elkaar kan draaien... Ik ben vast niet de enige die dit handig vind :) Iemand toevallig op de hoogte van het programmeren van shell-extensions ? Kan dit ook in Borland C++ Builder (want daar ben ik het meest in thuis)?

Verwijderd

Kijk maar eens op msdn voor meer informatie :)

Verwijderd

Hi, I'm the author of ExQueues. I unfortunately don't speak dutch. I am trying to understand what you need based on translation. It sounds similar to what ExQueues does.

One thing I did notice was the mention of a 'browse' option for the context menu. This is something I will be adding. However, if you are using Directory Opus, there is a lot more you can do. For example, I have shift drag and drop set to queue up a task with the destination of where you dropped the item or items. This is more flexible than using the ExQueues context menu. You can even drag and drop to the same folder. Instructions for this are at http://shellqueue.sourceforge.net

Similarly, you could also override the default CTRL-C and CTRL-V operations in Directory Opus, and make them call ExQueus instead. I wouldn't recommend this too much though.

If you want you can go to the ExQueues site and send me an email or post in the forums there with what exactly it is you are looking for and I'll at least try and point you in the right direction.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 20:05

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Nuttige kick:

Toevallig ben ik de hele dag in een enorm speurtocht geweest om een vervanger te zoeken voor Windows Explorer's kopieermechanisme omdat ik erg vaak via de netwerk kopieer en alles teringtraag wordt als ik meer dan 2 files over netwerk kopieer.

Ik zocht dus ook een perfecte queue-kopieermechanisme die simpel werkt met ctrl-c, ctrl-v, slepen in verkenner, etc.
Ik heb een heel aardige kandidaat gevonden hier: http://supercopier.sfxtea...wnloads/viewcat.php?cid=1
Je moet nog wel even de configuratie aanpassen zodat hij gaat queuen wanneer jij dat wilt.

Op het moment is hij hier aan het werk, en allerlei nieuwe dingen die ik toevoeg gaat 'ie netjes in de wachtlijst plaatsen. Het enige gekke vind ik dat hij 'move' en 'copy' lijkt te onderscheiden in 2 verschillende jobs, maar goed, daar valt omheen te werken.

Dat is tot zover toe de beste die ik heb kunnen vinden. Voor nu vind ik dit al een hele verbetering ten opzichte van de originele kopieermechanisme. Het toont me ook lekker hoe snel het gaat, en dat vind ik toch ook wel extra handig. Als er een betere is, wil ik het graag weten. Ik ben nog altijd op zoek, maar de nood is nu niet hoog meer. ;)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1