Computer start opeens opnieuw op...

Pagina: 1
Acties:
  • 983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vernooij238
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-01 11:38
Hallo,

Het speelt eigenlijk vanaf het begin afaan al, maar nu begin ik me er een beetje aan te storen dat als ik de pc iets zwaarder aan het belasten ben dat het beeld zwart word, het geluid blijft herhalen en dan opeens opnieuw opstart. Ik heb dit vooral als ik Need For Speed: Most Wanted probeer te spelen, als er dan politie achter me aan komt gebeurt het, of als ik telang bij BF2 niks doe als hij dan de verbinding met de server verbreekt valt hij ook uit. Maar het gebeurt ook als ik meerdere programma's open waarvan een paar zwaarder belastende programma's. Ik dacht eerst van misschien ligt het aan de software, maar ik heb inmiddels windows 2000, windows xp en windows xp 64 bit geinstalleerd en bij allemaal gebeurt hetzelfde.
kunnen jullie mij misschien helpen?
Dit zijn mijn specs:
AMD Athlon 3500+ Venice 2,2 Ghz
2x OCZ 512mb
Asus A8V-E SE
Asus EN6600GT
WD Sata II 200GB (typefout |:( )
Nec 3520A DVD-brander

[ Voor 3% gewijzigd door vernooij238 op 07-05-2006 12:04 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 20:21
brak geheugen
voltages te laag
temperaturen te hoog
enz enz

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je bent nog één, maar o zo belangrijk puntje vergeten te noemen en dat is je voeding. Hoe zwaar (Watt) is deze en van welk merk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• vernooij238
Ja die was ik inderdaad vergeten,
ik heb een asus voeding van 450 watt
nog meer informatie nodig dat erop staat?

(bedankt voor de reacties alvast ;) )

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 12:32
_Dune_ schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:51:
Je bent nog één, maar o zo belangrijk puntje vergeten te noemen en dat is je voeding. Hoe zwaar (Watt) is deze en van welk merk.
wouter37 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:51:
brak geheugen
voltages te laag
temperaturen te hoog
enz enz
dat is ie niet vergeten ;)

• wouter37
__xeno__ schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:55:
[...]

[...]

dat is ie niet vergeten ;)
:?

Verwijderd

Zet eerst dat automatisch opnieuw opstarten uit, en zoek op google naar de BSOD melding.

• vernooij238
Wouter, ik heb eerder al een topic geplaatst over dat mijn geheugen niet werkte. ik heb heb toen het voltage moeten verhogen, dat heb ik met 0,1 v gedaan, en toen draaide het systeem wel. echter werkte ik vroeger met 1 twinmos bankje van 1024 mb en daar had ik hetzelfde probleem.
tegenwoordig heb ik ook me hele pc vol fan's gehangen om de luchtstroom te verbeteren, en de lucht is meestal niet echt warm als het naar buiten komt.
Ik heb mijn geheugen ook nog getest met memorytest86 (dacht ik zo) en daar kwamen geen fouten uit, en ik hoorde dat ocz ook hele goede geheugenbankjes leverde.

• vernooij238
Boos, dat automatisch opnieuw opstarten kan ik niks aan veranderen, dacht ik, hij slaat gwoon op zwart en dan opeens krijg ik weer de bios enz te zien en dan het opstarten van windows.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 12:32

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat BooS bedoelt is het volgende: Klik met de rechter muisknop op "Deze Compter" vervolgens op "Eigenschappen". Selecteer het tabblad "Geavanceerd". Bij "Opstart en Herstelinstellingen" klik op "Instellingen", vervolgens moet je het vinkje bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken. O, ja nu nog twee maal op OK klikken. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door _Dune_ op 21-04-2006 19:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• wouter37
zie het nog steeds niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:00:
Zet eerst dat automatisch opnieuw opstarten uit, en zoek op google naar de BSOD melding.
Ik heb nooit gesnapt dat mensen dat aan laten staan. Ik schakel die optie zo lang ik XP heb al uit omdat ik precies wil weten wát er mis gaat.
Als het mis gaat :P

Verwijderd

vernooij schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:03:
Boos, dat automatisch opnieuw opstarten kan ik niks aan veranderen, dacht ik, hij slaat gwoon op zwart en dan opeens krijg ik weer de bios enz te zien en dan het opstarten van windows.
rechtsklik op deze computer, kies voor de eigenschappen. Tabblad geavanceerd. en dan opstart instellingen, ben te lui om te kijken,

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS schijnt nog een ander Topic gehad te hebben, waar de voeding al is behandeld blijkbaar. In deze openings post wordt de voeding in iedergeval niet genoemd. __Xeno__ is een beetje iritant. :/ :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 21-04-2006 19:13 ]

• vernooij238
Dat van dat automatisch opniuew opstarten ga ik even proberen, bedankt :)

[ Voor 34% gewijzigd door vernooij238 op 21-04-2006 19:12 ]

• vernooij238
Ik heb nog eens geprobeerd, maar ik blijf gewoon hetzelfde houden, ik krijg zwart beeld, en na een paar seconden zie ik het bios scherm weer en gaat windows weer opstarten...
iemand nog ideeen?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 20:45
vernooij schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:09:
Ik heb nog eens geprobeerd, maar ik blijf gewoon hetzelfde houden, ik krijg zwart beeld, en na een paar seconden zie ik het bios scherm weer en gaat windows weer opstarten...
iemand nog ideeen?
al je temperaturen in de gaten gehouden?

• vernooij238
jep, maar als ik bijvoorbeeld battlefield 2 speel voel ik aan de zijventilator gwoon warmte eruit komen, maar als ik dan need for speed: most wanted speel is de lucht bijna "koud"....

• vernooij238
Heeft iemand toevallig nog ideeen?

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
vernooij schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:57:
Heeft iemand toevallig nog ideeen?
Joooo...

Mijn broer had een tijdje geleden hetzelfde probleem bij een nieuwe pc. Echt van alles geprobeerd!!! Uiteindelijk pc naar de winkel gebracht en wat bleek: Ik had Norton system works geïnstalleerd en die werkte niet lekker op die pc. Het programma zorgde ervoor dat de pc om de haverklap reboote of, indien automatische reboot uitgeschakeld, een blauw scherm toonde.

In de winkel hebben ze vervolgens alle hardware getest, maar zonder resultaat! Het bleek dus de System Works te zijn! (Vind het nog steeds vaag trouwens.... Maar goed, sinds ik de software heb verwijderd geen problemen meer!!!) 8)7

Base.

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• vernooij238
hmm, misschien is het wel een goeie, wat ik had het ooit ook eens geistalleerd en toen ging ook mijn hele pc raar doen, ik ga toch binnenkort mijn pc helemaal opnieuw installeren, dan maar eens volledig formateren (ipv snel).

Bedankt

• Dutch_Baseline
vernooij schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:39:
hmm, misschien is het wel een goeie, wat ik had het ooit ook eens geistalleerd en toen ging ook mijn hele pc raar doen, ik ga toch binnenkort mijn pc helemaal opnieuw installeren, dan maar eens volledig formateren (ipv snel).

Bedankt
Jep, zou ik doen! En dan niet die Norton suite installeren!!!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• vernooij238
Die ben ik inmiddels al helemaal zat, op een gegeven moment kon ik vrijwel niks meer, zelfs niet formatteren, door norton ghost... en die virusscan vrat veel te veel van mn cpu. dus nu maar weer lekker over op mcaffee en op de win xp pro 32-bit versie. vanavond mijn pc maar klaar maken om hem (alweer) opnieuw te installeren...

• vernooij238
het gebeurde net weer, ik zat alleen beetje te msnen, muziek te luisteren, downloaden en surfen en toen viel de computer weer uit, toen kreeg ik dit foutenrapport:
Samenvatting foutenrapport

Type fout : Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar? : Nee (zie Volgende stappen)
Wat betekent deze fout? : Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient opnieuw op te starten
Oorzaak : Onbekend apparaatstuurprogramma
Computersymptomen : Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Wat kunt u nog meer doen? : Belangrijk: Blijf doorgaan met het verzenden van foutenrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen de problemen zo snel mogelijk op te lossen

Informatie over deze fout

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Kan dit misschien helpen

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-02 21:18

Khaine

Python liefhebber

Zoals het al aangeeft is het handig om die fout op te schrijven. (0X0000032 oid). Al die stromen hebben vormen een code, en aan de hand van die code kun je zien welk hardware stoort (of mogelijk stoort).

Dus als jij nou die code opzoekt, en daarop googled (of op de MS site in een bepaalde library kijkt) dan denk ik dat je een heel eind moet komen.

Persoonlijk denk ik dat de harde schijf de boosdoener is (al was het alleen maar om het merk, waar ik zelf totaal geen fan van ben).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• vernooij238
Ik heb wel eens vaker gehoord ja dat WD niet zo'n super hardeschijf was, dat was jammergenoeg pas na dat ik dat ding gekocht had. :|
Maar snel even hem helemaal formatteren...

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q307128 al gelezen ?
En/of de foutmelding in google ge-paste'd ? Het zijn of hw problemen of gewoon een software conflict door rotte-drivers ... die error heeft het over ASPI drivers, hebbie vage brandsoftware geinstalleerd ?
En wat zijn je overige hw-specs ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 21:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Khaine666 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:16:
Persoonlijk denk ik dat de harde schijf de boosdoener is (al was het alleen maar om het merk, waar ik zelf totaal geen fan van ben).
Dat slaat natuurlijk nergens op. Maxtor is gewoon een goed merk. Sommige mensen hebben er problemen mee, maar de meeste mensen niet. Zo zijn er ook mensen die slechte ervaringen hebben met Western Digital/Seagate/Hitachi/Toshiba/Samsung/etc. Zoals schijven die keer op keer dood lijken te gaan bij sommige mensen, maar dat betekent niet gelijk dat die schijven slecht zijn. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, zoals de beruchte Deathstar-serie)

@ TS: Zoek eens op google naar de code die je bij je BSOD te zien kreeg: 0x0000001E.

[ Voor 3% gewijzigd door Rhannie op 29-04-2006 18:12 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Dutch_Baseline
vernooij schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 21:02:
het gebeurde net weer, ik zat alleen beetje te msnen, muziek te luisteren, downloaden en surfen en toen viel de computer weer uit, toen kreeg ik dit foutenrapport:
Samenvatting foutenrapport

Type fout : Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar? : Nee (zie Volgende stappen)
Wat betekent deze fout? : Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient opnieuw op te starten
Oorzaak : Onbekend apparaatstuurprogramma
Computersymptomen : Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Wat kunt u nog meer doen? : Belangrijk: Blijf doorgaan met het verzenden van foutenrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen de problemen zo snel mogelijk op te lossen

Informatie over deze fout

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Kan dit misschien helpen
Dit is echt bijna hetzelfde wat ik had!!!

Ik had destijds ook iets van een foutmelding in de trend van een onbekend stuurprogramma! Heb je die Norton troep al verwijderd??? Windhoos opnieuw geïnstalleerd??? En dan zonder al die Nortonmeuk?

Verwijderd

WD heeft prima schijven, Maxtor ook meestal erg goede performance maar ze overlijden wel erg vaak...
(it's not a question of "if" but "when") maar uiteindelijk overlijden alle HDD's..

Oorzaak : Onbekend apparaatstuurprogramma < dit is wel een beetje een dooddoener hé ?
Mogelijk je VGA driver daar dat het meestal is, maar het kan net zo goed een modem stuurprogramma zijn dat voor problemen zorgt..

Check je Apparaatbeheer, kijk bij het opstarten hoeveel en welke apparaten gebruik maken van dezelfde IRQ etc..

• vernooij238
Hallo,

ik ging nog eens goed kijken toen ik het berichtje van Ghost21 zag staan, en ik heb eens een paar temperatuur programma's aangezet op mn 2e beeldscherm tijdens het spelen. Toen ik Need For Speed Most Wanted opstarte sprong de temperatuur van de grafische kaart met grote stappen omhoog.. in normale mode is hij ongeveer 44 graden. maar toen ik alleen in het beginscherm al was stond hij al op de 67 graden :|
(dom van mezelf dat ik nog heel niet naar de grafische kaart gekeken had 8)7 |:( )
ik heb de Asus EN6600GT, de drivers haal ik altijd van www.nvidia.com. ik heb nog nooit iets aan mijn grafische kaart gerommeld, zoals nieuwe koeler of firmware of overklokken ofzow. wat zou het kunnen zijn.

PS mijn hd blijft te warm met 55 graden, miss toch maar een koeler erop

• wouter37
vernooij schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:56:
Hallo,

ik ging nog eens goed kijken toen ik het berichtje van Ghost21 zag staan, en ik heb eens een paar temperatuur programma's aangezet op mn 2e beeldscherm tijdens het spelen. Toen ik Need For Speed Most Wanted opstarte sprong de temperatuur van de grafische kaart met grote stappen omhoog.. in normale mode is hij ongeveer 44 graden. maar toen ik alleen in het beginscherm al was stond hij al op de 67 graden :|
(dom van mezelf dat ik nog heel niet naar de grafische kaart gekeken had 8)7 |:( )
ik heb de Asus EN6600GT, de drivers haal ik altijd van www.nvidia.com. ik heb nog nooit iets aan mijn grafische kaart gerommeld, zoals nieuwe koeler of firmware of overklokken ofzow. wat zou het kunnen zijn.

PS mijn hd blijft te warm met 55 graden, miss toch maar een koeler erop
67 is wel erg warm zit de koeler wel goed gemonteerd? teveel koelpasta?
en 55 graden voor een hdd is ook wel aan de hoge kant

• vernooij238
ik heb niks aan de grafische kaart gedaan, heb hem zo uit de verpakking gehaald en erin gezet. en verder ook niet overclockt ofzow (wil namelijk de garantie houden...)
en ik weet ook niet waarom mijn hd zo warm word, misschien doordat ik een hele goedkope sweex kast heb, maar dat denk ik niet..

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Wat stond hier een onzin 8)7

[ Voor 87% gewijzigd door wizzzzzz op 07-05-2006 12:09 ]

• vernooij238
Heeft iemand nog ideeen???

[ Voor 60% gewijzigd door vernooij238 op 08-05-2006 16:47 ]

Pagina: 1