Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Belasting en bijverdiensten

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer uit te zoeken hoeveel je 'zwart' mag bijverdienen in 2006 (en ook 2005 eigenlijk) zonder dat de belastingdienst hier moeilijk over doet. Ik heb gezocht op www.belastingdienst.nl maar vreemd genoeg is dit niet zo 1-2-3 te vinden :?

Misschien dat hier iemand al ervaring mee heeft ?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je mag simpelweg niet zwart bijverdienen.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 18:34

Robtimus

me Robtimus no like you

Zwart is illegaal, elke neveninkomst hoor je elk jaar aan te geven. Als jij dat niet doet en ze komen erachter (omdat de betalende partij bv wel aangifte doet als zijnde aftrekkosten oid) dan ben jij genaaid. Zwaar genaaid. Ze zijn niet zo blij met belastingfraudeurs, weet je.

Niet dat iedereen dat doet, maar je moet wel uitkijken wat je verzwijgt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 17:26
Waarschijnlijk bedoel je het heffingsvrije gedeelte? hoewel je daar geen belasting over betaalt, moet je het echter wel opgeven!

Catch a smile out there!

Verwijderd

zolang er geen facturen van de prestatie/onderdeel zijn, noch bij jou, noch bij de klant/werkgever (dus geen contracten), mag je zoveel bijverdienen als je wil. Of het nu 5€ is of het zijn er 5.000€, tis even illegaal :+

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 18:34

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 18:51:
zolang er geen facturen van de prestatie/onderdeel zijn, noch bij jou, noch bij de klant/werkgever (dus geen contracten), mag je zoveel bijverdienen als je wil. Of het nu 5€ is of het zijn er 5.000€, tis even illegaal :+
Het mag niet, maar het is niet te bewijzen dat jij dat geld dan hebt ontvangen. De belastingdienst kan dus ook niet bewijzen dat jij het geld hebt gekregen - alleen moet je wel verklaren waarom je rekening opeens zoveel extra geld heeft ;)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
IceManX schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:50:
Het mag niet, maar het is niet te bewijzen dat jij dat geld dan hebt ontvangen. De belastingdienst kan dus ook niet bewijzen dat jij het geld hebt gekregen - alleen moet je wel verklaren waarom je rekening opeens zoveel extra geld heeft ;)
Dat zullen ze ook alleen doen als je ineens een paar ton uit de lucht hebt gehaald :) En in dat geval is het meer een probleem voor het betalende bedrijf.

Verwijderd

Topicstarter
Hm ja ik ben niet duidelijk genoeg, mijn excuses hiervoor. Ik heb het over mijn vrouw, die geen betaalde baan (ook geen uitkering, ontslag genomen) heeft momenteel, maar wel regelmatig op de markt staat om iemand te helpen met de verkoop.
Dit betaald relatief vrij veel, maar omdat het weinig dagen zijn valt het in totaal best mee. :)

Nu is het makkelijk achter te houden voor de belasting, door bijvoorbeeld het geld niet te storten maar contant uit te geven bij boodschappen doen of incidentele (grote) uitgaven, dus dat is het probleem niet.

Ik wil echter het zekere voor het onzekere nemen en ondanks deze acties gewoon open kaart spelen bij de belastingdienst, alleen ik weet niet hoe ik het moet opgeven, en ik dacht dat je gewoon een drempel had van inkomsten, waar je indien je daar niet boven komt, geen belasting over hoeft te betalen :?

Verwijderd

Het lijkt me dat tot een 500€ per maand zeker geen problemen gaat geven, daar je direct dergelijke bedragen nodig hebt voor je kledij/voeding... die je dus allemaal gewoon cash kan betalen. Zo lijkt het gewoon dat je nogal veel spaart van je inkomen, maar zeker niet abnormaal.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik ga er vanuit dat jullie heffingskortingen hebben aangevraagd. In feite zal je vrouw bij geringe inkomsten geen belasting betalen door de algemene heffingskorting minstverdienende partner. Volgens mij kun je bij de aangifte simpel aangeven of je nog verdere inkomsten hebt ontvangen.
Pagina: 1