Toon posts:

Opteron 165 op een AsRock 939Dual-SATA2 zonder BIOS update?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus net een upgrade setje besteld en betaald maar ik zit met een probleem
ik heb dus gezien in het topic van dit moederbord dat de opteron 165 pas ondersteund word vanaf bios versie 1.9, nu komt de grote vraag ---> wat gebeurt er als ik een bios lager als versie 1.9 heb??? dit heb ik dus helaas niet kunnen vinden op het forum search (trefwoorden: opteron + Asrock Dual Sata) of op google...

mijn vraag is dus ---> klopt de namestring dan niet zodat ie als een andere of als unknown processor boot, boot ie op een andere speed, word er 1 core uitgeschakeld (of een combinatie van voorstaaande), of boot ie gewoon helemaal niet???

de webshop waar ik de spullen besteld heb kan mij namelijk de biosversie niet vertellen.

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:05

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Als BIOSversie lager dan 1.9 is, moet je 'm gewoon updaten. Dat kan op de site van je mobo-fabrikant

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Verwijderd

Topicstarter
je moet um updaten :P:P:P:P:P:P:P:P:P:P LOL
daar gaat het juist om... ik krijg strax een Opteron 165 en als ie dan niet boot, kan ik um ook niet flashen (toch?!? of roep ik nu iets heel erg stoms)

ik heb dus GEEN andere processor waarmee ik hem kan booten en flashen (niemand bij mij uit de buurt heeft ook een S939 (allemaal een S754 :? ) )

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 18:37 . Reden: meer info toegevoegd ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders vraag je de PC-boer waar je de Asrock vandaan hebt even of ie de laatste BIOS erop wilt flashen? Een zichzelf respecterend PC-boer doet daar niet moeilijk over. Anders zoek je maar een andere, PC-boeren zat ;)

Maargoed, het zal volgens mij gewoon gaan werken, alleen wordt de CPU niet correct herkend en/of zullen niet alle features gebruikt kunnen worden.

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 21-04-2006 18:49 ]

Verwijderd

probeer is, ik heb zo is met een sempron op een socket 754 (K8V) te zetten hem moeten flashen mar die bootte nog maar ik kon alleen geen windows installeren. miss als je gelukt hebt, ja kan eens proberen anders moet je inderdaad naar je pc boer of miss een tweaker in de buurt die het voor je kan oplossen?

Verwijderd

BIOS 1.9 bestaat niet eens. Vanaf BIOS 1.4 worden Opteron CPU's gesupport. Op de website staat een duidelijke uitleg van een BIOSflash. Heel erg makkelijk. Je kan ook in windows updaten.

succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:01:
BIOS 1.9 bestaat niet eens. Vanaf BIOS 1.4 worden Opteron CPU's gesupport. Op de website staat een duidelijke uitleg van een BIOSflash. Heel erg makkelijk. Je kan ook in windows updaten.

succes ;)
sorry, voor de verkeerde biosversie ---> maar dan nog, ik moet minstens een post krijgen :) maar als de pc niet aan gaat kan ik nog niet flashen, vandaar dit topic

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb op een Asus P5SD2-X gezien wat deze doet met een Intel P4 805 die bij de eerste biosversie niet werd ondersteunt. Ik had 0305 en ik had nodig 0605 geloof ik als ik goed uit mijn hoofd weet. De computer startte perfect op en een transfersnelheid van het blauwe installatiescherm van XP nadat de harde schijf was ingedeeld. Nou dat was echt niet te geloven. Alsof ik RAID 10 had of zo. Alle bestanden werden echt binnen 90 seconden was die klaar met kopieren. Dat moest gewoon niet goed gaan. Zelfs iemand met het snelste systeem op de wereld had me niet kunnen verslaan qua kopieren van bestanden. Alleen voor het stuk van 39 min naar 34 min deed Windows xp er maar 30 seconden over en toen begonnen de problemen. Tja vind ik niet raar. Blauwe schermen en ga zo maar door dus nieuwe bios erop en alles was helaas wel stukken langzamer maar stukken stabieler. Dus opstarten zal altijd wel kunnen maar de resultaten daarna???

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

En op mijn bordje stond bios v1.5 al standaard. Is dat niet mooi ;)

Verwijderd

Die Opteron 165 wordt ondersteund vanaf Bios 1.40. En ik acht de kans vrij groot dat er op dat bord al versie 1.40 of hoger staat. En zoals boven mij gezegd is, die persoon (sorry, ben je nickname vergeten :X) had al Bios versie 1.50.

Bij mij stond er in het begin versie 1.10 op maar ik heb het bord al sinds het net uit was in NL :+

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
het is niet zo dat een cpu niet werkt als je bios hem niet ondersteunt, ik heb een opteron en bios 1.0 werkt ook prima.
Pagina: 1