Mailtje hema: "resolutie tussen 500kb en 2mb" :?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek voor een vereniging om online foto's te plaatsen die leden door het hele land kunnen bestellen. De fysieke winkel moet dus in de buurt zijn. Daardoor kwam ik uit bij hema. Op hun site staat echter niet wat voor minimale / optimale resolutie je moet hebben voor goede 10/15 en 13/18 afdrukken. Geen nood, ik stuur wel een mailtje. Wat is het antwoord?
Geachte meneer,

Het fotoalbum wordt gemaakt met uw digitale foto's Het beste resultaat bereikt u met een resolutie van 500kb tot 2 mb.

Met vriendelijke groet,
Tja ... wat moet ik hier nu mee? Zal ik een mailtje terugsturen? In ieder geval getuigd dit niet van professionaliteit van de hema.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:59
Eusebius schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:29:
Ik ben op zoek voor een vereniging om online foto's te plaatsen die leden door het hele land kunnen bestellen. De fysieke winkel moet dus in de buurt zijn. Daardoor kwam ik uit bij hema. Op hun site staat echter niet wat voor minimale / optimale resolutie je moet hebben voor goede 10/15 en 13/18 afdrukken. Geen nood, ik stuur wel een mailtje. Wat is het antwoord?
[...]
Wat verwacht je dan van de Hema, de hema is toch ook geen professioneel vaklab. Probeer dan Pixum ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door 0fbe op 21-04-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wanneer je dezelfde vraag stelt bij andere zaken die het afdrukken van foto's niet als "core business" hebben zal je soortgelijke antwoorden krijgen. Overigens kun je een resolutie natuurlijk best in een bestandsgrootte uitdrukken hoewel dat niet helemaal netjes is.

Horizontaal aantal pixels * vertikaal aantal pixels * bitlengte + header + trailer (indien aanwezig).

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 21-04-2006 17:34 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
@tim
Heeft pixum dan vaste afhaalpunten? Voor de duidelijkheid: ik bestel mijn eigen foto's via profotonet! Thuisgestuurd en wel, gecorrigeerd met eigen ICC. Maar het gaat hier om leden die geen verstand hebben van fotografie en daar verder niet in geinteresseerd zijn. Ik wil dus zo laagdrempelig mogelijk werken. Hema zal bekender klinken dan Pixum

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:40

3DDude

I void warranty's

schraal 500kb is geen resolutie dat weet een computerleek ook nog wel -_-
standaard van een beeldscherm is bijv 1024 x 768.
ik denk dat gewoon een megapixel of 2 moet toch wel kunnen ? :P
maar idd ga naar een professionele zaak niet een winkelketen die het er "toevallig bij doet"

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 15:26

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Kruidvat stuurt volgens mij de foto's ook nog steeds naar een groot lab in duitsland dat nauwe contacten met Kodak onderhoudt. Kwaliteit is altijd wel goed, met analoge rolletjes wel al eens probleem gehad dat de boel kwijt geraakt was, dat is wel klote, maar met digifoto's niet van belang natuurlijk omdat het origineel zelf houdt. Maar insturen van geheugenkaartjes ed. zou ik nooit doen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Zie boven :p

Voor de duidelijkheid: het is voor een grote groep niet-fotografen die niet zo technisch zijn!

[ Voor 81% gewijzigd door Eusebius op 21-04-2006 17:35 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

hufkes schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:34:
Kruidvat stuurt volgens mij de foto's ook nog steeds naar een groot lab in duitsland dat nauwe contacten met Kodak onderhoudt. Kwaliteit is altijd wel goed, met analoge rolletjes wel al eens probleem gehad dat de boel kwijt geraakt was, dat is wel klote, maar met digifoto's niet van belang natuurlijk omdat het origineel zelf houdt. Maar insturen van geheugenkaartjes ed. zou ik nooit doen.
De kwaliteit van Kruidvat foto's vind ik erg tegenvallen. De kleuren kloppen vaak niet, soms strepen op de foto's etc. Wat mij betreft absoluut een afrader. De foto's die ik bij de Hema heb laten afdrukken waren daarintegen altijd goed en veel meer kleurecht dan de foto's van de kruitvat (waar bv vrijwel altijd te veel groen of blauw in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
kruidvat stuurt ze zoals zo velen (ik geloof ook b.v. pixum, AH, dixons) naar CeWe color, andere centrales zijn bijvoorbeeld elka en nog enkele. CeWe biedt zijn klanten wel wat differentiatie in kwaliteit die ze willen leveren (tegenover een bepaalde prijs), volumes spelen natuurlijk ook mee.

[ Voor 35% gewijzigd door begintmeta op 21-04-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Garyu

WW

Ik heb mijn Ixus-v2 foto's altijd zonder moeite bij de hema laten afdrukken (2MP, 1MB). Ook licht-gecropte foto's waren geen probleem voor 10 x ong15.

Je kan het ook zelf uitrekenen aan de hand van een pixeldichtheid van 200dpi ongeveer, waarmee ze werken. Bereken dan zelf maar hoeveel pixel je nodig hebt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Het zelf uitrekenen is idd niet moeilijk, maar het is in mijn ogen nogal dom om een dergelijk mailtje te sturen. Alsof ik aan een autohandelaar vraag: op hoeveel liter / km rijdt deze auto? Op Euro 95, en een tank kost je 40 liter ...

Ja, dat was mijn vraag niet

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56

Barrycade

Through the...

Tja ze hadden je ook naar hun site kunnen doorverwijzen:

Dus

Welke afmeting in pixels moet mijn digitale fotobestand hebben als ik fotoafdrukken bestel?
Gaat u zelf afbeeldingen maken of bewerken, houd dan rekening met het volgende. Te grote bestanden hebben meer opslagruimte en verzendtijd nodig terwijl de kwaliteit er niet door toeneemt. Maar te kleine bestanden kunnen wel een mindere kwaliteit opleveren. Het mooiste resultaat krijgt u wanneer u het gewenste afdrukformaat aanlevert in de beeldresolutie van 300 dpi voor de afdrukformaten 9x13, 10x15, 11.4x15, 13x18 en 20x30 en 200 dpi voor de posterformaten 30x45, 40x60 en 50x75.

Beeldformaat optimaal Beeldformaat minimaal Hoogte/breedte verhouding
9 x 13 1051 x 1535 500x 730 1:1,46
10 x 15 1205 x 1795 600 x 900 1:1,5
11,4 x 15 1346 x 1795 675 x 900 1:1,33
13 x 18 1500 x 2244 700 x 1050 1:1,5
20 x 30 2398 x 3543 983 x 1450 1:1,475
30 x 45 2402 x 3606 1267 x 1900 1:1,5
40 x 60 3197 x 4795 1500 x 2250 1:1,5
50 x 75 4000 x 6000 1700 x 2550 1:1,5
Eusebius schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:29:
Tja ... wat moet ik hier nu mee? Zal ik een mailtje terugsturen? In ieder geval getuigd dit niet van professionaliteit van de hema.
Je kan ze een mailtje sturen waarin je ze naar hun eigen site verwijst, het staat je vrij omdat te doen. Maar of ze daar wakken van liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Waar heb je die gevonden? Ik heb zelf ook op hun site gezocht, maar kwam ze niet tegen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

begintmeta schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:48:
kruidvat stuurt ze zoals zo velen (ik geloof ook b.v. pixum, AH, dixons) naar CeWe color, andere centrales zijn bijvoorbeeld elka en nog enkele. CeWe biedt zijn klanten wel wat differentiatie in kwaliteit die ze willen leveren (tegenover een bepaalde prijs), volumes spelen natuurlijk ook mee.
Kijk, en die had ik dus nog nooit gehoord. Bijna iedereen (including * Tarin ) denkt: "Kruitvat, Dixons, AH (HEMA ook?), allemaal zelfde centrale -> allemaal zelfde kwaliteit. Ik kijk wel naar wat het kost."

Overigens druk ik weinig foto's af, ooit eens AH (m'n werkgever) geprobeerd en heel redelijk bevonden. M'n pa verblijdt de Hema om de zoveel tijd met een flinke (>100) order, maar de vergrotingen (alles groter dan 11,5*15) gaan naar de lokale fotograaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Tarin op 25-04-2006 13:03 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
  • Laatst online: 24-03 16:46
Tarin schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:03:
[...]

Kijk, en die had ik dus nog nooit gehoord. Bijna iedereen (including * Tarin ) denkt: "Kruitvat, Dixons, AH (HEMA ook?), allemaal zelfde centrale -> allemaal zelfde kwaliteit. Ik kijk wel naar wat het kost."
...
De informatie over naar welke afdrukcentrale je foto's gaan kun je fijn hier vinden.
Bovendien vind je dan prijsinformatie van de diverse aanbieders. Handige site :)

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tarin schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:03:
[...]

In feite is dat ook zo. Of CeWe nog steeds differentiatie aanbiedt, zou ik trouwens niet weten. Ze hebben tenslotte ook erg veel labs die niet allemaal hetzelfde hoeven te gebruiken&doen. Belachelijk trouwens, ik geloof dat ze 40% marktaandeel hebben in europa.
Overigens druk ik weinig foto's af, ooit eens AH (m'n werkgever) geprobeerd en heel redelijk bevonden. M'n pa verblijdt de Hema om de zoveel tijd met een flinke (>100) order, maar de vergrotingen (alles groter dan 11,5*15) gaan naar de lokale fotograaf.
Bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Voor een vergelijkingssite kun je ook eens op www.fotoapparatuur.net kijken. Daar staan ook reviews van diverse mensen op van verschillende webwinkels. Zelf ben ik zo uitgekomen bij profotonet, die heel goed werk leveren.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 11:58

ralpje

Deugpopje

Ik ben op zoek naar een iets ander soort systeem, een beetje een reseller-principe.
Bedoeling: men komt op een (mijn :)) site, zoekt een foto die ze leuk vinden, klikken erop en komen dan terecht op een site van een afdruk-centrale, waar deze foto dus als is geladen in het 'winkelwagentje'. Ze geven formaat, opties en aantallen aan, en bestellen. Centrale regelt verdere verwerking en handelt de betaling af. Ik krijg als 'referrer' een x-bedrag voor het gebruik (laten) maken van de centrale. Bestaat zoiets? Het zou leuk zijn als er ook andere afdrukopties zijn (muismatje, mok, zoiets), maar als het alleen voor foto's kan is het ook prima.

Beetje topickaping wellicht, maar misschien dat iemand het weet :)

[ Voor 9% gewijzigd door ralpje op 25-04-2006 14:16 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Weet je ... zoiets zoek ik eigenlijk ook! Ik heb weleens een mailtje naar CeWe ofzo gestuurd en die zeiden alleen maar dat het niet kon. Maar het zou fantastisch zijn: integreer een bepaalde code in je fotoalbum software (webbased), zodat je in je eigen setting foto's kan laten nabestellen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Eusebius schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:52:
Weet je ... zoiets zoek ik eigenlijk ook! Ik heb weleens een mailtje naar CeWe ofzo gestuurd en die zeiden alleen maar dat het niet kon. Maar het zou fantastisch zijn: integreer een bepaalde code in je fotoalbum software (webbased), zodat je in je eigen setting foto's kan laten nabestellen.
Kijk, dan is het in ieder geval geen topickaping meer :)
www.fotokasten.nl heeft een dergelijk systeem, alleen moet je er even naar zoeken op de site, via de faq. Deze link geeft de info.
Nadeel is dat ik nergens een online voorbeeld van zo'n systeem kan vinden. Volgens de site moet je met het 'profí' pakket je eigen lay-out en dergelijke eraan kunnen hangen, en wordt het via xml-code verwerkt allemaal. Maar om me nou gelijk te registeren om te kunnen kijken hoe het eruit ziet, houdt me nog een beetje tegen.
Van oorspron een duits bedrijf trouwens, mailen kan maar wel in het engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Als ik kijk bij bv Dixons dan gaan die foto's niet naar CeWe maar naar Kodak Images (spector). Hema gaat naar Bac color.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 25-04-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
ralpje schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:57:
[...]

Kijk, dan is het in ieder geval geen topickaping meer :)
www.fotokasten.nl heeft een dergelijk systeem, alleen moet je er even naar zoeken op de site, via de faq. Deze link geeft de info.
Nadeel is dat ik nergens een online voorbeeld van zo'n systeem kan vinden. Volgens de site moet je met het 'profí' pakket je eigen lay-out en dergelijke eraan kunnen hangen, en wordt het via xml-code verwerkt allemaal. Maar om me nou gelijk te registeren om te kunnen kijken hoe het eruit ziet, houdt me nog een beetje tegen.
Van oorspron een duits bedrijf trouwens, mailen kan maar wel in het engels :)
Duidelijk een vertaling van het duits in het nederlands :p Op zich wel interessant. Ik kan alleen nog niet vinden waar ze precies de foto's heen brengen.

[edit]
Je moet naast verwerkingskosten ook nog eens verpakkingskosten betalen. Dat vind ik dan weer net te. Voor mijzelf vind ik dat niet erg, maar niet voor mensen die slechts 1 fotootje willen.

[ Voor 12% gewijzigd door Eusebius op 25-04-2006 16:04 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

gebruikmakend van een van de grootste en meest innovatieve ontwikkelingslaboratoriums in Duitsland.
Dat zegt natuurlijk alles :+
Maar even een mailtje gestuurd naar die toko, eens kijken of ze willen vertellen bij welke centrale ze afdrukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Maar toch: het lijkt me echt een gat in de markt: hoeveel mensen niet hun foto's digitaal maken tegenwoordig! Ik heb een eigen website en zou het liefst mijn prive foto's in mijn jalbumskin laten zien aan familie & vrienden. Maar zo, dat ze het kunnen ophalen bij bv de plaatselijke kruidvat / blokker / hema / whatever. Geen gedoe met een fantasieloze lay-out van zo'n retailler, maar een gepersonaliseerde stijl!

[edit]
Jalbum kan via mypix.se (europa) of een amerikaanse site foto's bestellen. Maar dat is dan wel Zweden! Ik wil helemaal geen zweden, want ik woon nog steeds in holland!

[edit2]
Ik zie dat ze nu bij photobox.co.uk zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Eusebius op 25-04-2006 16:39 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Vandaag zat er een mailtje in mijn inbox van Pixxer. Van de site:
Je foto loont

Pixxer is de enige foto website waar jij bepaalt hoeveel je verdient aan de bijbestellingen van je foto's. Dat is uniek in Nederland.
Waarom bij Pixxer?

Je bepaalt zelf het fototarief. Je verdient aan elke bestelling van je waardevolle foto's. En Pixxer regelt de hele afhandeling van bestellingen. Jij houdt je voortaan bezig met dat waar je goed in bent: fotograferen. Welke foto's je ook maakt, geloof ons: jouw foto's zijn geld waard.

* plaats je foto's gratis online
* kies zelf per foto de prijs voor een afdruk
* zo bepaal je zelf hoeveel je verdient per bestelling
* informeer je afnemers over de fotocollectie
* geen omkijken meer naar bestellingen, betalingen, afdrukcentrale, inpakken en versturen

Eindelijk een foto-site voor fotografen

Pixxer is een initiatief van een galafotograaf en programmeur. Hij vond geen foto-site op internet die aan zijn eisen voldeed. En dus ontwikkelde hij zelf een foto-site. Omdat de meeste fotografen geen programmeur zijn, opende hij de site ook voor andere fotografen. Het is een uitgebreide en handige fotodienst waarbij iedere fotograaf zelf de prijs van nabestellingen kan bepalen.
Je foto verdient zoveel beter, stap over op Pixxer

Dan kan ook jij geld verdienen met de bijbestellingen van jouw foto's.
Kent iemand deze dienst?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alleen jammer dat de marges van hunzelf er niet bij staan... Anyway: kruidvat ervaringen hier: klein formaat is prut, maar de posters zijn prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Voor de Gallery fotogallerysoftware is er een module beschikbaar om de foto's via fotokasten te bestellen. Deze verwijst wel naar de Duitse versie, maar het mag niet veel werk zijn dat aan te passen.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 09-05-2006 22:57 ]

Pagina: 1