Toon posts:

onboard gamepoort kabeltje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gigabyte moederbordje en daar zit een aansluiting op het moederbord waar in kabeltje in kan voor een gamepoort. Het probleem is dat als ik een kabeltje uit de oude doos met hardware haal hij dan niet werkt als ik hem aanluit. Ik heb in de manual gekeken en daar staat duidelijk aangegeven waar de 1 zit en daar heb ik de rode draad naast zitten. Als ik dan mijn MS sidewinder controler aansluit dan gaat het lampje branden op de controler. Maar windows herkent hem niet. Als ik de controler uit wil zetten dmv een knopje er op doet ie dit ook niet want dan springt ie zodra ik de knop los laat weer metteen aan.

Ik heb even een andere geluidskaart in het systeem gezet en dan doet de controler het wel. Ligt het nou aan het oude kabeltje wat ik gebruik of moet ik wat anders instellen.

Wat ik in de bios zag was een keuze tussen hardware id 201 of 209 voor de gameport. Kan dit een verschil maken?

Weet iemand wat er aan de hand is?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
zeg eens welk mobo specifek want wat jij nu zegt kan een bekend probleem zijn.

Out of the box? What box? There is no box.

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 16:09
Dat id geeft waarschijnlijk een aantal pinnentjes aan waarmee die gamepoort communiceerd. Dus als je ze nou beiden even probeert dan weet je in ieder geval of het niet aan het aansluiten lag..

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Gigabyte GA-K8VM800M. En ik heb nu geprobeerd om hem op 209 te zetten en dat maakt geen verschil.. Ik zal eens kijken wat een BIOS update doet.

Edit: BIOS update had geen effect.. :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 23:00 ]

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
Veel van de joysticks van de Sidewinder serie (iig alle Precicion Pro en Force Feedback modellen) werken -niet- op een gamepoort.

Dit soort joysticks werken namelijk via de MIDI interface van je geluidskaart. Dit is omdat het niet mogelijk is voor de joystick om digitale signalen via de gamepoort op te sturen (in het geval van de Precicion Pro) en ook kan de gamepoort geen signalen naar de joystick sturen (wat wel zo handig is bij Force Feedback).

Op een geluidskaart is de MIDI poort gedeeld met de game-poort, dus heb je hiervoor dezelfde connector nodig. Dit kan heel erg verwarrend werken, wat ik jouw geval waarschijnlijk ook aan de orde is.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat is dan de oplossing?

Het gekke is dat ik geen Precicion Pro heb, maar hij hem wel op de onboard poort detecteerd als Precicion Pro. Op een apparte geluidskaart ziet ie hem gewoon als MS sidewinder gamepad.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
De oplossing is, jammergenoeg, het gebruik van een geluidskaart.

Ik heb zelf nog een Sidewinder Force feedback staan met hetzelfde probleem. Geen MIDI-poort, dus geen joystick meer :(

Je zou nog je poort van je PC kunnen testen met een 'echte' (lees: el cheapo) gamepad of joystick. Die werken gewoon analoog en zouden het wel moeten doen via je gameport.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ok. Thnx.
Pagina: 1