Updrage: Geheugen of Videokaart ?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 15:14
medetweakers :Y)

ik zit met een "dilemma",
ik zit te denken over een upgrade voor mijn pc'tje gezien ie me nu toch wat te traag wordt in games
en verschillende applicaties..

Op het moment:
2400+ XP-M @ 2.2 Ghz
2× 256Mb DDR400 Kingston x3200/256 ( welke overigens te koop zijn, zijn BH5 modules )
Radeon 9800XT
op een Abit NF7-S plankje,

Nu zit ik dus te denken om of mn Memory of om mn Vid up te graden...
Ik heb keuze uit:
OCZ Memory EL Platinum Dual Channel 1024 MB (€124) of een
Radeon X800GTO² (met 16 pipes) €220

waar heb ik nu meer baat bij ? ( Overige reden is dat ik het zat wordt van die lange laad tijden en swap gebeuren bij source.. |:( fps is nog wel redelijk.. )

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 11:33
een x800gto2... en je denkt die nog te kunnen krijgen? hahaha, die waren toch maar tijdelijk?

• Silent Hunter
sharkzor schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:37:
een x800gto2... en je denkt die nog te kunnen krijgen? hahaha, die waren toch maar tijdelijk?
[Sapphire] Radeon X800 GTO² 256MB 16Pipes PCI-E
Mit 16 frei geschaltenen Pixel-Pipelines kann diese Grafikkarte leistungsmäßig überzeugen. Ein Top-Angebot inklusive toller Spiele-Vollversionen.

;-)

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 13:02
Volgens mij heb je meer aan geheugen aan gezien je je laadtijden wil verkorten.
Ook is een 9800XT weer niet een van de allertraagste dus het is maar net wat je er mee speelt, maar volgens mij werkt dat nog wel re-de-lijk, tenzij jij dat anders ziet.
Ik heb ook de GTO2 btw. Cker relax kaartje als je de goeie hebt ;) >:)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Laadtijden en swappen van data van en naar je geheugen kun je verhelpen door je geheugen uit te breiden. Je geeft aan dat de fps in game's nog voldoende zijn, dit wordt meer door je VGA kaart geregeld, dus eigenlijk geef je zelf het antwoord al. Ik verwacht, aan de hand van jouw omschrijving, dat je gebaad bent bij geheugen uitbreiding.
Silent Hunter schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:37:
[...]
[Sapphire] Radeon X800 GTO² 256MB 16Pipes PCI-E
Mit 16 frei geschaltenen Pixel-Pipelines kann diese Grafikkarte leistungsmäßig überzeugen. Ein Top-Angebot inklusive toller Spiele-Vollversionen.
;-)
Je hebt het hier over een PCI-e kaart en gaan AGP, jouw huidige kaart is een AGP kaart en aangezien je een socket A moederbord hebt verwacht ik dat je ook geen PCI-e op je bord hebt zitten.

[ Voor 45% gewijzigd door _Dune_ op 21-04-2006 15:42 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Silent Hunter
G-SuPRuuB schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:38:
Volgens mij heb je meer aan geheugen aan gezien je je laadtijden wil verkorten.
Ook is een 9800XT weer niet een van de allertraagste dus het is maar net wat je er mee speelt, maar volgens mij werkt dat nog wel re-de-lijk, tenzij jij dat anders ziet.
Ik heb ook de GTO2 btw. Cker relax kaartje als je de goeie hebt ;) >:)
ja het is nog wel te doen, maar de fun op source is pijnlijk...
8 man in beeld 80 > 25fps,.. maargoed

voor diegenen die geïntereseerd zijn in de site van de videokaart:
http://www.mad-moxx.de/sh...sf?categoryId=ID0.3329124

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26
Extra ram zal waarschijnlijk meer helpen dat een andere graka aangezien je aangeeft dat hij in CS: Source al zit te swappen (dit vertraagd enorm)

Overigens gaat die PCI-e niet op je mobotje passen ;)

Verwijderd

Je geeft het zelf al aan....

Als je FPS nog redelijk is dan laat je je videokaart toch lekker zitten, en ga je voor je geheugen, wat invloed heeft op de swap file en soms ook laadttijden

• Silent Hunter
_Dune_ schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:39:
Laadtijden en swappen van data van en naar je geheugen kun je verhelpen door je geheugen uit te breiden. Je geeft aan dat de fps in game's nog voldoende zijn, dit wordt meer door je VGA kaart geregeld, dus eigenlijk geef je zelf het antwoord al. Ik verwacht, aan de hand van jouw omschrijving, dat je gebaad bent bij geheugen uitbreiding.
zou het ook kunnen dat ik enige FPS verhoging erbij krijg ?
(gezien de data makkelijker "toegangbaar" is voor de VGA / CPU ?

• Silent Hunter
Yorixz schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:41:
Extra ram zal waarschijnlijk meer helpen dat een andere graka aangezien je aangeeft dat hij in CS: Source al zit te swappen (dit vertraagd enorm)

Overigens gaat die PCI-e niet op je mobotje passen ;)
klopt 8)7, vergiste me ook, maar daar is de GTO² nog wel te vinden ;-)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Voor upgrade vragen hebben we een speciaal topic in CSL, namelijk Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 :)

Daar kan je je vraag beter stellen, verkeerd geplaatst dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.