Draadloos netwerk werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik probeer draadloos internet op mijn laptop te gebruiken. Ik zal eerst even de situatie gegevens geven:

- Draadloze netwerkkaart: Sitecom Wireless WL-011
- Windows XP home SP2
- De laptop staat ergens in het huis (maakt niet uit waar), het internet komt boven bij mijn vaders kamer binnen (daar staan ook het modem en de router).
- De router is een ASUS wireless router WL-530g
- Het internet heeft WEL al op de laptop gewerkt, maar na een herinstallatie werkt het niet meer. (zelfde hardware).
- Ik heb de drivers van de draadloze netwerkkaart in de laptop geinstalleerd dmv de meegeleverde cd-rom. (dit ging allemaal goed)
- Het draadloze internet werkt op dit moment op 3 andere computers perfect, daar ligt het dus niet aan.
- Als ik in Internet Explorer (nog geen firefox kunnen installeren :r) naar bijv. www.google.nl gaat komt er een _error_ van IE met: "De zoekpagina kan niet worden geopend" :?

Hebben jullie meer info nodig dan hoor ik het wel.

Het gekke vind ik rechts onderin de taakbalk een icoontje van een internet verbinding zie. Dit duidt erop dat het internet zou moeten werken? Als ik met de muis op het internet icoontje ga staan staat er:

Draadloze netwerkverbinding 4(Default)
Snelheid: 11,0 Mbps
Signaalsterkte: Uitstekend
Status: Verbonden

Als ik dubbelklik op het icoontje komt het uitgebreidde status van de verbinding. Wat mij dan opvalt is dat ik bij Activiteit zie dat er geen ontvangen en verzonden paketten zijn.
Als ik dan klik op het tabblad 'Ondersteuning' staat er niks ingevuld bij de volgende gegevens:

- Adrestype:
- IP-adres:
- Subnetmasker:
- Standaart-Gateway:

Het lijkt mij dat deze gegevens wel bekend moeten zijn. |:(

Als ik naar Draadloze netwerkverbindingen ga (rechtsklik internet icoontje in de taakbalk) zie ik maar 1 verbinding, deze heet 'Default'

Op de computer waar ik nu zit (een Dell 4700) die ook is verbonden via draadloos internet zie ik het volgende als ik op het icoontje in de taakbalk ga staan:

Draadloze netwerkverbinding 3(Default)
Snelheid: 24,0 Mbps
Signaalsterkte: Zeer goed
Status: Verbonden

Bij ondersteuning zie ik dit staan:

- Adrestype: Door DCHP toegekend
- IP-adres: 192.168.1.2
- Subnetmasker: 255.255.255.0
- Standaart-Gateway: 192.168.1.1

Wat ik heb geprobeerd:

- Drivers opnieuw installeren.
- Aantal malen de verbinding herstellen.
- Computer op diverse plekken in het huis neergezet.
- Gebruikers aanwijzing van router en netwerkkaart doorgenomen.

Ik weet niet _meer_ hoe ik dit probleem kan oplossen, ik zou toch erg graag de verbinding terug zien op mijn laptop. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt, Monnick :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door monnick op 21-04-2006 15:15 ]

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Probeer eens een vast ip in te stellen voor je laptop.
Kijk ook even naar welke drivers je nu gebruikt. Die van xp of die van de cdrom.

• monnick
  • Niet online
"Ik heb de drivers van de draadloze netwerkkaart in de laptop geinstalleerd dmv de meegeleverde cd-rom. (dit ging allemaal goed)"

van de cd-rom dus, ik zal eens proberen een vast ip-adres in te stellen. Maar denk niet dat dat veel nut heeft, maar goed :'(

Verwijderd

Zet in je configuratiescherm --> systeem --> hardware --> Apparaatbeheer -- > netwerkadapters de VASTE netwerkkaart uit en kijk eens wat ie dan doet.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Mijn ervaring is dat je het beste de drivers van XP zelf kunt gebruiken. Hoe zit het verder met de beveiliging? Misschien heb je een WEP of WPA code nodig om een IP adres toegewezen te krijgen.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• monnick
  • Niet online
Ik ging dus even proberen een statisch ip adres te maken, dat had ik wel eens eerder gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.zyxel.nl/support/z021/z165_13.PNG

Nummero 2 staat er dus bij mij niet tussen....heel erg vreemd |:(

--------------------------

Drivers van XP? Toen XP geen drivers kon vinden heb ik de cd-rom er maar ingestoken, toen kon hij wel drivers vinden :P Als ik in apparaatbeheer op de aangesloten nerwerkkaart klik staat 'Dit apparaat werkt goed' oid.

• monnick
  • Niet online
ow, ik heb het zelf al ontdekt na een tijdje aankloten. Toen ik doorhad dat er geen TCP/UPD protocol in dat lijstje stond heb ik er zelf 1 geinstalleerd. Nu werkt het wel _/-\o_

desondanks heel erg bedankt voor de hulp! :+

Verwijderd

Wireless Zero Configuration-service uitzetten indien je non-windows driver gebruikt.
Pagina: 1