Toon posts:

[SVR2003-STD] IIS6 ftp logging analyse

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onze productie ftp-server geeft heel af en toe een klein hikje in de transfer van files.
Verder zou ik graag willen weten of er mensen dingen op die server doen die ze niet horen te doen.

Nu ben ik op zoek naar een applicatie die de standaard windows logs (W3c) omzet in een overzicht.
Er zijn op dat gebied LEGIO apllicaties mbt IIS WWW maar ik heb er nog geen gevonden die mij een duidelijk overzicht geeft over wie er wat doet op onze ftpserver en nog belangrijker: wat erbij verkeerd gaat.

Mijn favo haal-hier-uw-gratis-nuttige-apps-website snapfiles.com bood helaas deze keer geen uitkomst.

Ik ben uiteindelijk bezig geweest met Analog maar hier kwam ik niet veel verder mee (deels mijn schuld, je moet er zelf voor scripten)

Er moeten tenslotte ook complete oplossingen voor zijn lijkt me?

Verwijderd

logparser van ms kan het allemaal, maar je zal nog steeds op moeten geven wat je wilt zien...
hikjes in file transfers ga je overigens niet zien in je ftp logs, dit zal je waarschijnlijk met een network monitor moeten onderzoeken (hikjes as in no disconnect, disconnects zie je natuurlijk wel).

Verwijderd

Dit lijkt me meer een topic voor SA :)

en ik heb een aantal jaren geleden ook eens een tooltje daarvoor gebruikt maar kan niet meer op de naam komen :)

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 11:28
Sawmill kan het geloof ik :)

/edit

Nadeel vond ik dat het vrij sloom werkte imho.

[ Voor 33% gewijzigd door _eXistenZ_ op 21-04-2006 16:18 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu aan het testen met loggen naar ODBC en dan uitlezen met ASP maar met de hoeveelheid gegenereerde logdata geeft dat lelijke script-timeouts als je je queries niet heel strak definieert...
:|

Wat zou je als automatiseerder eigenlijk moeten loggen van een FTP-server?
ik denk aan:
mislukte inlogpogingen (530)
gebruikersnamen die niet bij de IPadressen van de eigenaars horen
Fouten bij de opslag van files (451)