Welke vervanger voor de draadloze router, WRT54G versie 5?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 17:55
Ik heb in mijn studentenhuis een WRT54G draadloze router hangen. Altijd dik tevree mee geweest en dus bij mijn vriendin in haar studentenhuis ook maar geadviseerd deze te kopen (ze moeten een nieuwe router hebben). Echter bij aankoop blijkt het een nieuw versie te zijn, versie 5 (terwijl ik nog versie 4 gebruikt). Nou het zal wel, dus installeren die hap en wat blijkt: nieuw is zeker niet beter!. :(

Versie 5 crashed om de haveklap. Na veel mensen te hebben gesproken, blijkt versie 5 ook waardeloos te zijn, versie 2 t/m 4 zijn top modelletjes maar bij versie 5 hebben ze zowel de operating system als wat hardware in de router veranderd, resultaat: een brakke router. |:( Veel van deze routers worden retour gestuurd naar de winkels.

Nou ben ik veel pcshops langs gegaan en versie 4 is nergens meer aan te komen, ligt niet in iemands magazijn en ook niet als oude showmodel. Dus ik probeer dan maar de WRT54GL aan te komen want dat schijnt ook nog de WRT54G versie 4 te zijn, gebaseerd op Linux. Echter: niet meer leverbaar :'(

Dus nu mijn vraag, wat moet ik er voor in de plaats nemen? Ok er is veel keuze maar veel is brak. Het probleem is dat er in onze studentenhuizen veel DC++ en eMule worden gebruikt zodat de router veel poorten per pc moet schakelen. Er zijn niet veel routers die daar blij mee zijn. Ik lees hier op GoT in het Netwerk FAQ dat een router dat schakelen allemaal in een NAT-tabel bij houdt en als het geheugen vol raakt door teveel aan verbindingen de router crashed.

Nou welke draadloze router kan veel verbindingen aan en/of heeft veel geheugen?

Bij mij thuis hebben we in het netwerk een 'gewone' niet-draadloze router zitten die er ook problemen mee heeft, daarvoor zoek ik ook een vervanger, en dat hoeft geen draadloze te zijn. De lage range routers: sweex, edimax, etc... kunnen het zeker niet aan! Nu hebben we tijdelijk een D-Link te leen. D-Link schijnt goede routers te maken, de professionele range, maar nu blijkt die weer hitte problemen te hebben -> gevolg: crashes!!! :(

Dus mijn 2 vragen:
* Welke niet-draadloze router met NAT en firewall.
* Welke draadloze router met NAT, firewall en minstens 4 wired aansluitingen.

De routers moeten dus veel poorten kunnen schakelen, dus goed met meerdere pc's omkunnen gaan die DC++ en eMule draaien. Informatie die je niet zo snel in de specs van routers terugvind helaas.

En als laatste nog even, we zijn toch in financien beperkt dus de draadloze ergens rond de 70 a 90 euro en de niet-draadloze, tja daar willen we ook niet teveel aan uitgeven, zeg maar zo'n 40 a 50 euro.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Asus WL-500G

Is ook nog alternatieve firmware voor (HyperWRT meende ik, maar daar zul je voor moeten googlen)

Wordt vaker als vervanger voor de WRT54Gv5 genoemd.

[ Voor 21% gewijzigd door Romke op 22-04-2006 10:16 . Reden: WRT54GL en WRT54Gv5 verwisseld |:( ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:17
Check http://wl500g.info voor meer info over deze router.
De andere firmware is van Oleg, deze ondersteunt ook USB devices die aan de 500g gekoppeld kunnen worden. Schijnt openwrt niet te doen.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:14
Linksys WRTSL54GS

Deze kan op dezelfde Thibor draaien als de WRT54GS doet. Daarnaast heeft hij nog 2 USB porten :)

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 17:55
Ricardo87 schreef op zondag 23 april 2006 @ 11:11:
Linksys WRTSL54GS

Deze kan op dezelfde Thibor draaien als de WRT54GS doet. Daarnaast heeft hij nog 2 USB porten :)
WRTSL54GS? Das een nieuwe voor me. Ik had de WRT54GL al besteld, dat is versie 4 van WRT54G, de Linux uitvoering. Die kan dus nog gemod worden. Laat die echter door de importeur niet meer aan te komen zijn :(. Zijn andere versies zoals de bovengenoemde dan nog wel aan te komen? Lijkt erop dat versie 5 overal te vinden is maar de oude versies nergens en alternatieven is blijkbaar ook een probleem voor pc-shops.

Gezien hoe enthousiast men nu is over de WL-500g Deluxe lijkt me dat wel een mooie optie. Veel interne geheugen (scheelt weer crashes), snellere proc en dezelfde alternatieve firmware als die voor de WRT54G ook aanwezig was (HyperWRT bv).

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik had de WRT54G een paar daagjes, maar weer teruggebracht en een Draytek Vigor 2900G besteld.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1