[XP] Applicaties starten te traag op

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:50
Ik heb hier de volgende laptop:
http://reviews-zdnet.com...._16-30474669.html?tag=sub
(geen spam...)

Er draaid WIn Xp Prof 2002 SP 2 op, met een Novell client.

Het probleem is nu als volgt:
Op het moment dat ik een willekeurig programma open, bijvoorbeeld Word of Iexplorer of kladblok of Windows mediaplayer etc etc, dan duurt het > 1 minuut voordat er iest gebeurd.

Je klikt op het pictogram, hij pruttelt 2 seconden, dan is het >58 seconden stil, hij doet helemaal niets oof in taskmanager staat dattie niets doet, en dan ineens komt hij weer tot leven en laad ie de applicatie in redelijk normale snelheid zoals het zou kunnen horen.

Dit is echt zwaar irritant als je steeds echt lang moet wachten gewoon voordat hij gaat denken wattie is moet gaan doen :/ :O

Nu vraag ik me af, wat kan je hieraan doen. Welke instelling staat er verkeerd...?! echt zwaar vervelend dit |:(

Het is btw ook zo als je word opent, vervolgens je document opslaat, dan gaatie opnieuw een minuut wachten en dan ineens komt het opslaan schermpje |:(
echt met alle applicaties is het zo :/

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 11:09
De omschrijving van je probleem is helder, maar de omschrijving van je configuratie en de situatie allerminst.

Zit je gekoppeld aan een (het) NetWare netwerk? Is dit de enige laptop/PC die dit probleem heeft, wat staat er in je event logs, ....
(daarnaast is me ook niet helemaal duidelijk wat je allemaal al geprobeerd/onderzocht hebt).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Probeer eens www.yegreate96.nl/pub/hijackthis.exe en post hier log.

Wat is het cpu gebruik nadat je bijv. op iexplore hebt geklikt?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-03 21:43

ZaZ

Tweakers abonnee

heb je zoiets als WindowBlinds draaien?

Lekker op de bank

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

of heb je een Anti-Virus prog in de achtergrond draaien? (die scant)

Greyh0und

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit probleem gaat weg in safemodus? :)

• Opperhoof
Goed alvast bedankt voor de reacties. ik ga even aan het werk en zal zo editten

Als de laptop niet aan de router hangt is er niets aan de hand en werkt alles ook prima....

[ Voor 38% gewijzigd door Opperhoof op 21-04-2006 16:50 ]

• Opperhoof
Zit je gekoppeld aan een (het) NetWare netwerk?
Nee, hier thuis niet, maar op het werk wel. Daar is het probleem niet. Maar de helft van de tijd wordt er thuis mee gewerkt.

Is dit de enige laptop/PC die dit probleem heeft,
Ja, er is hier thuis maar 1 laptop en dat is deze dus. Collegas zeggen er thuis geen last van te hebben, maar die hebben allemaal andere merken of types laptops.

wat staat er in je event logs, ....
Wat voor logs? dit? :
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/tasklaptop.GIF

daarnaast is me ook niet helemaal duidelijk wat je allemaal al geprobeerd/onderzocht hebt
Eigenlijk vrij weinig. Ik heb uiteraard hier gezocht, en er zijn meerdere topics over te vinden maar die gaven niet specifiek antwoord op mijn probleem of waren zonder antwoord doodgebloed. Daarnaast weet ik ook niet in welke richting ik het moet zoeken dus vandaar de vraag hierzo.

Wat is het cpu gebruik nadat je bijv. op iexplore hebt geklikt?
Klikken: 15% voor 1 seconde ongeveer
dan 0.0% en een geheugen gebruik van 6.620k
na een tijdje 3% geheugen 17.304k en dan istie opgestart.

hijackthis log
http://home.zonnet.nl/ystarreveld/hijackthis.log

heb je zoiets als WindowBlinds draaien?
Ik denk het niet.... Wel webshots en een of andere scotty patrol.. maar die uitschakelen helpt niets.

of heb je een Anti-Virus prog in de achtergrond draaien?
Ja, norton symantec antivirus, scant niet alleen op donderdag 12.00

Dit probleem gaat weg in safemodus?
lets see... nope, dan starten de programmas sneller op dan ik met mn ogen kan knipperen. In save modus dus geen problemen...

nu jullie weer ;)

• elevator
  • Niet online

elevator

Vermoedelijk is je PC op zoek naar 'iets' op de netware server dat hij niet kan vinden. Disable je netwerkkaart eens in normale modus, is het dan bijvoorbeeld al snel? :)

• Opperhoof
Dat heeft geen zin. Op het moment dat ik mn netwerkkaart disable kan ik niet meer op internet.
Als ik de netwerkstekker erin plug en toegang heb tot internet dan wordt die pc traag. Maar het leuke is dat internet in dit geval bijna onmisbaar is....

• elevator
  • Niet online

elevator

Maar met een disablde netwerkkaart is het dus wel snel? Dan is er "iets" op je PC nog aan het zoeken naar een netwerk drive - dus kijk eens of je geen netwerkmappings oid hebt :)

• Opperhoof
Ja dat is het inderdaad.
Hij zoekt naar netwerkdrives die er niet zijn.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/excel.GIF

Daar zie je dus een paar netwerk drives die er nu niet zijn. Hoe kan ik die dan uitzetten zodattie er niet meer naar zoekt. Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik ze verwijder,... en disablen kan ook niet...?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

logoff script laten opnemen in de aan/afmeldprocedure, of ze nu zelf weghalen (net use * /d /y).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Niet online

elevator

En voor de toekomst 'net use /persistent:no' gebruiken - dat heeft persoonlijk iig mijn voorkeur :)

• Opperhoof
BackSlash32 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:28:
logoff script laten opnemen in de aan/afmeldprocedure, of ze nu zelf weghalen (net use * /d /y).
Kun je misschien iets gedetailleerder uitleggen hoe? Ben daar nooit zo'n held in...
@ elevator: Dat heb ik net geprobeerd maar heeft geen positief effect... :/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gebruik
code:
1
net use /?
en gpo. Daar kan je een heel eind mee komen. Het is wel de bedoeling dat je zelf aan de slag gaat he :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Opperhoof schreef op zondag 23 april 2006 @ 09:25:
Kun je misschien iets gedetailleerder uitleggen hoe? Ben daar nooit zo'n held in...
@ elevator: Dat heb ik net geprobeerd maar heeft geen positief effect... :/
Ondanks dat er Netware wordt gebruikt mag ik toch wel veronderstellen dat je een beetje bekend bent met command line opdrachten?

Ook Netware gebruikt die syntax om drivemappings aan te maken op een Windows client.
Mijn opmerking over "laten opnemen in shutdown/logoff" is dan ook bedoeld om bij roadwarriors (laptop users hoofdzakelijk) bij het afmelden c/q afsluiten de drivemappings te verwijderen om jouw probleem te voorkomen.

Dat moet de beheerder dus implementeren, het was mij al duidelijk dat jij dat niet was ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1