Toon posts:

Foto-opslag tijdens het reizen

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnekort ga ik weer een aantal dagen naar het buitenland (azie) en nu zat ik me af te vragen wat de makkelijkste (en veiligste) manier is om je foto's op te slaan. Voorheen maakte ik altijd gebruik van een iPod (met kaartlezer) om iedere dag mijn foto's te backuppen. Voordeel is dat je naast foto backup ook muziek kunt luisteren, maar nadeel is wel dat als je iPod kwijt bent (beroofd, stuk, vergeten???) je al je foto's kwijt bent.

Ik heb ff op Inet rond gekeken en heb de onderstaande mogelijkheden gevonden en nu was ik benieuwd wat jullie veelal gebruiken?

1) HD/Image tank, alleen een harddisk (evt met kaartlezer).
2) Ipod/Gmini, harddisk MP3 speler (naast opslag ruimte ook andere functies, muziek en film bv).
3) Memory kaartjes (gewoon allen je CF, SD kaartjes gebruiken, desnoods meerdere meenemen).
4) CD Brander (brander op batterijen en doosje lege CD's meenemen en bende onderweg brenden en evt naar huis sturen)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

1) relatief betrouwbaar en er passen heel veel foto's op. Speciaal voor dit doel gemaakt.
2) meer kans op kapot te gaan en ook niet voor dit doel gemaakt. Voordeel is wel dat je tegelijk muziek kunt luisteren of film kunt kijken.
3) dure methode omdat een geheugenkaartje vaak duur is vergeleken met andere opslagmediums.
4) niet doen, cd's zijn erg onbetrouwbaar.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
ik zag pas voor 89 euro een 20gb imagetank bij de mediamarkt liggen.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 10:09

Res-q

Redder in nood?

Dan ben ik wel benieuwd welke MM, want dat is zeker niet duur :)

en zo is het voorspeld!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-01 16:08
Ik ben het Traguardo eens.
En denk zelf dat een imagetank de beste oplossing is voor jouw doel.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Ik weet niet of een imagetank wel de beste oplossing is. Het kost natuurlijk altijd geld. Als je al een I-pod hebt kun je beter die gebruiken. Ik lees in de TS dat je maar een paar dagen weg gaat en dat je je foto's ook op je camera laat staan. Je moet dan wel dubbel pech hebben als én je camera gestolen wordt en je i-pod gestolen wordt, zelfde met diefstal.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Ik gebruik gewoon geheugenkaartjes.

Voor mijn reis naar Azie heb ik twee kaartjes van 256 MB meegenomen. Met mijn 2 megapixelcamera kon ik daarmee 800 foto's maken. Heb alleen de eerste volgekregen in een maand tijd.

Het ligt een beetje aan de duur van je reis of je echt naar andere dingen moet grijpen.

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
of aan je camera.. ik schiet toch al gauw een gb per weekend, reken maar uit voor een vakantie..

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Als je echt bang bent dat je foto's kwijtraakt neem je toch 'gewoon' 2 image tanks mee? 1 stop je in je foto tas en de ander in je koffer.

Veiliger kan niet :P

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 16:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik schiet zo 1 GB in een uurtje. Met een Canon 20D in raw + Jpeg is het dus ongeveer 75 foto's voor 1 GB. Daarom dus inderdaad een imagetank meenemen.
http://www.compact-drive.nl/pd70x.htm

This footer is intentionally left blank

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:19

franssie

Save the albatross

thijz schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:44:
Als je echt bang bent dat je foto's kwijtraakt neem je toch 'gewoon' 2 image tanks mee? 1 stop je in je foto tas en de ander in je koffer.

Of in plaats van tweede langs internet shopjes gaan en daar van de tank naar CD branden en opsturen > dan raak je niet meer dan een paar dagen kwijt bij verlies of diefstal?

Hangt er natuurlijk wel vanaf waar je naartoe gaat.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:41:
Ik gebruik gewoon geheugenkaartjes.

Voor mijn reis naar Azie heb ik twee kaartjes van 256 MB meegenomen. Met mijn 2 megapixelcamera kon ik daarmee 800 foto's maken. Heb alleen de eerste volgekregen in een maand tijd.

Het ligt een beetje aan de duur van je reis of je echt naar andere dingen moet grijpen.
Ik was laatst 2 dagen naar eurodisney met 2x512MB. Helemaal vol :+

Ik neem binnenkort ook een imagebank(tank) van minimaal 40Gig naar Peru mee. De laatste grote vakantie naar Thailand zat ik al op 3500 foto's waarvan 500 op film.

Ik zat ook aan die van ahaverkamp te denken ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Coldcat schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:34:
Ik weet niet of een imagetank wel de beste oplossing is. Het kost natuurlijk altijd geld. Als je al een I-pod hebt kun je beter die gebruiken. Ik lees in de TS dat je maar een paar dagen weg gaat en dat je je foto's ook op je camera laat staan. Je moet dan wel dubbel pech hebben als én je camera gestolen wordt en je i-pod gestolen wordt, zelfde met diefstal.
Tja et is natuurlijk wat je een paar daagjes noemt ;) Het gaat in dit geval om drie weken dus het zijn (in mijn geval) meer foto's dan op mijn CF kaartjes passen. Image tank klinkt dan wel goed alleen voegt dit weer meer 'zooi' toe die je mee moet dragen. Het is ook wel lekker om wat muziek bij je te hebben dus dat betekend weer een extra machientje... Verder wis ik mijn foto's van CF wanneer ik ze op iPod heb gezet (want kaart is niet zo groot dat ik er hele vakantie mee kan vol schieten).

Als laatste, meeste hotels/hostels hebben geen kluis oid, dus vaak heb je je (waarde volle) spullen bij je (vaak niet verstandig om iets in je hotelkamer te laten liggen). Dus als er een eppo met je rugtas vandoor gaat heb je een klein probleem ;)

Verwijderd

Topicstarter
thijz schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:44:

Hehe misschien wel, maar meeste landen waar ik rond tour zijn hotels niet echt veilig... dus daar wil je meestal nix achterlaten. Je kunnen proberen om 1 imagetank in je linkerbroekzak te doen en de andere in de rechter maar lijkt me niet heel erg makkelijk ;)

CD's lijkt de veiligste optie, maar wel de arbeidsintensiefste... misschien maar gewoon hopen op geen pech ;)

Verwijderd

In een hoop landen kan je bij internetcafe's ook je foto's op CD laten branden. B.v. in Thailand koste het 50 eurocent om dit te laten doen en ze zaten overal om de hoek. Je kan eerst eens kijken of dat een oplossing kan zijn voor jou reis. ;)

Lol straks loop je daar met 2 imagebanks in elke broekszak, word je camera gejat :+

offtopic/
@ahaverkamp mooie fotoalbum op je site, zelf gemaakt of bestaande template?????

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 16:33 ]

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Een kennis van mij heeft een reis door India gemaakt en sloeg de foto's zowel op MP3-speler (I-Audio) als op CD's via internetcafé brandertje. De mp3-speler heeft de hele reis overleeft maar is op schiphol gejat, dus dán ben je blij dat je toch nog wat op CD hebt.

-

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 01:29

robdejongNL

Bite me

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:22:
*knip*

offtopic/
@ahaverkamp mooie fotoalbum op je site, zelf gemaakt of bestaande template?????
Onderop de site staat: Generated by DAlbum 1.38 ;)

Hier kan je het vinden: http://www.dalbum.org/

succes ermee :*)

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:22:
Lol straks loop je daar met 2 imagebanks in elke broekszak, word je camera gejat :+
Liever de verzekerde camera kwijt dan drie weken foto's schieten, maar das natuurlijk voorkeur :Y) Als ik echt mogen kiezen zou ik al mijn bezittingen gewoon houden :P

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 19:05 ]

Pagina: 1