Toon posts:

batch aanpassen van exif timestamp naar timezone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de situatie:
ik heb zo'n 1000 foto's in azie gemaakt met een timestamp in locale nederlandse tijdzone.
mijn vriendin heeft ongeveer 2000 foto's gemaakt met een timestamp in californische tijdzone.

Ik wil van een van de sets de exif timestamp aanpassen zodat alle foto's in dezelfde tijd worden weergegeven. Er zijn zat programmaatjes waarmee je die exif timestamp aan kan passen. Het probleem is dat je dat individueel per foto moet doen. Dat komt dus neer op een belachelijke hoop werk. Ik zoek dus een programmaatje/scriptje is dat slimmer is dan degenen die ik tot zover gezien heb (faststone image viewer, compupic pro, etc..).

Als het programma/script gewoon een aantal uur bij een exif timestamp op kan tellen, dan is m'n probleem opgelost. Nou is m'n vraag dus of iemand zo'n programmaatje kent.

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10-2025
volgens mij moet dat kunnen met acdsee 8 pro,

je hebt dan volgens mij echt de pro versie nodig

Mako4444

Verwijderd

Topicstarter
thx ik ga het gelijk proberen en zal hier posten of 't werkt.

Dank je.. precies wat ik nodig had. De trial versie van Acdsee werkt prima. Best een mooi programma trouwens.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 15:00 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:05

Garyu

WW

Onder linux weet ik dat er in F-Spot een handig dialoog/wizard achtig iets zit dat dit eenvoudig kan. Of moet het in Windows kunnen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Move FGA -> FGW :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter