Probleem met snelheid op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Wij hebben aan een klant een client/server applicatie geleverd die werkt met een SQL database.
Nu klagen ze al maanden over de trage performance van het pakket.
Gegevens opvragen duurt soms minuten en ook het opstarten van de applicatie duurt soms wel 5 minuten op een 100mbit netwerk.
Volgens de klant ligt het aan het pakket. Maar wij hebben nu het volgende geconstateerd;

-25Mb kopieren van een werkstation naar een server gaat binnen paar seconden.
-Diezelfde 25 Mb weer terugkopieren van de server naar het werkstation duurt langer dan 2 minuten, heel erg traag dus.
-Dit is onafhankelijk van de tijd en het aantal mensen wat is ingelogt.

Hun netwerk bestaat uit XP werkstations en Windows servers met Cisco switches & alles op full duplex volgens de klant. (we kunnen als leverancier van pakket niet alles controleren)

Volgens ons is er iets mis met hun netwerk apparatuur. Volgens de klant niet.
Mijn vraag is dus, wat kan de oorzaak zijn dat bestanden 'uploaden' met volle snelheid gaat, en 'downloaden' gerust 100x langer in beslag neemt...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

En wat als je van een workstation naar een workstation kopieerd?

Verwijderd

In ons netwerk verschilt het ongeveer hetzelfde als we het scherm waarmee we copieren open laten staan (traag) of dat we het scherm sluiten (snel).
mischien de ene keer een scherm open laten staan, en de 2E keer niet?

Verwijderd

Zelf gebruik ik hier een klein (gratis) programma'tje voor.
Heel betrouwbaar kwa uitslagen. Hier heb ik menig netwerk probleem opgelost ondanks de simpelheid.

het is hier te halen.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:44:
Zelf gebruik ik hier een klein (gratis) programma'tje voor.
Heel betrouwbaar kwa uitslagen. Hier heb ik menig netwerk probleem opgelost ondanks de simpelheid.

het is hier te halen.
Ok thx,.. ga ik even mee testen

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 22:16
Verschillen in upload en download snelheid op ethernet zijn in het algemeen te wijten aan een duplex-mismatch; de ene kant staat op full en de andere kant (of switch ertussen) op half-duplex.

Kijk daarom eens op de switch, op de betreffende poorten, of er collisions optreden.

Verwijderd

Zijn het toevallig realtec (onboard) netwerk kaarten. Ik zelf heb Cisco 3500 switches (uit mijn hoofd) en deze hadden veel problemen met realtec dingetjes. Kijk eens in de switch of je veel collisiosn en andere errors ziet. Ik heb de poorten op de switch en de netwerkkaarten hard op 100 Full duplex gezet, en dat gaf een aanzienlijke verbetering.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Waarschijnlijk heeft de eigenaar wel de pc's op full duplex gezet maar de switchpoorten zelf niet...
Pagina: 1