[KUBUNTU] window decorations en styles

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 14:11
Ik krijg het niet voor elkaar om nieuwe window decorations te installeren en om nieuwe themes te installeren.

Nieuwe icons is me wel gelukt. Je kan daarbij gewoon naar system settings - appearance - icons en dan bladeren naar het *.tar.gz bestand

Bij de window decorations en styles is het de bedoeling om zelf te compilen volgens mij.
Ik doe dit op de volgende manier:

Eerst pak ik het bestand uit waarbij ik een map krijg met alle inhoud.
Via de console ga ik naar deze map en doe ik
./configure --prefix=/usr
make
sudo make install

En wat moet er dan gebeuren ????
Ik zie verder geen foutmelding, maar ik kan de nieuwe style hierna ook niet selecteren.
Wat moet er nu nog gebeuren ?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Waarschijnlijk installeer je het naar de verkeerde prefix, zoals wordt ingesteld bij de ./configure. Run dit commando:

code:
1
kde-config --prefix

om erachter te komen wat je KDE prefix is. En doe daarna de 3 commando's weer maar dan beginnend met de juiste prefix. :)

[ Voor 17% gewijzigd door mOrPhie op 21-04-2006 14:15 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 14:11
vincent@vincent-laptop:~$ kde-config --prefix
/usr
vincent@vincent-laptop:~$

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
volgens mij hangt dat van het theme af wat je wilt installeren. Via googlen op "install kde themes" kwam ik bij de volgende pagina terecht. Daar zeggen ze dat dat meestal in de readme beschreven staat en dat er meestal bij www.kde-look.org wel een korte howto per theme staat.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr