Toon posts:

[XP]Soms (oneindige) zandloper voor welkomscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Win XP Pro met SP2 en alle updates hier. Een pc bij kennissen wil soms gewoon niet doorstarten naar het welkomscherm voor gebruikerskeuze. Het vreemde is dat het willekeurig zich lijkt voor te doen, want een reset kan betekenen dat hij wel weer gewoon doorstart.

Ik vroeg me eigenlijk af (en kan er ook niets over in de FAQ of search vinden) of winxp ook dingen inlaadt voor het welkomscherm en dan in het bijzonder of je daar dus ook iets aan kunt doen?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 11:09
Voor (en tijdens) het tonen van het welkom-scherm, worden er heel veel dingen geladen. Naast de besturingssysteem elementen, ook stuurprogramma's voor hardware en allerlei services. De kans is aanwezig dat hier iets mis zit. Kijk eens in je event log om te zien of er meldingen zijn van services die niet willen starten of die abnormaal beeindigd worden, of device drivers die problemen hebben.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:54:
Voor (en tijdens) het tonen van het welkom-scherm, worden er heel veel dingen geladen. Naast de besturingssysteem elementen, ook stuurprogramma's voor hardware en allerlei services. De kans is aanwezig dat hier iets mis zit. Kijk eens in je event log om te zien of er meldingen zijn van services die niet willen starten of die abnormaal beeindigd worden, of device drivers die problemen hebben.
Dit probleem komt weer vaker terug. Ik heb gekeken bij systeembeheer en dan computerbeheer --> logboeken, maar kan dan geen foutmelding/waarschuwing vinden rond het tijdstip dat de pc er vlak voor niet wilde doorstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeen hoe ik erachter kan komen welke service voor problemen zorgt?