mobile intel 945GM (Laptop) blijft staan op 60hz

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Beste tweakers,

Hier staat een laptop op mn werk en nou is het probleem dat hij scherm vaststaat op 60hz. Wat ik ook probeer het scherm blijft op 60hz.

Wat ik al geprobeerd heb:

-Nieuwe videokaart drivers
-Nieuwe chipset drivers
-gezocht op google of het een voorkomend probleem is
-In de instellingen gekeken.

Er is wel een instelling waar ik een schema kan kiezen (bijvoorbeeld 1600x1200 @ 85hz) maar als ik die dan selecteer en weer kijk bij de hz dan staat die nog steeds op 60hz (In het pop-up menu kan ik trouwens alleen 60hz kiezen)

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Weet je wel zeker dat je laptop verder kan, t blijft een lcd, dan lijkt max 60Hz mij normaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Carel op 21-04-2006 13:26 ]

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Carel schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:25:
Weet je wel zeker dat je laptop verder kan, t blijft een lcd, dasn lijkt 60Hz mij normaal.
Een nieuwe dell laptop die niet verder kan dan 60hz? Lijkt me erg krom, maar het zou natuurlijk kunnen maar ik denk het niet. Thuis heb ik een dell laptop, en die draait op 75hz.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
PuDy schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:26:
[...]

Een nieuwe dell laptop die niet verder kan dan 60hz? Lijkt me erg krom, maar het zou natuurlijk kunnen maar ik denk het niet. Thuis heb ik een dell laptop, en die draait op 75hz.
Geef dan om zn minst het type door, waarom heb je overigens nu een probleem met 60Hz? Ik draai met mijn 19" TFT's ook op 60Hz, 75 kan ook. Ik merk absoluut geen verschil zoals bij CRT's waar 85 a 100Hz een must is.

Edit: ik denk dat je baas niet goed wijs is, als ie koppijn krijgt van een laptopscherm op 60Hz

[ Voor 11% gewijzigd door Carel op 21-04-2006 13:35 ]

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Topicstarter
Carel schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:29:
[...]

Geef dan om zn minst het type door, waarom heb je overigens nu een probleem met 60Hz? Ik draai met mijn 19" TFT's ook op 60Hz, 75 kan ook. Ik merk absoluut geen verschil zoals bij CRT's waar 85 a 100Hz een must is.
o pardon.. het is een Dell latitude D820. En het is niet mijn laptop het is van mijn baas, die krijgt hoofdpijn van de 60hz. (Ik heb ook geen problemen met 60hz overigens)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je baas denkt zich hoofdpijn in...

LCD-schermen knipperen niet zoals CRT schermen, er is geen waarneembaar verschil tussen 60Hz en 75Hz. Snellere LCD-panels heb je voor 'normale' toepassingen niet eens dus PEBKAC (Problem Exists Between Keyboard And Chair).

Verder mist je topicstart relevante info en kom je nogal vooringenomen over met uitspraken als dit:
Een nieuwe dell laptop die niet verder kan dan 60hz? Lijkt me erg krom
:X

Verdiep je voortaan in de materie voor je 'conclusies' als dit meent te trekken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.