Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Veilige auto's

Pagina: 1
Acties:

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:06
Ik moet een werkstuk maken voor school waarbij ik de veilige punten van een auto op moet noemen, zelf heb ik al een beetje gegoogled maar kan maar weinig vinden waarom een auto dan veilig is en waarom een auto niet veilig zou zijn.

Zou iemand voor mij wat punten op kunnen noemen waaraan een veilige auto moet 'voldoen'?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Het hele APK gebeuren is erop gericht om mensen in veilige auto's te laten rijden. Kijk voor de aardigheid eens welke punten gecontroleerd worden bij een APK.

Siditamentis astuentis pactum.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 17:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Valt toch genoeg over te vinden? Met een beetje common Sense kan je voor jezelf een lijstje maken en van daaruit verder werken.

- Airbags.
- Automatisch accu aflsluiten na crash i.v.m. vonken en vuur
- Kreukelzone's, dwarsbalken.
- Crash tests (dummies :9 )
- ABS, ASR etc
- Winterbanden/zomerbanden vs. vier seizoenenbanden
- Nieuwe ontwikkelingen, bijvoorbeeld Lane keeping systems, automatisch afstandhoud systemen
- Invloed van Cruise control (is het nu wel of niet veiliger?)
- Idd, APK eigenlijk zijn dat de eisen van de overheid die daarmee een auto wel of niet veilig genoeg vind.

[ Voor 11% gewijzigd door Beugelfles op 21-04-2006 12:55 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:10

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Volgens mij is het niet de bedoeling om huiswerkvragen rechtstreeks door te spelen naar GoT ;-)

Maar om je toch een stukje op weg te helpen: Google eens op EuroNCAP een instituut dat behoorlijk zware veiligheidstests met auto's uitvoert. Wellicht kan de ANWB je ook nog wat verder helpen, aangezien die ook veel met auto's en veiligheid te maken hebben. En daarnaast nog de tup van Varienaja om eens uit te zoeken wat er allemaal bij een APK gebeurt en waarom.

Je kan mij niet vertellen dat Google je daar geen antwoord op kan geven, succes!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Misschien heb je wat aan http://www.euroncap.com/. (Van die crashtesten en zo.)

edit:
Wat hij /\/\/\ een fractie eerder zei dus

[ Voor 25% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-04-2006 12:56 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Stalen pin in de stuurkolom ipv airbag. Dat is pas intressant :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FreeShooter
Erg bedankt voor jullie snelle reacties, heb er zeker wat aan.

Ik ben echt een leek op het gebied van auto's, kreeg het niet voor elkaar om wat bij google te zoeken waarom sommige auto's dan goed zijn en waarom niet. Hier kan ik zeker mee vooruit, nogmaals bedankt.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:57:
Stalen pin in de stuurkolom ipv airbag. Dat is pas intressant :)
Kan je hier uitleg van geven?

No signature required.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De meeste mensen rijden op de automatische piloot, wat in principe niet verstandig is.
Wanneer je een scherpe stalen punt op je stuur hebt, dan zie je continu het gevaar, en dan blijf je beter opletten.

Siditamentis astuentis pactum.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:35

BeaM-R

Powerrrrr

grolschbeugel schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:54:
Valt toch genoeg over te vinden? Met een beetje common Sense kan je voor jezelf een lijstje maken en van daaruit verder werken.

- Airbags.
- Automatisch accu aflsluiten na crash i.v.m. vonken en vuur
- Kreukelzone's, dwarsbalken.
- Crash tests (dummies :9 )
- ABS, ASR etc
- Winterbanden/zomerbanden vs. vier seizoenenbanden
- Nieuwe ontwikkelingen, bijvoorbeeld Lane keeping systems, automatisch afstandhoud systemen
- Invloed van Cruise control (is het nu wel of niet veiliger?)
- Idd, APK eigenlijk zijn dat de eisen van de overheid die daarmee een auto wel of niet veilig genoeg vind.
- Gordelspanners
- 4-wiel vs 2-wielaandrijving

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vergeet ook niet de actieve veiligheid, dus wegligging, grip, remweg en dergelijke. In een sportieve (vierwielaangedreven) middenklasser maak je uitgaande van gelijke snelheid veel minder snel brokken dan in bijvoorbeeld een oudere mini mpv die de wegligging heeft van een zeilboot.

• FreeShooter
Opdracht klaar, bedankt voor de reacties. Zoals altijd waren jullie er weer als de kippen bij :9

Topic kan voor mij gesloten worden...

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Dan moet je ook de opdracht hier neerpleuren :P

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

Ben je gek, dat wordt dan direct afgefakkeld i.v.m. onvolledig en incorrect :+

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Varienaja schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:02:
De meeste mensen rijden op de automatische piloot, wat in principe niet verstandig is.
Wanneer je een scherpe stalen punt op je stuur hebt, dan zie je continu het gevaar, en dan blijf je beter opletten.
Wat hij zegt :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik zie hem al :P

No signature required.

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Vergeet de belangrijkte veiligheids factor niet in een auto.

de bestuurder zelf!

:)

Verwijderd

Dik staal

Verwijderd

google op euroNCAP test

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Eurm.. zeg dan niks.. :(

[sarcasme]
Als je het doet moet je het goed doen: http://www.google.nl/search?q=euroncap+test.
Astu!
[/sarcasme]

Als je de testen in het rijtje leest zie je ook meteen wat de punten zijn waarop auto's beoordeeld worden (zowel positief als negatief).

[ Voor 20% gewijzigd door [TazZ] op 29-04-2006 18:31 ]

If it ain't broke, fix it till it is...

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Euroncap is een belachelijk instituut.

Testen of auto's wel veilig zijn bij aanrijdingen met mensen,
leuk en aardig, maar kost de koper wel een godsgruwelijk vermogen. Geringste tik en de voorkant ligt in kreukels.
Hetzelfde geld voor de zogeheten kreukelzones in auto's,
lang, lang geleden waren auto's van degelijk materiaal, de recht van het sterkste wint, niks kreukelzones,
nu nog steeds hetzelfde, alleen zijn er twee auto's total-loss en bestaat er een iets grotere kans dat de rijder het overleeft.
Al blijft de vraag of die het wel wil overleven als het echt mis is gegaan.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iblies schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:45:
Euroncap is een belachelijk instituut.

Testen of auto's wel veilig zijn bij aanrijdingen met mensen,
leuk en aardig, maar kost de koper wel een godsgruwelijk vermogen. Geringste tik en de voorkant ligt in kreukels.
Hetzelfde geld voor de zogeheten kreukelzones in auto's,
lang, lang geleden waren auto's van degelijk materiaal, de recht van het sterkste wint, niks kreukelzones,
nu nog steeds hetzelfde, alleen zijn er twee auto's total-loss en bestaat er een iets grotere kans dat de rijder het overleeft.
Al blijft de vraag of die het wel wil overleven als het echt mis is gegaan.
Heel leuk dat je er zo over denkt, maar krijg maar eens een ongeluk in een staalharde auto zonder kreukelzone, gaat lekker álle kracht van de botsing op je lijf werken, heerlijk vind ik dat :O

* pagani was maar wat blij dat het swiftje van z'n zus acht jaar geleden een kreukelzone had

Anders was ik m'n knieschijven iig wel kwijt geweest, om over de schade van de riemen nog niet te spreken.

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 30-04-2006 14:58 ]

Pagina: 1