Sinds een week of twee doet mijn (bejaarde, doch aan mijn eisen voldoenende) Nikon Coolpix 885 erg raar. Het probleem doet zich voornamelijk voor bij foto's waarbij er te veel licht is voor de flits. Deze foto's komen er altijd extreem overbelicht uit, soms zelf vrijwel helemaal wit
. Als er al iets te zien is hebben de foto's een zware groenige/magenta kleurzweem. Ook hoor ik het 'tikje' van de sluiter die opengaat niet meer.
Bij foto's waarbij flits gebruikt wordt of waar er nét te weinig licht is om zonder flits te fotograferen maar ik de flits uitschakel is dit probleem er niet. Ik heb alle instellingen van de camera al een keer gereset, ook al heb ik er naar mijn weten nooit iets aan veranderd. Het probleem deed zich van de ene op de andere dag ineens voor.
Betekent dit nu dat de sluiter definitief kaduuk is of zo?
Bij foto's waarbij flits gebruikt wordt of waar er nét te weinig licht is om zonder flits te fotograferen maar ik de flits uitschakel is dit probleem er niet. Ik heb alle instellingen van de camera al een keer gereset, ook al heb ik er naar mijn weten nooit iets aan veranderd. Het probleem deed zich van de ene op de andere dag ineens voor.
Betekent dit nu dat de sluiter definitief kaduuk is of zo?