InnovaStudio WYSIWYG Editor

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig om een CMS aan het ontwikkelen. Alleen een mooi WYSIWYG edit ontbreekt.

Nu kennen we allemaal TinyMCE of FCKeditor, beiden werken erg lekker moet ik zeggen. Helaas gaat dit CMS-je niet zoveel opleveren zodat het de aanschaf waard wordt van een van deze 2 publiek.

Nu las ik ergens HTMLArea, deze was gratis maar werd niet meer ondersteund en is omgedoopt in een iets commercielere InnovaStudio.

Dit ziet er erg lekker uit, en 70 dollar voor een license.
(Als ik het goed begrijp mag ik dit dan niet gebruiken voor meer dan 1 soort applicatie en niet concurreren met hun product zelf or open source verspreiden.)

http://www.innovastudio.com/editor.asp

Hebben mensen hier ervaring mee?

Ben zelf redelijk vers nu in het zelf verkopen van sites en dergelijken, dus zou wellicht wat over het hoofd zien misscien.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

FCKEditor is toch Open Source?

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

JKVA schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 23:39:
FCKEditor is toch Open Source?
Volgens mij zijn zowel FCKeditor als TinyMCE Open Source en gratis.

Beiden worden uitgegeven onder de LGPL, hetgeen volgens mij betekent dat je ze ook in commerciële producten kan gebruiken zonder dat je ervoor hoeft te betalen of je eigen product hoeft te open-sourcen.

Ik snap dus niet helemaal wat voor probleem de topicstarter met deze producten heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door djc op 22-04-2006 12:59 ]

Rustacean

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Van TinyMCE ben ik in ieder geval zeker dat hij gratis te integreren is in je eigen CMS. Van FCKeditor weet ik dat niet zeker, maar die vind ik uberhaupt niet prettig werken.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
De about box :)

Vind het persoonlijk nogal onpreffesioneel staan. Zover ik weet kan die niet verwijderd worden en is denk ik ook niet onderdeel van de LGPL.

Dat is eigenlijk een van de enige problemen die ik er mee heb. Beide werken erg lekker.

Oh, FCKeditor is niet gratis voor commerciele doeleinden zonder een about box en aanpassingen.

[ Voor 17% gewijzigd door gitaarwerk op 22-04-2006 13:56 ]

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Dat laatste snap ik niet. Wikipedia over de LGPL: "The LGPL places copyleft restrictions on the program itself but does not apply these restrictions to other software that merely links with the program. There are, however, certain other restrictions on this software. Essentially, it must be possible for the software to be linked with a newer version of the LGPL-covered program." Volgens mij mag je dus zowel TinyMCE als FCKeditor gewoon gebruiken in je software, als je er geen aanpassingen in maakt.

Wat is het probleem van de about box?

Rustacean

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik heb em aangeschaft. Mede dankzij de bijbehorende functionaliteit, taalondersteuning en goede mogelijkheden om em te bewerken, in te stellen.

moet zeggen dat ik em erg fijn vind.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 19:36
Gitaarwerk schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:49:
Ik heb em aangeschaft. Mede dankzij de bijbehorende functionaliteit, taalondersteuning en goede mogelijkheden om em te bewerken, in te stellen.

moet zeggen dat ik em erg fijn vind.
Zo te zien ben ik net te laat.. :P Xinha is een mooie fork van htmlarea.

http://xinha.gogo.co.nz/x...xamples/full_example.html
http://xinha.python-hosting.com/

http://hawvie.deviantart.com/

Pagina: 1