Toon posts:

KPN tuner als standalone?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die weten of je de tv tuner van KPN ook direct op een tft scherm kan aansluiten en tv kijken, of moet ik idd een losse tv tuner kopen?

Ik heb een kabel van VGA naar scart...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die losse tuner doet hetzelfde als de kpn unit, maar dan voor analoog signaal... ergo: je hebt genoeg aan de KPN tuner...

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Volgens mij is het apparaatje van KPN - ervanuitgaande dat je hier over de digitenne receiver praat - al een tuner op zich. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of je er een TFT-scherm op kunt aansluiten, maar zou eigenlijk niet weten waarom niet.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 09:56

Metten

ik hou het graag simpel

als dat scherm gewoon analoge (Composite, S-video of SCART) aansluitingen heeft kan je die tuner gewoon aansluiten. Als het scherm alleen VGA of DVI aansluitingen heeft kan je het vergeten :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep ,alleen VGA....maar is er een andere oplossing? Dan evt met een losse tuner?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoezo, scart ==> vga kabels doen dan toch wat ze moeten doen?

Verwijderd

Topicstarter
Tja heb het geprobeerd, maar er is geen beeld. Zou het wel met een aparte tuner kunnen?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 16:55

gjs

Scoobydoobydoo

Je hebt een rgb naar vga converter nodig, of een tft scherm dat overweg kan met een15khz rgb signaal.
Er zijn ook schermen met een video of svhs ingang, dat werkt ook.

[ Voor 70% gewijzigd door gjs op 21-04-2006 17:40 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

ATR

Ben zelf ook bezig met die project, alleen dan de andere kant op. Mijn PC via de VGA aansluiting op direct op de TV aansluiten.

Voorwaarde is dat de tuner een RGB-signaal uitstuurd en dat het TFT-scherm een signaal ondersteunt met een H-sync en V-sync van 15 kHz ondersteunen. Dit doet het scherm waarschijnlijk niet en dus zal er een converter tussen moeten.

EDIT: net telaat.

[ Voor 3% gewijzigd door ATR op 21-04-2006 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alright, dit gaat me alleen net iets te ver qua kennis. Dus als ik het goed begrijp moet ik een converter hebben die ik bij een computerzaak wellicht kan vinden?

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

ATR

Klopt, alleen de kwaliteit van de converters wil nog weleens slecht zijn.
Pagina: 1