[XP] Instellingen tijdens RIS

Pagina: 1
Acties:

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Hallo,

Ik ben nu bezig met ris en heb dit aan het werk. Nu ben ik ook bezig met maken en configureren van een aantal images. Dit lukt goed. Maar nu wou ik 2 dingen meegeven aan zo'n image. Er moet een LPR port geinstalleerd worden en een domeingroep moet lokaal worden toegevoegd aan hoofdgebruikers. Nu vroeg ik me af is dit uberhaupt mogelijk en zoja hoe is dit ongeveer te realiseren. Ik heb al veel gezocht maar krijg alleen maar algemene ris dingen en ris met netwerkproblemen.

Alvast bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Post nog eventjes in [rml][ XP] Log on scherm defaults voor instellen na RIS*[/rml] wat de oplossing voor je probleem was, dan hebben andere ook nog iets aan dat topic :)

Dat tweede punt is vrij simpel te realiseren met 'net group' volgens mij, dat eerste misschien wel met printui.dll :)

• CR35
thanks ik ga er mee bezig en heb ff ander topic geupdate.

• CR35
Misschien domme opmerking maar net group kan ik alleen op domein server gebruiken? Met printui is het mogelijk om printers toe te voegen maar poorten kan ik niet vinden. Ik zoek nog wel verder hoor aangezien ik volgens mij wat dingen over het hoofd heb gezien.

• CR35
net localgroup doet het perfect om de groep toe te voegen

code:
1
net localgroup "doelgroep" "toe te voegen groep/gebruiker" /add

[ Voor 10% gewijzigd door CR35 op 21-04-2006 13:52 ]

Verwijderd

handig is misschien om via de "restricted group policy" de juiste domain users/groups toe te voegen.

• CR35
thanks dit is een goede bedankt.

• CR35
weet iemand ook fo het mogelijk is meerdere user executes uit te voeren of dat ik misschien het in een bat bestand moet zetten. Als ik hierop zoek krijg ik niks zinnigs op terug.

• CR35
ik ga het wat duidelijker maken.

Ik wil dat print services voor unix tijdens ris wordt geinstalleerd zoals op het volgende plaatje is weergegeven:
[url=www.vaneck.be\printservicesvoorunix.jpg] Plaatje [/url]

edit: excuses voor het ongebruikt laten van de edit knop

ik weet wat ik hiervoor wil gaan gebruiken. Dat is het [Components] gedeelte. Maar nu heb ik geen id wat de precieze naam van de Print services voor unix is. Ik heb al een half uur gezocht maar kan het niet vinden. Iemand die een overzicht heeft hiervoor. Al wel wat namen van services gezien maar niet de goede.

volgens mij heb ik de goede service lpdsvc

code:
1
2
[Components]
lpdsvc = on

zo moet ie gaan werken hopelijk, we weten het in 20 min :)

[ Voor 75% gewijzigd door CR35 op 24-04-2006 12:09 ]

• CR35
Update:

Hij is geinstalleerd de print services voor unix. Ook gebruiker is toegevoegd. Ik heb dat samen met een aantal andere dingen in een bat bestand gestopt die wordt uitgevoerd onder
(zo ff uit me hoofd)
[SetupParams]
UserExecute = "***\Settings.bat"
Pagina: 1