Toon posts:

Copperjet 1616: Temperatuur hoog.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe router, geleverd door de ISP, de Copperjet 1616-P2.
Over de werking ben ik wel te spreken, alleen de externe temperatuur is in mijn ogen hoog.
Idle is deze rond de 32 graden, en bij gebruik loopt de temperatuur op richting de 40 graden.

Voor een externe temperatuur vind ik dit byzonder hoog, maar volgens de ISP is dit normaal.
De temperatuurmeter ligt op de router.

Is dit nu wel of niet normaal?
Mijn vorige router, ander merk, was gewoon 'koud' bij gebruik.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb zelf een 816-2p gehad. Die werd ook zo extreem heet. Voornl. de 2 grote chips. De ARM processor en de andere is geloof ik de ADSL chip.

Gezien er nergens heatsinks opzitten en de airflow in het boxje minimaal is vind ik het niet zo gek dat het zo heet word. De chips zelfs zijn trouwens zeker heter dan 40 graden. Meer iets in de richting van de 60.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Plak er een heatsinkje op als je het echt eng vind.
Zal waarschijnlijk niks aan de hand zijn, als ie kapot is stuur je hem gewoon naar RMA.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:40:
Plak er een heatsinkje op als je het echt eng vind.
Zal waarschijnlijk niks aan de hand zijn, als ie kapot is stuur je hem gewoon naar RMA.
Brandgevaar? Hoog-ohmige kortsluiting etc.. als je huis in de hens vliegt kan je hem altijd nog rma sturen 8)7

Wij hebben ook dezelfde copperjet sinds een paar weken, en hij wordt vrij warm en er komt een rare, best wel sterke geur vanaf .. :X

Veel warmer dan onze motorola kabelmoden, die gewoon op kamertemperatuur blijft.

Verwijderd

Bartjuh schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:18:
[...]

Brandgevaar? Hoog-ohmige kortsluiting etc.. als je huis in de hens vliegt kan je hem altijd nog rma sturen 8)7

Wij hebben ook dezelfde copperjet sinds een paar weken, en hij wordt vrij warm en er komt een rare, best wel sterke geur vanaf .. :X

Veel warmer dan onze motorola kabelmoden, die gewoon op kamertemperatuur blijft.
Erhm... heb jij dingen naast je router die in de fik vliegen bij 60 graden?
Zoveel heter dan een cpu(Prescott/Athlon XP) is het niet.

Je zou er ook een klein fannetje in kunnen bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info.

Toch vind ik de externe temperatuur te hoog.
Wellicht dat ik hem t.z.t. vervang.
Pagina: 1