Welke autowas gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 17:15

Flotter

Pelipper!

Topicstarter
Onlangs heb ik de auto van m'n ouders overgenomen (VW Golf type II) waarvan het exterieur niet echt fantastisch is onderhouden. Nu wil ik dat een beetje inhalen door de roest te verwijderen, lak te repareren, te polijsten, kunststof weer zwart te maken en uiteraard moet het beestje weer in de was gezet worden.

Nu heb ik daar nog absoluut geen ervaring mee, en mijn vraag is dan ook: welke was kan ik het beste gebruiken? De lak is metallic 'parelgrijs' (dus een metallic kleurlaag met een blanke laklaag ervoverheen).

Ik heb drie keuzes:
1. Turtlewax plus Teflon - Deze is door mijn vader aangeschaft voor deze auto maar nooit gebruikt, heeft 6 jaar lang in de schuur gestaan (lijkt nog wel goed te zijn).
2. Beno Colorwachs - Afkomstig van een collega van m'n vader, is ook geschikt voor metallic lak. Geen idee hoe oud en gebruikt ie is. Ik twijfel alleen aan het nut ervan, je zou dan een gekleurde laklaag krijgen met daarop blanke lak en daar weer op een gekleurde waslaag...
3. Nieuwe was kopen :P Welke zou voor mij dan het beste zijn?

Ik zou graag een net resultaat willen (hoeft niet superperfect, gewoon netjes) met een niet al te moeilijke was.

Graag advies gevraagd en bij voorbaat dank :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk zou ik een nieuwe fles turtle wax kopen, always did the trick for me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:37

Meneer aard

Porsche rulez!

Hoe sterk is de lak verweerd?

Als het erg verweerd is zou je met Commandant 4 eerst een kleine toplaag eraf kunnen halen en daarna met Turtle wax weer een beschermende laag geven.

Voor die zwarte kunstof delen is speciaal van dat kunstof poets te koop, werkt erg goed.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij menig Mazda MX5 fan staat Meguiars (http://www.meguiars.com/) bovenaan het lijstje.
Ze hebben voor zowat alle behandelingen wel een middeltje en hij wordt er weer zo mooi rood van 8)

Damn, Mikey je bent me net voor :+

[ Voor 10% gewijzigd door AP3X op 21-04-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Waar blijft dat mannetje met zijn turtlewax? :+

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 17:15

Flotter

Pelipper!

Topicstarter
Meneer aard schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:54:
Hoe sterk is de lak verweerd?

Als het erg verweerd is zou je met Commandant 4 eerst een kleine toplaag eraf kunnen halen en daarna met Turtle wax weer een beschermende laag geven.

Voor die zwarte kunstof delen is speciaal van dat kunstof poets te koop, werkt erg goed.
De 'verweerdheid' van de auto valt wel wat mee, maar er zitten wel wat krasjes en een paar kinderhandjes oid in de lak :X Ik was sowieso al van plan commandant te gebruiken, alleen zat ik te denken aan 5 ipv 4 (is die niet wat fijner/makkenlijker?)

Dat zwarte kunststofspul heb ik al, Turtlewax Extreme Cockpit, Bumper & Tire shine waarmee ik het dashboard ook al flink heb zitten boenen. Dat wilde ik dus ook voor de bumpers en andere kunststofdelen gebruiken.
HerbyNL schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:01:
Waar blijft dat mannetje met zijn turtlewax? :+
geenkanshans, broertje van Sinterklaas en vormstrebers icon _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Flotter op 21-04-2006 18:45 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Commandant 4 is wel erg hardnekkig.

Probeer overgens shining monkey te regelen.... Zelfde kwaliteit als meguiars...maar stuk goedkoper.
(en mensen met shining monkey winnen vaak de "meguiars" prijzen op meetings")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Meguiars is absoluut DE aanrader ;)

Check mijn topic en doe er een beetje kennis mee op.

http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=723

Heeft laatst ook in een dagblad gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:03

mr_petit

opperprutser

beste autowas in de wereld: http://www.swissol.nl/

Afbeeldingslocatie: http://www.swissol.nl/contents/media/divine.jpg

€1900,-- 8)7
zoveel is mijn auto geeneens waard :+
Gelukkig kost een gewoon potje swissol slechts €60,-- 8)7

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Met Swissol Scuderia heb ik ervaring. Swissol en Meguiars ontwikkelen hun toebehoren overigens samen.

De reden dat Swissol waxen zo duur zijn, is de hoeveelheid pure carnauba in de wax. Dit heeft niets met de 'beste wax ter wereld' te maken. Carnauba wax gebruik je voor bepaalde doeleinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Sheik op 29-04-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

tsja, m&m's gebruiken canaubawas als glansmiddel, en het zit vaak ook in grote hoeveelheden in schoenpoets. m.a.w. de swissolprijzen zijn_absoluut niet_gerechtvaardigd omdat er zoveel canaubawas inzit. Dat zij het spul met de hand mengen en met de hand in potjes stoppen drijft de prijs wel op :P.
Swissol beweert overigens wel degelijk dat zij de beste waxsoorten en oppervlakteverzorgingsproducten ter wereld hebben, ongeacht bepaalde doeleinden. (het zijn hun woorden hoor..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Uiteraard zegt Swissol dat ;)

Dat de wax met het handje in de potjes wordt gedaan, is niet de hoofdreden van deze dure waxsoorten. Let wel, er zijn diverse waxsoorten bedoeld voor verschillende lakken, kleuren en 'shows' waaronder Concours d'Elegance. Meguiars kent ook diversiteiten in de professionele lijn. De welbekende Protech lakverzegelingsbehandelingen bestaat uit Meguiars producten.

De echte reden zit hem in het feit dat pure Carnauba stervens duur is. Daarom zijn de waxen zo duur, de rest van Swissol is normaal geprijsd. Voor diegene die niet weten wat dit is, een zeer korte toelichting. Carnauba wordt gehaald van de bladeren in het Braziliaanse regenwoud.

[ Voor 3% gewijzigd door Sheik op 29-04-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

in het feit dat pure Carnauba stervens duur is
oh ja? wat kost dat dan per kilo?
(om je een hint te geven: het kost onder de €10 per 250gr. (puur))

[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 29-04-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:08

Wok

Dakloos...

AcIDeR schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:18:
Commandant 4 is wel erg hardnekkig.

Probeer overgens shining monkey te regelen.... Zelfde kwaliteit als meguiars...maar stuk goedkoper.
(en mensen met shining monkey winnen vaak de "meguiars" prijzen op meetings")
Sterker... Commandant #4 is not done op metallic lakken of je moet juist je glans van de auto af willen poetsen :X :+

Verder ga ik mee met wat de meeste mensen al hebben gezegd. Turtle Wax is niet duur en werkt bovengemiddeld goed. Als het iets meer mag kosten, dan is Meguiars the way to go :)

Overigens, als de glans van de blanke toplaag wat dof is geworden, is Commandant #7 ook een geschikte was. Deze is niet aggressief maar heeft toch een licht polijstende werking. Persoonlijk heb ik hiermee ook mooie resultaten behaald op metallic lakken :)

[ Voor 38% gewijzigd door Wok op 29-04-2006 19:43 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Lang leve meguiars, auto uit 1993. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9e366d017708dcd37661923f2220e19b/thumb.jpg

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jezus... Je hebt de letters van je nummerbord gepoetst... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr