Toon posts:

[2000/2003] Netwerkprinter rechten*

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben eigenlijk een groot probleem,

Hier op stage hebben we een Nashautec 1805D staan met netwerk ondersteuning.
Nu hebben we op de server deze printer geinstalleerd en gedeeld (win2k3).

Als wij nu met een gewone user inloggen hebben wij in het inlog script staan:

\\dearke\NETLOGON\con2prt.exe /cd \\dearke\printer

Dit doet hij niet hellemaal goed hij voegt namelijk de printer wel toe maar met een foutmelding:

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Print
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 20
Datum: 21-4-2006
Tijd: 9:59:56
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: OPL6
Beschrijving:
Bij document NRG 1805 d/1808D/1802d PCL 6, Windows NT x86 eigendom van Version-3 is time-out opgetreden op NRG617K.DLL, NRG617U.DLL, NRG617K.DLL, NRG617.HLP, NRG617P.DLL, NRG617C.DLL, NRG617L.DLL, NRG617X.DLL, NRG617S.DLL, NRG617J.DLL, NRG617Q.EXE, NRG617ZU.DLL, NRG617ZK.DLL, NRG617WU.DLL, NRG617WK.DLL, RIC617X.EXE, TrackID.DLL, TIBase64.dll, TIFmtA.dll. De spooler heeft %5 milliseconden gewacht en geen gegevens ontvangen.

Gaan we inloggen als beheerder dan gaat alles goed en kunnen we gewoon printen.

Dit lijkt dus op een rechten probleem maar de printer share mag iedereen bij.

Iemand een idee ?

Vriendelijk groet,
Harm Hoekstra

P.s op de clients draait win2k

Oeps: ik zie net dat ik hellemaal in het verkeerde forum heb gepost srry

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 10:39 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier op stage hebben we een Nashautec 1805D staan met netwerk ondersteuning.
Nu hebben we op de server deze printer geinstalleerd en gedeeld (win2k3).
Euh, als een printer netwerkondersteuning heeft, en iedereen moet erop kunnen printen, ligt het dan aan mij of is het gewoon een beetje vreemd dat je em dan via een computer gaat sharen :?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)

Verder - de foutmelding die je krijgt is er feitelijk eentje van je printerdriver gok ik. Je zou eens kunnen proberen met regmon/filemon (beide van www.sysinternals.com) te kijken of er access denieds optreden als je probeert te printen normale user? :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

spone schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:40:
[...]

Euh, als een printer netwerkondersteuning heeft, en iedereen moet erop kunnen printen, ligt het dan aan mij of is het gewoon een beetje vreemd dat je em dan via een computer gaat sharen :?
Ligt aan jou ;)

Een printer met netwerkondersteuning is niets meer dan een ethernetaansluiting op de printer. Vervolgens installeer je een TCP/IP poort op je printserver die connect naar de printer. Clients verbinden dus inderdaad naar \\server\printer. De jobs worden gespoold door de printserver en door de printserver naar de printer verstuurd.

@TS: welke clientdrivers heb je op de server geinstalleerd voor de clients?

[ Voor 6% gewijzigd door Question Mark op 21-04-2006 13:03 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:01:
[...]
Ligt aan jou ;)

Een printer met netwerkondersteuning is niets meer dan een ethernetaansluiting op de printer. Vervolgens installeer je een TCP/IP poort op je printserver die connect naar de printer. Clients verbinden dus inderdaad naar \\server\printer. De jobs worden gespoold door de printserver en door de printserver naar de printer verstuurd.

@TS: welke clientdrivers heb je op de server geinstalleerd voor de clients?
** Sorry voor mijn late reactie we hadden vroeg weekend..

Maar op de server zijn dezelfde drivers geinstalleerd als voor de client.
Ik heb deze van internet gedownload en zijn voor windows 2000 en win 2003 geschikt..

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb deze driver even gedownload en bekeken. Bij deze drivers zit een certificaat (nrg617.cat) die op 19-3-2004 verlopen is.

Kan het ook zo zijn dat in je driver signing policy's staat dat niet geldige gesignde drivers geblocked worden?

Werkt het voor users wel met gewone MS drivers? Je zou eens een fake printer kunnen opvoeren op je server en deze via dezelfde methode kunnen assignen. Als dit wel goed gaat, weet je zeker dat het een driverfout is.

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 24-04-2006 09:30 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 24 april 2006 @ 09:28:
Ik heb deze driver even gedownload en bekeken. Bij deze drivers zit een certificaat (nrg617.cat) die op 19-3-2004 verlopen is.

Kan het ook zo zijn dat in je driver signing policy's staat dat niet geldige gesignde drivers geblocked worden?

Werkt het voor users wel met gewone MS drivers? Je zou eens een fake printer kunnen opvoeren op je server en deze via dezelfde methode kunnen assignen. Als dit wel goed gaat, weet je zeker dat het een driverfout is.
We hebben gister van vandaag vanalles getest en wat blijkt als we een gewone HP deskjet delen kunnen gebruikers gewoon printen.

we hebben ook op een andere pc geprobeerd om daar de printer te delen maar het maakte niks uit zelfde problemen.

Dus er zal wel iets met die drivers zijn.
Op alle computer hebben we dat op negeren gezet dus dat kan het niet zijn
Dit begrijp ik niet hellemaal.

Ik heb nog een vraag kunnen domain users eigenlijk wel een printer installeren dat moet toch wel kunnen met con2prt ?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Simpel, voer een nieuwe printer op je server op, kies als type voor een HP laserjet oid. Gebruik hiervoor gewoon de standaard MS-drivers "Koppel" hem voor het gemak even aan een LPT poort, ondanks dat hier geen printer aan hangt. Vervolgens share je deze printer.

Vraag de eigenschappen van de printer op, en installeer de Windows 2000 drivers (ook de MS-drivers) voor je clients. Je hebt nu een printer geinstalleerd warvan je 100 procent zeker bent, dat de drivers in orde zijn.

Pas nu je loginscript aan, zodat users middels con2prt deze pinter gekoppeld krijgen... Lukt dit, dan is het zeker weten een driverfout van Nashuatec, kwestie van Nashuatec aansturen.

Werkt dit ook niet, dan zit er iets fout in je clients, maar ik vermoed dat de driver niet helemaal lekker gebouwd is....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag maar eens naar de helpdesk gebeld werd echt gek van dat ding...

Nu bleek dat ik hem verkeert op de server had geinstalleerd, maar hij vond het ook maar vaag dat beheerders wel konden printen en gewone users niet..

Nou ja gelukkig is het opgelost bedankt voor jullie help.
Pagina: 1