Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!
Effe wat leesbaarder gemaakt...Trekkerkearl schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:41:
Beste Tweakers,
Ik heb een nieuwe hardcano 12 van thermaltake gekocht, maar de tape die er bij zat om de temp sensor mee vast te zetten is onbruikbaar geworden. Ik kan de temperatuur sensoren dus niet opplakken of vastzetten, weet iemand misschien een alternatief? Ik dacht zelf aan plakband maar dat smelt denk ik als ik het op de heatsink plak...
Daarbij ik heb een p4 processor socket 478 3,2ghz gekocht en koel deze met een hyper 48 van coolermaster.Hoe heet mag zo'n processor eigenlijk worden voordat hij stuk gaat? die van mij haalt de 60 soms wel, is dat normaal?? Dit deden mijn oude AMD Athlon XP's nooit namelijk?
60 graden is vrij normaal voor zo'n processor
Je kan met tape proberen maar ik denk niet dat dat blijft zitten
[ Voor 8% gewijzigd door Bertus op 21-04-2006 09:49 ]
Heeft ook een computer!
mijn moederbord sensor werkt niet goed die geeft 78C in de bios aan terwijl de processor idle loopt maar de heatsink is nog geen 12C warm volgens de sensor van mijn hardcano fan controller, in windows met
msi corecenter, meet ik een temp van 48 idle en 55C - 60C als de processor 100% draait.
[ Voor 22% gewijzigd door Trekkerkearl op 21-04-2006 09:59 ]
Verwijderd
60 graden onder load is trouwens acceptabel en niet slecht voor je cpu
heeft er eimand een suggestie.
Nee lijkt me dat je gewoon naar een doe het zelf zaak kan gaan. Daar verkopen ze vast ook wel tape die tegen de hitte kan?
BOE
[ Voor 3% gewijzigd door Wrack op 21-04-2006 10:55 ]
Verwijderd
Doe eens een bios update van de moederbord.
MSI 875 Neo-FISR2 + Pentium 4 3,2GHZ 16KB 512KB + 1GB DDR 400 Geheugen.
MSI Geforce 6600 256MB AGP Videokaart
Hauppage wintv go2 tv tuner kaart (PCI)
Sitecom WL-115 Wireless NIC 54G
Lite-On DVD R/RW Recorder
Lite-On DVD Speler
Iomega ZIP 750 Intern.
Seagate Barracuda 1x 40GB 1x250GB 2x300GB
Pinnacle DV-90 Digital Video Converter.
Thermaltake Hardcano 12 Fancontroller
LG Flatron L1520B 15" TFT Monitor
Logitech LX-700 Muis en keyboard
Logitech Driving force EX Stuurwiel
Logitech X-230 Speakers
Saitek X45 Joystick + Throttle combinatie
Corecenter lijkt me het meest correct te zijn met de temprature, maar de controller geeft 35c aan als de processor volgens corecenter 48C is, de plaatsing van de sensor heeft dus klaarblijkelijk ook effect te hebben, waar op de heatsink kan ik hem het beste plaatsen ?
in het midden on der fan, aan de zijkant, of op de bodem van de heatsink tussen de ribben net boven de cpu ?
Sorry hoor, maar zo slecht leesbaar is het helemaal niet. Moest je nou echt om die 3 hoofdletters, één letter en een komma te gaan zitten mierenneuken..?
The devil is in the details.
Corecenter is uiteraard warmer omdat deze de tempsensor op je mobo gebruikt. Deze zit veel dichter bij je cpu dan jij hem ooit zult krijgen(werkend
Verder gewoon die sensor vast tapen. Op het midden het je de accuraatste(nederlands woord
Die is idle 28 en stressed 38
lijkt me niet dat hij tussen de cpu en de heatsink mag...sorry, wel een goed idee trouwens.
Zelf heb ik vorige week een sensor aan mijn heatsink bevestigd. Daarbij heb ik het kopje van de sensor die het echte meetwerk doet, voorzien van artic silver. De hele sensor heb ik daarna vastgeplakt door de rest van het sensor huis van een druppeltje 2 componenten epoxy te voorzien.