[FreeBSD] Bonjour/Rendezvous

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 16:46

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een tijdje Rendezvous en bonjour op FreeBSD aan de praat gehad. Na updates van de clients doet het het echter neit meer: ik zie de server nog wel in itunes, maar als ik er op klik springt de cursor terug en komen er dus geen mappen en zo. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Cogito Ergo Credo

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Misschien is het een idee om een beetje uit te leggen wat bonjour/rendezvous is?
Ik heb ook FreeBSD maar in de ports kan ik het niet terugvinden.. dus een beetje extra info zou best handig zijn...

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Surfer

~

From the top of my head: Rendezvous is toch de mDNSresponder van Apple? Zodat je dus je computernamen in een lijstje kunt krijgen zonder dat ze een DNS entry hebben of in je hosts file staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Surfer op 21-04-2006 11:47 ]

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

is het dan niet net zoiets als netatalk? Het heeft dan eigenlijk toch niets met itunes te maken? Of zie ik dat verkeerd?

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 16:46

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
well, het gaat ook om daapd, het heeft wel zeker alles met ITunes te maken. Bonjour/Rendezvous zorgt ervoor dat ik mijn mp3's op de FreeBSD server kan benaderen en vanaf een willekeurige ITunes client in het netwerk kan afspelen. Idd is rendezvous/bonjour wel breder dan alleen itunes (printers in het netwerk werken er bijv ook mee als ik zo naar mijn MacBook Pro kijk). Echter hjet werkt beide op Windows en Mac OS niet naar behoren. Het probleem is ontstaan nadat ik ITunes geupgrade heb, voor die tijd deed het 't gewoon, alleen is het probleem ws. niet ITunes maar Rendesvous/Daapd.
Over Bonjour: De Airports werken andersom eigenlijk op dezelfde manier. Ik zie nu dus nog wel de naam van de server, echter de playlist wordt niet getoond.

Cogito Ergo Credo