ik zit met het volgende ik heb een php script die van alles omzet post en weet ik het.
Nou moet 1 veld waar automatich een php script een value er in stop ook aangepast kunnen worden.
Nu komt het javascript gedeelte als deze wordt aangepast wordt deze invoer bewerkt en de eerste letter erafgehaald en wordt in een hidden input field gezet. Alleen ik krijg het niet voor elkaar.
Ik weet niet zeker of dat ik het javascript er tussen in mag zetten want meestal moet dit in de head komen. Zie de 2 comentaar lijntjes om te zien over welke input fields het gaat.
Kort gezegt wat doe ik fout en wat moet erbij om deze code werkend te krijgen?
Ik weet niet zeker of dat de onchange goed is.
Nou moet 1 veld waar automatich een php script een value er in stop ook aangepast kunnen worden.
Nu komt het javascript gedeelte als deze wordt aangepast wordt deze invoer bewerkt en de eerste letter erafgehaald en wordt in een hidden input field gezet. Alleen ik krijg het niet voor elkaar.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| ?> <td width=33><INPUT NAME=kabel_nr size=5 maxlength=4 value=<?php echo $kabelnr //als in dit tekst vak iets ingvoerd word moet de letter er af ?>> </td> <script type="text/javascript"> var tekenReeks = kabel_nr ;//dit is eerste inputveld waar de waarde wordt ingevuld tekenReeks = tekenReeks.toString(); var letter = tekenReeks.substr(0); var getallen = tekenReeks.substr(1,tekenReeks.length); window.onchange = function(){ document.form.sort.value = getallen; } </script> <? echo " </tr>"; echo " <tr>"; echo " <td align=right valign=middle><span class=style2>Opmerking:</span></td>"; echo " <td colspan=2><INPUT NAME=opmerking size=30 maxlength=30></td>"; ?> <input name=sort type="hidden" value=""> <? // hier moet de variable ingezet worden. |
Ik weet niet zeker of dat ik het javascript er tussen in mag zetten want meestal moet dit in de head komen. Zie de 2 comentaar lijntjes om te zien over welke input fields het gaat.
Kort gezegt wat doe ik fout en wat moet erbij om deze code werkend te krijgen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <script type="text/javascript">
var tekenReeks = kabel_nr ;//dit is eerste inputveld waar de waarde wordt ingevuld
tekenReeks = tekenReeks.toString();
var letter = tekenReeks.substr(0);
var getallen = tekenReeks.substr(1,tekenReeks.length);
windows.onchange = function(){
document.form.sort.value = getallen;
}
</script> |
Ik weet niet zeker of dat de onchange goed is.
[ Voor 39% gewijzigd door eatualive op 21-04-2006 08:50 ]