Converteren van DV naar bruikbaar formaat

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07 10:33
Ik moet voor een commissie een compilatie maken van een uur of wat aan DV video. Ik heb dat gecaptured en heb t nu als 3 bestanden van 13gig stuk.

Mijn plan is om het te bewerken met pinnacle studio 9 maar die zegt: "could not open blaab.avi"
Windows media player speelt m prima en windows movie maker kan m ook niet openen. Ik heb toen geprobeerd met virtual dub het ding opnieuw te converteren maar die kan de audio niet extracten (ook niet met de audio als direct stream copy) waardoor het geconverteerde bestand geen geluid meer bevat.

Riverside past video cleaner leek te werken maar crasht bij 1 van de bestanden op 80% (iedere keer) en de andere 2 kan ie niet openen.

Wie heeft een idee hoe ik dit op kan lossen?
Wat voor formaat zal ik uiteindelijk voor het filmpje gebruiken? Het is de bedoeling dat dat het naar een behoorlijk aantal mensen gestuurd gaat worden, dus het moet zo zonder gekke codecs te installeren afspeelbaar zijn in media player.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Met welk programma heb je gecaptured?
Welke codecs willen je *.avi's graag zien? -> Gspot al geprobeerd?

En lees id de link hier boven.

• nielsgeode
Gspot zegt: This is an corrupt avi file due to the corruption of data in the header. Ik heb de bandjes gecaptured met windows movie maker

Ik wil er geen dvd van maken maar gewoon een avi of mpeg ofzo, dat ze speelbaar zijn in media player (en dat ik nog andere bestanden op de dvd kwijt kan)

[ Voor 37% gewijzigd door nielsgeode op 21-04-2006 08:39 ]

Verwijderd

Probeer het eens met Adobe Premiere... die kan bijna alles importeren en exporteren.

• nielsgeode
Heb ik ook geprobeerd, die "pakt" m wel maar dan heeft het geexporteerde nieuwe bestand alleen zwart beeld

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:44
Waarom capturen met windows movie maker? Mijn persoonlijke ervaring met movie maker is niet zo best. Gewoon capturen pinnacle studio 9, en dan bewerken lijkt met het beste.

..:: ::..

• nielsgeode
Dat probeerde ik ook maar ik zat op een pc van de universiteit omdat ik de recorder niet mee mag nemen en pinnacle studio 9 kon het apparaat niet vinden en gaf daardoor geen beeld in het recorder venster. Windows movie maker gaf dezelfde foutmelding maar nam wel gewoon probleemloos op.

De bestanden zijn *prima* af te spelen in media player en zo op het oog is er niks mis mee. Alleen zodra je wilt gaan bewerken / knippen enzo begint de ellende :(

• nielsgeode
Ik ben een klein beetje verder:

Ik kan m opeens wel openen met movie maker -- en daar opnieuw mee renderen naar een DV
Die kan ik wel met Premiere maar niet met Pinnacle studio openen
Als ik deze dan weer met Premiere render naar een DV is die ook met Pinnacle Studio te openen 8)

Maar: Als ik m met premiere render dan loopt het geluid gewoon door terwijl maar 1 frame te zien is over het hele stuk (het beeld staat stel met het eerste beeldje). Iemand die weet hoe dit kan? Als je m in premiere speelt zie je gewoon beeld dus dat gaat wel goed, het zal een of andere instelling zijn maar welke??
Pagina: 1