Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:32

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Topicstarter
Ik wil binnenkort weer eens aan de PDA (jaren terug een Palm Vx gehad) en dacht hierbij aan de Palm TX. Deze is relatief goed betaalbaar, in combinatie met een groot scherm, wifi, BT en Palm OS, wat toch fijn werkt. Voordat de PPC mensen me aanvallen: Ik heb nu een Windows Mobile (2002 weliswaar) telefoontje, ook tot volle tevredenheid. De Palm trekt me wat PDA-eigenschappen betreft net ietsje meer. En daarnaast is 'ie voor minder dan 300 ballen te krijgen, in tegenstelling tot een Windows PDA met hires scherm, wifi en bluetooth, die vaak, helaas, toch wat prijziger lijken te zijn.

Het leek me ook een aardig idee dit ding dan als GPS-navigatie tool in te kunnen zetten, waarbij ik dacht aan de TomTom Navigator 5 software. Ik heb aardig wat gezocht, maar niet zoveel gevonden, want ik was vooral geinteresseerd hoe TTN5 het doet op een Palm TX in vergelijking met een vergelijkbare of zelfs snellere PPC PDA. Is 'ie merkbaar sneller of trager dan een Windows-bak?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Waar het zware logge Windows Mobile 8)7 een megaprocessor nodig heeft om nog enigzins snelheid te kunnen maken, draait PalmOS prima op een 312 MHz processor.

Mijn Palm Treo 650 draait op dezelfde processor en een nieuwe route berekenen is een kwestie van 1-5 seconden, afhankelijk van waar je rijdt en waar de nieuwe route is. Er zit geen verschil tussen Tomtom Navigator 5 voor Palm of PPC.

Afbeeldingslocatie: http://www.theregister.co.uk/2005/10/28/tx_1.jpg

De T|X is gewoon een geen fratsen, dat scheelt handheld van Palm.

[ Voor 16% gewijzigd door Stereotomy op 21-04-2006 01:45 ]

Alors.

• Hillie

Hillie

Topicstarter
De app voelt voor jou wel OK aan dus? Qua PDA-keuze was ik er eigenlijk wel uit, het ging me nog een beetje om het hele GPS-gebeuren.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik heb helemaal niks te klagen over Tomtom op de Palm. Voelt zelfs sneller aan dan mijn vader's PPC, en het scherm is fysiek groter en heeft een hogere resolutie dan 320x240 PPC's.

Alors.

• Hillie

Hillie

Topicstarter
Jep, dat hires scherm vond ik ook al een pluspunt. Helaas zijn de hires PPC's voor zover ik weet niet in dezelfde prijsklasse te vinden.