Low-Budget Laptop

Pagina: 1
Acties:

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Eergisteren heb ik een topic geopend over een barebone pc. Nu leek het mij toch verstandiger om door te sparen voor een laptop aangezien ik dan helemaal mobiel kan zijn. Ik weet natuurlijk dat het minder krachtig is en tuurlijk blijft het low-budget. Mijn twijfel gaat tussen de onderstaande laptops;

Compaq Presario m2406

of

Asus A6U-B098H

Tweedehands van vraag en aanbod

Wat wil ik ermee gaan doen? Soms Adobe softwarepakketten draaien, een beetje office/msn maar ook counterstrike 1.6 of een ander spelletje.

Volgens mij klopt de tweede alleen niet want op de Asus site staat Mirage Graphics bij de A6U maar op icomputers staat de 7300GO. Op google zag ik dat er toch een 7300GO in die laptop zat. Je weet het: Google heeft altijd gelijk ;) Ik heb al uitgevonden dat Sempron Mobile de Celerons verslaan dus dat is mooi.

Nu is mijn grote vraag; welke van de twee videokaarten is beter? Ik weet dat ik geen battlefield2 kan spelen ermee natuurlijk maar af en toe een spel lijkt me toch wel leuk. Reviews van de 7300GO zijn nog nergens te bekennen helaas. Als die Ati m9000 bijna even goed presteerd als die andere wil ik die natuurlijk kopen want het is een stuk goedkoper. Trouwens is een mening over heel de laptops ook op prijs gesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door TweakerDwayne op 21-04-2006 10:20 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

volgens mij is met die 7300GO van NVidia best wel te gamen, battlefield zou wel moeten draaien denk ik (natuurlijk niet op hoogste settings, maar zal speelbaar zijn). die ati m9000 zegt me niet zoveel, ik neem aan dat dat de Ati Radeon Mobility 9000 is. deze is (als het idd die is die ik denk) ietsjes minder als de 7300GO. Ik weet dat de 7300 ongeveel gelijk schijnt te staan aan de X1300 van ATI, en die is op zijn beurt wel wat sneller als de 9000.

Als je wilt gamen, ga voor die tweede (houd wel grondig rekening met de beperkingen qua settings in games, ik game zelf momenteel op me notebook met ati 9700 mobility, en dat is goed te doen, zolang ik niet overal alles op maximaal ga lopen instellen)

My iRacing profile | Strava

• TweakerDwayne
Het is inderdaad de Mobility 9000. Over de Ati 9700 Mobility, op de Medion site staat een laptop voor 800€ met die kaart maar wel met een A64 3000+. Ik weet niet of dit een betere performance zou opleveren in games; want eigenlijk zou ik buiten cs 1.6 ook nog af en toe source willen spelen. Mijn grote twijfel is op dit moment of het wel 300 a 400 euro extra wel waard is voor een beetje extra performance van de videokaart. Anders zou ik geld in RAM kunnen steken zodat ik 1GB heb wat ook weer beter presteert. Die p4 2000 mhz heb ik ook totaal geen idee van of het even goed is als een sempron, anders zou die tweedehands 400€ zeer aantrekkelijk zijn.

Verwijderd

TweakerDwayne schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 00:15:
Eergisteren heb ik een topic geopend over een barebone pc. Nu leek het mij toch verstandiger om door te sparen voor een laptop aangezien ik dan helemaal mobiel kan zijn. Ik weet natuurlijk dat het minder krachtig is en tuurlijk blijft het low-budget. Mijn twijfel gaat tussen de onderstaande laptops;

Compaq Presario m2406

of

Asus A6U-B098H

Tweedehands van vraag en aanbod

Wat wil ik ermee gaan doen? Soms Adobe softwarepakketten draaien, een beetje office/msn maar ook counterstrike 1.6 of een ander spelletje.

Volgens mij klopt de tweede alleen niet want op de Asus site staat Mirage Graphics bij de A6U maar op icomputers staat de 7300GO. Op google zag ik dat er toch een 7300GO in die laptop zat. Je weet het: Google heeft altijd gelijk ;) Ik heb al uitgevonden dat Sempron Mobile de Centrino's verslaan dus dat is mooi.

Nu is mijn grote vraag; welke van de twee videokaarten is beter? Ik weet dat ik geen battlefield2 kan spelen ermee natuurlijk maar af en toe een spel lijkt me toch wel leuk. Reviews van de 7300GO zijn nog nergens te bekennen helaas. Als die Ati m9000 bijna even goed presteerd als die andere wil ik die natuurlijk kopen want het is een stuk goedkoper. Trouwens is een mening over heel de laptops ook op prijs gesteld.
offtopic:
waar haal jij vandaan dat het centrino platform slechter presteerd dan een sempron mobile
sempron mobile is de low budget van AMD, vergelijkbaar met celeron M
turion is de tegenhanger van centrino, of pentium M en deze presteren nagenoeg gelijk
/offtopic

verder zijn het beide geen gamelaptops
CS is wel haalbaar maar bijvoorbeeld CoD 2 niet
houd er ook rekening mee dat zowel onboard als de geforce 7300 TC van het werkgeheugen snoepen.

ik zou voor de 2e keuze gaan :)

• TweakerDwayne
Celeron bedoelde ik eigenlijk ook. Met al die termen nu om me heen raak ik ook een beetje verdwaald. Denk zelf dat ik nog even ga sparen voor die tweede. Bedankt voor het advies.