Toon posts:

Bios nodig voor Asus AX800 Pro/TVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort mijn Asus AX800 Pro/TVD (GC 1.6 ns) geflasht met een Gigabyte bios om de 4 extra pipelines te unlocken.. Daarna heb ik een ATI 800 XT PE bios erin geflasht voor hogere clocksnelheden (520/560 Mhz) Maar sinds ik deze biosflash heb uitgevoerd, deed de videokaart het niet na installatie van de Catalyst drivers (welk versie dan ook).. Ik kreeg na installatie van een Catalyst driver (5.9 - 5.11 - 6.4) gewoon een zwart beeld, waarbij de monitor op standby ging en de pc niets meer deed. Het ligt ook niet aan mijn monitor dat hij bepaalde refreshrates niet aankan, aangezien de pc gewoon niet meer reageert.

Nu heb ik alles teruggeflasht met een lege empty.bin file en zonder herstart een originele bios van Asus AX800 Pro/TVD erin geflasht van de site techpowerup.com.. Mijn VGA kaart doet het weer, maar na het intensief gebruik maken van de VGA kaart (Spelen van bijvoorbeeld F.E.A.R. en runnen van een 3D benchmark) gaat de monitor automatisch op standby staan, net als het probleem dat ik hierboven heb staan. Nu kan ik mijn pc alleen nog gebruiken voor het internet of tekstverwerken, aangezien de pc bij intensief gebruik van de VGA kaart niet meer werkt. Ik heb het vermoeden dat mijn VGA kaart niet meer goed werkt en bij intensief gebruik ervan, de VGA kaart automatisch afsluit asl het ware.

Nu heb ik de volgende vragen:
- Zijn er mensen met hetzelfde Asus AX800 Pro/TVD videokaart die de kaart hebben geflasht en daarvoor eerst een backup van het originele bios hebben gemaakt (met flashrom naar een backup.bin bestand), zo ja, zijn er mensen die mij dit bestand willen opsturen..
- Een andere vraag is dat ik heb gelezen dat het flashen van mijn kaart niet een werking van 100% biedt, maar het kan ook niet mijn videokaart kapot maken toch?

Aangezien ik de videokaart heb geflasht en over heb geclockt heb ik er geen garantie meer op :(

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en/of meer informatie kan verschaffen..

Bij voorbaat dank!! :)

Verwijderd

Probeer eens omega catalyst 3.8 drivers voor een stabiel beeld?

Verwijderd

Drop hier ook even je vraag of spit even door het forum. Goeie kans dat je hier wel een originele BIOS kan krijgen voor je kaartje :

www.rage3d.com

Succes :)

Verwijderd

Ik heb deze kaart ook x800 Pro Vivo 1.6ns en ook geflashed naar XT.

Het lijkt me op een warmte probleem iig bij je. Zover ik weet zet de standaard XT bios de fan op 43%. Met rivatuner kan je deze naar een hogere waarde forceren.

Waar ik de originele bios heb weet ik niet meer want die kaart van mij doet het gewoon :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 00:22:
Ik heb deze kaart ook x800 Pro Vivo 1.6ns en ook geflashed naar XT.

Het lijkt me op een warmte probleem iig bij je. Zover ik weet zet de standaard XT bios de fan op 43%. Met rivatuner kan je deze naar een hogere waarde forceren.

Waar ik de originele bios heb weet ik niet meer want die kaart van mij doet het gewoon :P
Ey bedankt voor je tip.. Ik heb via atitool de snelheid van de fan gezet op 100% (ik heb schijt :P ) Nu doen de 3d benchmark programma's het wel goed :).. Maar toch is de temperatuur van mn VGA kaart 43 graden (in idle mode).. Ik vind dit op zich best wel een hoge temperatuur, aangezien de cooler nu op 100% draait, terwijl de standaard waarde van de cooler op 67% stond.. Ik denk ook dat het met warmte te maken heeft dat de pc steeds uitviel. Maar voordat ik de kaart flashte met de bios, werkte alles gewoon normaal (duh :P) zonder dat ik de cooler van de VGA naar 100% hoefde te zetten.. Mijn kaart lijkt nu veel meer warmte te produceren, maar ik hebt toch echt de standaard bios die bij de VGA kaart hoort er weer terug op geflasht..

Trouwens bedankt voor de snelle reacties van alle mensen _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er trouwens niemand een backup van de Asus AX800 Pro/TVD gemaakt voordat diegene zijn kaart ging flashen naar een XT PE versie :P .. Als iemand die backup heeft, wil diegene het dan opsturen via bijvoorbeeld een mail.. Ik zou hiervoor erg dankbaar zijn ;)

Deze site en forum heeft me trouwens erg geholpen!!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:19

Bever!

3

www.techpowerup.com

als ie daar niet tussen staat, staat ie nergens ;)

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 06:47
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 02:10:
Heeft er trouwens niemand een backup van de Asus AX800 Pro/TVD gemaakt voordat diegene zijn kaart ging flashen naar een XT PE versie :P .. Als iemand die backup heeft, wil diegene het dan opsturen via bijvoorbeeld een mail.. Ik zou hiervoor erg dankbaar zijn ;)

Deze site en forum heeft me trouwens erg geholpen!!
heb je een email kan ik naar je mailen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn email is asnprada@gmail.com

Echt een man uit duizenden.. Bedankt!!.. haha _/-\o_

PS: Is het wel een backup van uw originele Asus AX800 Pro/TVD, want ik heb nu de versie van techpowerup.com gebruikt, maar die levert mij juist de beschreven problemen op.. En deze bios van deze site stamt ui mid 2004 dus is al verouderd..

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 06:47
ja deze kaart heb ik ook dus het kan niet missen
Pagina: 1