Alles kwijt na vakantie :(

Pagina: 1
Acties:

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Hallo,

Ik ben net terug van een vakantie in NY en had veel foto's gemaakt met mijn MDA Compact.

Nu heeft dat kreng al een tijdje kuren en verdwijnen er soms files. Ik dacht dat het over was, niet dus. Nu ben ik al aan de slag gegaan met van die recover programma's (mijn MDA werkt net als een USB-stick), maar die halen alleen jpg's of avi's terug (die ook nog eens heel groot zijn, en meerdere bestanden staan in 1 file na recovery).

Anyways, het werkt dus niet goed.

Iemand enig idee hoe het wel kan?

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 07:08
Gebruik een cardreader.
Wat zijn "van die recover programma's"?
Heb je dit al gelezen?: OM FAQ / Beleid

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:51

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

warrie schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:18:
Hallo,

Ik ben net terug van een vakantie in NY en had veel foto's gemaakt met mijn MDA Compact.

Nu heeft dat kreng al een tijdje kuren en verdwijnen er soms files. Ik dacht dat het over was, niet dus. Nu ben ik al aan de slag gegaan met van die recover programma's (mijn MDA werkt net als een USB-stick), maar die halen alleen jpg's of avi's terug (die ook nog eens heel groot zijn, en meerdere bestanden staan in 1 file na recovery).

Anyways, het werkt dus niet goed.

Iemand enig idee hoe het wel kan?
Heb je de foto's in een aparte map opgeslagen? Of in de standaard mijn documenten map?
Het lijkt me vreemd dat bestanden zomaar verdwijnen eigenlijk.

Life is not about specs, it is about joy!

• warrie
Ze stonden in de My Documents map op de Storage Card.

Ik heb hier alleen geen card-reader... :(

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:51

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

warrie schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:30:
Ze stonden in de My Documents map op de Storage Card.

Ik heb hier alleen geen card-reader... :(
My documents staat toch helemaal niet op de geheugenkaart, maar op het intern geheugen? (bij de smartphone editie dan hoor)

[ Voor 6% gewijzigd door bartvl op 20-04-2006 23:32 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
(jarig!)
bartvl schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:31:
[...]

My documents staat toch helemaal niet op de geheugenkaart, maar op het intern geheugen? (bij de smartphone editie dan hoor)
offtopic:
Als ik in mijn Qtek (8310) een lege Mini SD kaart stop, dan vraagt de telefoon of er op de Storage Card de map My Documents moet komen.

[ Voor 52% gewijzigd door svandelft.nl op 21-04-2006 00:36 . Reden: verkeerd gelezen :( ]

System Spec

• warrie
Jawel, je kan instellen dat foto's en video's automatisch op de storage card terecht moeten komen.

Verwijderd

Hallo warrie, ik hoop dat je probleem inmiddels is opgelost;

Ik kom namelijk ook net terug van vakantie en kan eveneens mn fotos niet meer terugvinden.

Aangezien het normale geheugen van mijn Qtek s200 vol was, heb ik gekozen om deze op de SD-kaart op te slaan. Om te testen had ik wat fotos gemaakt om te kijken of ik ze kon terugvinden, dit was het geval; onder my documents. Omdat de fotos niet van belang waren had ik deze verwijderd maar de my documents folder laten staan.

Anyway, na enkele fotos van het indrukwekkende Rome waren ze niet te zien op de kaart, ik dacht dat ik ze thuis op de pc wel zou vinden, via systeem>geheugen kon ik namelijk wel zien dat er na iedere foto geheugen werd weggeschreven.

Nu ik dus thuis ben en de fotos niet kan vinden ben ik toch een beetje ongerust, echter;

In de my documents folder staat nu een raar bestand genaamd: Õvorbis".BCV dit bestand zegt dat het 2,6GB groot is en gewijzigd is in 2080, via eigenschappen is de grootte echter 0 byte.

Ik weet nu dus niet waar het probleem ligt, is het dit rare bestand, zo ja wat moet ik hier mee doen, ik kan het ook niet op de pc krijgen (0 byte). Of ligt het probleem ergens anders...

Specs:
Qtek s200 - NL
Windows Mobile 5.1.195
Sandisk SD Ultra II - 2 GB

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 14:54

S1W

Als je eerst een raw image maakt van je USB device (kan met DD, ook onder windows). Uit de raw image kan je files carven. Google maar eens op "data carving".

Dat moet in principe alles wat nog leesbaar is en een fileheader heeft terughalen. Als het je zelf niet lukt mag je mij ook je raw DD image mailen, dan wil ik wel ff kieken....

* S1W vindt het sneu als foto's pleite zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door S1W op 13-08-2006 22:53 ]

Pagina: 1