Toon posts:

met wat voor AMD kan ik deze intel vergelijken

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk ben ik een pc aan het samen stellen die Snel foto's en plaatjes moet tonen en af en toe 2 tot 3 weken berekeningen moet maken en verder snel en veel backups moet maken van andere hd's vandaar de hoeveelheid hd's
Ik zat zelf hier aan te denken maar ik wil ook een vergelijk met een AMD

Moederbord - Asus P5WD2-E Premium -Intel LGA775
CPU - Intel® Pentium® processor Extreme Edition 965 3.73GHz FSB 1066
Memory - 4× 1GB DDR2 PC5400
HD - 5× WD 500 GB 7200rpm SATA300,16MB (waarvan 4 in raid 5 en 1 op reserve)

Behuzing - Coolmaster Wavmaster
Voeding - iGreen Power 600W (RS-600-ASAA) van Coolmaster

Grafisch - ASUS EN7600GS PCIe x16 NVIDIA GeForce 7600GS 256 MB

Cooling:
DDR cooler Coolmaster Copper Memory Heat Spreader
CPU cooler Asus Silent Square Series of Zalman CNPS9500-LED
Vga cooler Zalman FS-V7 Fatal1ty Actief Koper

Omdat de Hd in de interne 3.5" bays moeten zoek ik daarvoor nog hd coolers die weinig tot geen kabal maken dus niet die dingen van Spire maar wel zo'n principe

En verder weet iemand wat de normale bedrijfs temp is van Deze Intel 965 EE en is deze lager of hoger dan de AMD Variant ik vraag dit omdat de kamer een gemiddelde Temp van 25 graden heeft

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je hebt ook een passief gekoelde 7600GS, dan moet je geen extra VGA koeler aanschaffen. Als je niet van plan bent om te gamen zou ik zoiezo gaan voor een passief gekoelde kaart zoals een simpele 7300GS.

Verder zou ik gewoon een kast uitzoeken waarbij je één of twee 120mm fans voor je harde schijven kunt zetten. Zo worden ze ook voldoende gekoeld. :)

Een CPU uit AMD stal zou de AMD Athlon 64 FX zijn, hoe deze presteert tegenover een P4 EE weet ik niet maar ik weet wel dat deze laatste vaak gruwelijk duur zijn ;)

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:14:

Een CPU uit AMD stal zou de AMD Athlon 64 FX zijn, hoe deze presteert tegenover een P4 EE weet ik niet maar ik weet wel dat deze laatste vaak gruwelijk duur zijn ;)
Via google een link naar een artikel op hardware.info gevonden over deze Intel proc ten aanzien van de AMD Athlon 64 FX-55

http://www.hardware.info/...reme_Edition_3.73_GHz/543

In het artikel worden de AMD en Intel met elkaar vergeleken.

Verwijderd

als je toch bereid bent 1000 euro uit te geven aan een processor, kan je beter een AMD FX-60 te kopen
dit zijn de beste desktop processors verkrijgbaar.
en die FX heeft een TDP van 120 watt(kan lichtelijk afwijken), lijkt veel, is het ook, maar die pentium die je daar kiest trekt nog meer
scheelt toch flink wat in de stroomrekening en het geluid van de koeler, want die EE's zijn verwarmingselementen met een te lage hoeveelheid rekenkracht voor de kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke
Maar wat voor'n kast zo jij nemen
(ik weet dat de wavmaster 3 ventilatoren heeft 2 voor en 1 achter deze zijn wel 80mm en de front usb aan de bovenkant heeft en geheel van alluminium is dus geeft volgens mij beter de warmte af )

Wat voor'n een moederbord voor die AMD ik zoek al bij asus maar kan nog niets vinden met 2x gigabit lan en raid 1, 2, 4, 5 en 10 + 2x firewire

ik ben niet helemaal fris meer wat betreft de vga cooler

uit de link lees ik dat de 955ee sneller is intressant

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
zo'n extreme edition is echt zonde van je geld. Kost enorm veel geld en zoveel (extra) power krijg je er niet voor. Ga voor een 'standaard' intel of ga voor de AMD, wat al is voorgesteld door twixxie

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Het gebruiken van leestekens bevorderd het leesgemak! ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

Misschien dat je ook eens naar een dual xeon / opteron oplossing kan kijken?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Nu schieten we de vraag voorbij

ik zoek een AMD Variant van de Intel 965EE
de baas betaald dus dat het kreng +5000 gaat kosten maakt niet uit hij wordt 2 keer besteld

ik zit nu te zoeken bij AMD op de FX57 dan moet ik daar een mobo bij hebben met de zelfde specificaties als de Asus P5WD2-E Premium

Memory
Dual channel memory architecture
4 x 240-pin DIMM sockets support max. 8GB DDR2 800/ 667/ 533 ECC and non-ECC memory
Native DDR2 800 Support
Intel® MPT (Intel® Memory Pipeline Technology)
ASUS Hyper Path3

Expansion Slots
2 x PCI Express x 16 slot for discrete graphics card
1 x Univrsal PCI-E (max. x2 speed)
1 x PCI Express x 1
3 x PCI

CrossFire
Support ATI CrossFire graphics cards (both @ x8 mode)

Storage/RAID
Intel® ICH7R South Bridge:
*1 x UltraDMA 100/66/33
*4 x Serial ATA 3.0Gb/s with Intel® Matrix Storage Technology with RAID 0, 1, 5, 10 support
Marvell® 88SE6141 SATA/ATA controller
*4 x Serial ATA 3.0Gb/s
(Note: The SATA_RAID4 connector and External SATA port can not be used simultaneously)
*1 x External Serial ATA 3.0Gb/s
*1 x UltraDMA 133/100/66

LAN
Dual Gigabit LAN controllers
*2 x Marvell 88E8053 Gigabit LAN Controller, both featuring AI NET2

Audio
Realtek ALC882M High Definition Audio 8-channel CODEC
Support Multi-streaming, Jack-sensing and Jack-retasking functions
Coaxial, Optical S/PDIF out on back I/O port
Features Dolby® Master Studio technology

IEEE 1394a
TI 1394 controller supports 2 x 1394a ports

USB
Max. 8 USB2.0/1.1 ports

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Wil je nu dat wij een moederbord voor je gaan zoeken? Ik neem aan dat je de websites van asus en msi (en de rest van de moederbordfabrikanten) ook wel zelf kan vinden. Misschien kan je ook naar server hardware gaan kijken, die voldoen denk ik eerder aan je eisen dan de desktophardware.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke

kom ik hier op uit is dit een goede vergelijking voor de intel ?

AMD Athlon™ 64 FX -57 (Socket 939)
Asus A8N32-SLI Deluxe heeft raid 5, 2× lan en 2×firewire + een externe S-ata aansluiting

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ben wel heel benieuwd wat jullie precies doen bij jouw bedrijf. Een workstation van €5000 om een beetje door foto's te bladeren? En dan zet je hem opeens 3 weken aan het rekenen en gebruik je hem nergens anders meer voor?

En waarom een 256MB videokaart terwijl een simpel onboard ding al genoeg zou zijn.

* Gizz is nieuwsgierig :)

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 21-04-2006 00:39 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is wel in de reviews terug te vinden. Vergelijk gewoon de benchmarkscores en weeg deze tegen de features/prijs op. Zie ook de PMG FAQ » Welke moet ik nemen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.