Toon posts:

tv-tuner in pc of toch wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het is weer een drukste van jawelste, mijn pa heeft voor de laatste keer een computer gefinancieerd (ook al met jullie hulp) een andere oude computer wordt geupgrade, maar nu nog een nieuwe voor mij, althans nieuwe.. Ik moest hem helemaal zelf betalen en daarom heb ik maar even rondgekeken voor 2e handsjes, voor 700 euro krijg ik een 17" scherm, amd 3500+, x800 pro, Soundblaster 25bit kaart, behuizing, 1gb ddr geheugen, etc.

In ieder geval, mijn tv is nu ook aan vervanging toe, ding is 25 jaar oud.. weerberichten zien er slecht uit alleen maar sneeuw, dus ik zat te denken, of een nieuwe tv kopen, ik heb mooie samsung LCD schermpjes gezien, 550 euro had een scart aansluiting enzo.
Maar daar kan ik helaas niet mee opnemen en ik vind dat toch wel leuk, daarom dacht ik aan een tv-tuner kaart (Hauppauge 500).

Hierover een paar vraagjes:
1) Heeft een tv-tuner kaart een veel slechtere kwaliteit qua beeld?
2) Heeft de Hauppauge 500 nou werkelijk MCE nodig om te werken? geen zin om voor 100 euries een MCE licentie te moeten komen, maar in XP home edition lijkt me het tv-kijken zo poep-geintegreerd, net alsof je naar Windows Media Player kijkt (of is dit niet zo?)
3) is er op 17" een beetje tv te kijken? of raad men mij toch een 19" aan (aangezien ik met 1 Hauppauge 500 ruim onder de 550 euro blijf)
4) Zie ik nog iets over het hoofd?

Ik heb een beetje rond gekeken op GoT voor de tv-tuner kaart vs tv, maar ik lees allemaal tegenstrijdige berichten.. mocht ik nog wat over het hoofd zien of missen of wil iemand mij nog informeren, dat zou mooi zijn.

In ieder geval alvast bedankt,

Stefan

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:18
Ik zou het niet weten... sorry gooi mijn bericht maar weg :P

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 14:57

bazzard

Bas

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:59:
3) is er op 17" een beetje tv te kijken? of raad men mij toch een 19" aan (aangezien ik met 1 Hauppauge 500 ruim onder de 550 euro blijf)
Ik weet natuurlijk niet wat jij lekker vind kijken. Op een monitor is natuurlijk niet ideaal(vanwege de resolutie) maar het is wel te doen. Ik denk wel dat als de monitor iets groter is dat het wel beter kijkt. Maar ik heb er zelf niet echt veel ervaring mee. Zelf heb ik een breedbeeld tv die ook gewoon als monitor gebruikt kan worden dit scheelt wel enigszins met het kijken van films op me pc.

Verwijderd

Topicstarter
bazzard schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:16:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat jij lekker vind kijken. Op een monitor is natuurlijk niet ideaal(vanwege de resolutie) maar het is wel te doen. Ik denk wel dat als de monitor iets groter is dat het wel beter kijkt. Maar ik heb er zelf niet echt veel ervaring mee. Zelf heb ik een breedbeeld tv die ook gewoon als monitor gebruikt kan worden dit scheelt wel enigszins met het kijken van films op me pc.
Ja maar aangezien de native resolutie van een 17" gelijk is aan een 19", weet ik niet of dat de kwaliteit goed doet, maar zonder tv-tuner kaart zit ik toch aan iets anders vast dat programma's digitaal op neemt.

Iemand anders nog antwoord op de andere vragen? :)

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:40

houthakker

Poehé

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:59:
...

Hierover een paar vraagjes:
1) Heeft een tv-tuner kaart een veel slechtere kwaliteit qua beeld?
2) Heeft de Hauppauge 500 nou werkelijk MCE nodig om te werken? geen zin om voor 100 euries een MCE licentie te moeten komen, maar in XP home edition lijkt me het tv-kijken zo poep-geintegreerd, net alsof je naar Windows Media Player kijkt (of is dit niet zo?)
4) Zie ik nog iets over het hoofd?
1: Nee, eigelijk zelfs beter, maar je moet wel goed signaal op de kabel hebben, maar dit is evt. te realiseren met een coax versterkertje.
2: Nee, kunt gewoon de hauppauge software gebruiken, en die kun je ook gewoon naast MCE gebruiken.
3: Tja; zie de post over de resolutie, ik zou zeggen een 17" nemen, of een 20" (evt widescreen).
4: Waarom een hauppauge 500? is namelijk een dual tuner, je wilt opnemen en kijken tegelijk? Bij de MCE versie zit overigens geen afstandsbediening(!).

Specs

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In plaats van Windows MCE kun je ook een opensource variant op je WinXP systeem draaien.
Ik ben zelf aan het testen geslagen met http://www.team-mediaportal.com/, dit werkt heerlijk.
Opnemen van uitzendingen met EPG, DVD's afspelen, TV modus met timeshift, MP3's afspelen, makkelijk te programmeren om uitzendingen op te nemen (zelfs te programmeren via het internet of met wap op je mobiele telefoon). Op die manier heb je voor weinig een leuk mediacenter.

Afbeeldingslocatie: http://www.team-mediaportal.com/images/zoom/bluetwo/viewsize/movie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.team-mediaportal.com/images/zoom/bluetwo/viewsize/snap002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.team-mediaportal.com/images/zoom/bluetwo/viewsize/mediaportal-music.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door masaman op 21-04-2006 12:58 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TV kijken hoort natuurlijk bij Audio & Video

TS, verder komt er uit je vragen naar voren dat je allerlei aannames doet zonder zelf echt duidelijk op zoek te gaan, als er tegenstrijdige berichten te lezen zijn, betekent het waarschijnlijk dat verschillende mensen verschillende dingen willen en verschillende omstandigheden hebben.

Maar goed, move VB -> AV

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm bedankt Houthakker en masaman,

Ik was sowieso toch van plan om een afstandsbediening te kopen als het een tv-tuner kaart werd.
Ik heb hier goede ontvangst (voor zover dat kan op een 25 jarige tv).

Nog even wat vraagjes over media portal, ik heb dit al eerder gedraaid op mijn pc (geinstalleerd enzo) maar het is gewoon een normaal programma dat je moet opstarten op XP, of kan valt het niet te gebruiken als OS? Is het gewoon niet rendabeler om MCE te kopen dan? Of krijg ik dan te horen dat ik daarvoor 100 euro moet betalen?

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Media Portal is gewoon een programma voor in XP dus geen apart OS. MCE is eigenlijk ook niet meer dan een uitbreiding op XP. Het is dus meer een kwestie van wil je extra geld uitgeven of niet. Media Portal is een prima alternatief voor MCE; werkt net zo prettig met de MCE afstandsbediening en kan minstens net zoveel. Persoonlijk ben ik toch voor MCE gegaan omdat ik juist minder wilde tweaken en omdat ik altijd ruzie had met de EPG van Media Portal. Ook had ik last van niet synchroon lopend geluid en heel soms wat glitches in het beeld. Die zaken zullen vast wel weer te tweaken geweest zijn maar daar had ik dus geen zin meer in.
Pagina: 1