Lekke uitlaat, flexibele stuk is los

Pagina: 1
Acties:
  • 4.616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:32

JT

VETAK y0

Topicstarter
Mijn uitlaat is lek. Nu ben ik even gaan kijken onder de auto en wat blijkt ? Het flexibele stuk met gevlochten staaldraad of wat voor draad dan ook, is los geschoten van het spruitstuk. Weet iemand of ik dit gewoon terug kan zetten ? En is het dan ook nog gasdicht te maken ? Kep een Daihatsu Charade uit 93, een g102/1.3.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
is dat niet gewoon je verwarmingsbuis? Die heeft volgens mij geen invloed op je uitlaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
@Catch22: Die jij bedoelt zit bovenop het spruitstuk op een kapje en is vaak geen gevlochten staaldraaid. Sommige auto's hebben een flexibel deel in de uitlaat (de mijne b.v. ook, klein stukje, kost wel 400 euro)

@JT: mits lang genoeg en goed te bevestigen (klem) moet dat kunnen. Als er een stuk "vanaf" is, wordt het anders. De kans dat hij dan weer losschiet is dan aanwezig.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat JT bedoeld is wel degelijk het verbindingsstuk tussen spruitstuk en rest van het uitlaat traject. Dat stuk zorgt er onder ander voor dat het uitlaatsysteem niet belast wordt bij motor kantelingen. Heb geen idee hoe dit flexibele stuk bij een charade vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
Je kan hem gewoon terugzetten mits het flexibele gedeelde niet zelf stuk is.

eventueel wat uitlaatkit ertussen smeren alvorens terug te schroeven, of een nieuwe pakking ertussen

[ Voor 129% gewijzigd door _Drake_ op 21-04-2006 10:41 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Heel fijn :| Ik ben eronder gekropen. Stuk terug geduwd. Nog steeds lek maar een heel stuk minder lawaai. Ik ga een stukje rijden, na 1 minuut trek ik volgas naar de 3k rpm en alles weer los...gelijk ff door naar de onderdelenboer. Daar bleek dat het koppelingsstuk VAST hoort te zitten, al bij aflevering. Zou zoiets te lassen zijn bij de koppeling ? Ben zelf bang dat het dan weer los schiet op een gegeven moment.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 12:47

KatirZan

Wandelende orgaanzak

flexibel deel is verkrijgbaar bij elke onderdelenboer en kan inderdaad veel geld kosten. Vastlassen van dit deel zal niet lukken, aangezien het een flexibel deel is :)

veel beweging op een lasstuk is niet zo best ;)

Gewoon een nieuwe aanschaffen :)

Dat deel moet je inclusief je middendemper e.d. aanschaffen, kost je dan rond de 220 euro (volgens hbase en masterbase)

Is trouwens zo vervangen (kan je zelf ook heel makkelijk ;) )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
139 euro hier in Enschede. Maar ik kan voor 33 euro nieuw een middenpijp krijgen zonder dat deel, die ook op de Charade thuis hoort, alleen van een jaartje eerder. Zelfde model nog steeds. Zou dat geen optie zijn ? Kan dat veel kwaad ? Heb weinig zin om 139 euro neer te leggen voor hetzelfde probleem.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

JT schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:13:
139 euro hier in Enschede. Maar ik kan voor 33 euro nieuw een middenpijp krijgen zonder dat deel, die ook op de Charade thuis hoort, alleen van een jaartje eerder. Zelfde model nog steeds. Zou dat geen optie zijn ? Kan dat veel kwaad ? Heb weinig zin om 139 euro neer te leggen voor hetzelfde probleem.
Flexibele stuk zit er om trillingen van je uitlaat tegen je bodemplaat tegen te gaan, lijkt me niet handig als je die met een vaste pijp vervangt (trillend over de weg rijden is geen leuke optie, spreek uit ervaring).

Wat je wel kan doen is kijken of die aansluiting langer is dan de flexibele pijp die er nu onder zit, zodra dat het geval is hoef je ook niet bang te zijn voor het trillen tegen je bodemplaat.

Heb zelf een charade gehad uit 87 en er is weinig veranderd aan het uitlaatsysteem viel mij net op :) Denk opzich dat het wel gaat passen en lukken, hoop alleen voor jou dat die tussenpijp iets langer is vanwege de trilling :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i23.ebayimg.com/01/i/05/ff/92/f9_1_b.JPG
Dat is dat ding van 33e

Wat erop hoort volgens het boekje op de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoteile-logistik-center.de/img_tecdoc/bmp/bmp041/02805420.jpg

Wat ik me afvraag is waarom het wel op de mijne moet, maar niet op oudere Charades dan.

[ Voor 58% gewijzigd door JT op 21-04-2006 13:24 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

JT schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:22:
[afbeelding]
Dat is dat ding van 33e

Wat erop hoort volgens het boekje op de mijne:
[afbeelding]

Wat ik me afvraag is waarom het wel op de mijne moet, maar niet op oudere Charades dan.
is ander type blok wat er in hangt volgens mij.....

maar, zoals ik al zei, je kan het altijd proberen ;) scheelt je in ieder geval een hoop tijd en geld ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Allebei 1.3 HC-E :) Daarom vraag ik me dus af of er qua bouw aan de auto zelf iets anders is dat het met dat ding wel kan ofzo...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

JT schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:45:
Allebei 1.3 HC-E :) Daarom vraag ik me dus af of er qua bouw aan de auto zelf iets anders is dat het met dat ding wel kan ofzo...
nee, de bouw is volgens mij precies hetzelfde, tenminste, kwa demper ophanging....hoe het zit met bochten weet ik niet precies, maar zal ook cker niet veel in verschillen...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Misschien ga ik het er dan gewoon op wagen. Om nou 140 euro uit te geven om misschien straks weer met hetzelfde probleem te zitten vind ik een beetje gortig als ik ook voor 53 euro (inc verzendkosten) klaar kan zijn, ook nieuw en ZONDER dat probleem.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Bij mijn Mitsubishi was het flexibele deel kapot (drempel ofzo?). De garage heeft er een nieuw flexibel stuk tussengelast. Origineel zou het zo'n 400 euro gekost hebben. Het deel wat ze er tussengelast hebben was zo'n 50 euro. Het tussengelaste deel bestaat uit een flexibel gevlochten deel met aan elke kant een stukje pijp. Over de lengte van het nieuwe deel hebben ze het oude er tussenuit gezaagd/geslepen. Daarna het nieuwe ertussen gelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ah, goed om te horen, is kijken of de Dai garage dat ook doet, of een andere toko.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

JT schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 16:09:
Ah, goed om te horen, is kijken of de Dai garage dat ook doet, of een andere toko.
tja, mijn garage doet dat ook wel, alleen wordt er geen garantie op gegeven omdat het een flexibel stuk is...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb al van iemand met een Charade gehoord die _precies_ hetzelfde had dat die gewoon een middenpijp zonder stuk erop heeft gezet. Bij 1 ophangtpunt ff trekken maar verder gaat dat nog steeds goed :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

JT schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:02:
Ik heb al van iemand met een Charade gehoord die _precies_ hetzelfde had dat die gewoon een middenpijp zonder stuk erop heeft gezet. Bij 1 ophangtpunt ff trekken maar verder gaat dat nog steeds goed :)
maakt het alleen maar duidelijker toch? Gewoon proberen :) mocht het niet goed zijn dan kan je altijd nog nadenken over het vervangen met een flexibel stuk :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Als het niet nodig is dan is het niet nodig en spaart het je geld uit. Maar als je demper toch lek is kun je net zo goed het hele ding vervangen en even slikken vwb. je portemonnee maar dan heb je het wel voor een paar jaar goed. :)

Ik had alles tegelijk stuk: flexibele voorpijp afgebroken en toen bleek ook nog de middendemper EN de einddemper lek. Tsja vrij duur wordt dat dan (600 euro). (voor een fiat)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1