Netwerkomgeving problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:05
ik heb een netwerkje hier liggen, het TCP/IP gedeelte en het hardware gedeelte doen het zonder problemen, anders had ik nu niet kunnen internetten.

Maar ik zie in netwerkomgeving de andere comps niet. Mezelf trouwens ook niet. Via IP adres kan ik ook niet op de andere computers komen. De andere comps zien elkaar wel, maar mijn bak niet, WAAROM??!!

Verwijderd

Heb je bestanden delen aan staan?
zet dat anders ff aan

Verwijderd

welke os'en? win98? 98se? win2k? meer info graag...

Verwijderd

En toch zeker niets draaien wat deze ports dicht houdt? (zonealarm en co. zijn hier heel goed in) ;)

UDP 137
UDP 138
TCP 139

• Wolfensteijn
bestandsdeling staat in ieder geval aan op een win98 pc, maar die wordt dus al niet gezien door mijn win2k bak.

Het is dus een netwerkje van meerdere win98 bakken, en een win2k bak, en tussen de win98 bakken is er geen probleem, maar vanaf mijn win2k bak dus wel. Geen firewall of wat dan ook, op winroute na wat alleen de internetverbinding dicht houd.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Probeer eens met overal dezelfde werkgroep in te stellen.

• Wolfensteijn
Allang gedaan, ik heb voor zover ik weet alles getripple cheched.

Maar ze zien elkaar absoluut niet :|

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
ga anders eens kloten met de WINS-instelling op die win2k bak...in tcp/ip instellingen

(als die optie er is)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:45
kijk eens naar je default gateway instellingen, microsoft heeft de neiging om een internetverbinding als algehele default gateway in te stellen. Je moet even je routes bekijken als je aan het internetten bent. Zet anders voor de zekerheid een gateway naar je netwerkkaart voor het eerste ip-gedeelte van je netwerkip.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

je kan ook nog ff netbui installeren op bei computers en hem dan op de win2k bak als standaart instellen (ergens bij de eigenschappen van het protocol)
dat helpt ook al bij de communicatie tussen 2k & 9x :)

• Wolfensteijn
netbeui kan ik inderdaad ook nog eens gaan proberen, maar niemand is verder ooit tegen het probleem opgelopen?

• Wolfensteijn
Met netbeui kan ik in ieder geval op de andere computers komen, maar nu heb ik een linux router draaien met een samba server, en nu moet ik dus of via een andere computer de bestanden erop zetten, of op de een of andere manier ervoor zorgen dat die samba server via netbeui wil praten, of dat mijn computer via tcp/uip wil praten.

En waarom het VIA TCP/IP niet wil, geen idee

• Wolfensteijn
Heb het probleem gevonden en opgelost :). Ben toch wel trots op mezelf omdat ik nu weet wat er moet gebeuren :).

En de geavanceerde instellingen van je TCP/IP protocol kun je NetBIOS instellen,; ik had hem uitstaan, maar als ik hem aanzet werkt het wel.

Waarom weet ik nog niet, maar het hielp wel :).
Pagina: 1