Ik heb al dagen gezocht op het forum, maar nog steeds helemaal geen goed werkend antwoordt gevonden.
Wat ik wil is op een pc wired aangesloten op internet, deze internet verbinding delen via een usb wifi stick (speedtouch 121g usb). En vervolgens met mijn laptop met ingebouwde wireless netwerkkaart dat signaal oppikken om te kunnen internetten..
Dit wil ik doen voor op school zodat ik draadloos kan internetten en niet steeds een los kabeltje hoef te zoeken.
Opties zijn niet: een acces point kopen, een router of dergelijke dingen.
Het is ff een tijdelijke optie tot ze wel draadloos internetten hebben..
en daarvoor wil ik geen kosten gaan steken in een acces point.
Dus is gewoon leuk dat als die pc aanstaat ik het signaal op kan pikken en lekker iets verderop kan zitten zonder vast te zitten aan een kabeltje..
Is het mogelijk en zoja hoe moet het gedaan worden.
Wat ik wil is op een pc wired aangesloten op internet, deze internet verbinding delen via een usb wifi stick (speedtouch 121g usb). En vervolgens met mijn laptop met ingebouwde wireless netwerkkaart dat signaal oppikken om te kunnen internetten..
Dit wil ik doen voor op school zodat ik draadloos kan internetten en niet steeds een los kabeltje hoef te zoeken.
Opties zijn niet: een acces point kopen, een router of dergelijke dingen.
Het is ff een tijdelijke optie tot ze wel draadloos internetten hebben..
en daarvoor wil ik geen kosten gaan steken in een acces point.
Dus is gewoon leuk dat als die pc aanstaat ik het signaal op kan pikken en lekker iets verderop kan zitten zonder vast te zitten aan een kabeltje..
Is het mogelijk en zoja hoe moet het gedaan worden.